Jeroen 84
Helemaal mee eens
Flo
Ook met jouw kan ik het gedeeltelijk eens zijn.
Maar een hengel van 60-70 euro is een doorsnee hengel die best betrouwbaar is.
Hang er eveneens een molen onder van de zelfde prijs en je hebt er jaren plezier van.
Dat er duurdere en betere hengels,molens etc. zijn staat buiten kijf.
Ik stoor mij alleen aan de uitspraak die ik hier vaker hoor, "ga er voor sparen"
Een heleboel moeten al sparen voor alles wat ze willen aanschaffen.
Als er bv. iemand advies vraagt over een voerboot of hengel etc. en heeft daarvoor gezocht in een bepaalde
prijsklasse, weet je al ongeveer wat zijn of haar budget is.
Zijn het hengels zoals de boven omschreven doorsnee hengels of andere dingen, kan toch voor die prijsklasse een advies gegeven worden. Mochten het echt barrels zijn oké maar daarvoor moet je kennis van zaken hebben door te weten vanaf deze prijsklasse is vissen verantwoord. Mag niet afhankelijk zijn van je persoonlijke duurdere smaak.
Ga je iemand overhalen om toch boven zijn budget te gaan kopen moet hij A langer van zijn geliefde hobby afzien. En B doordat hij meer heeft uitgegeven dan eigenlijk de bedoeling was zal hij bezuinigen op andere dingen. zolang het op de spullen is die jij al aangaf oké, Maar gebeurt dit door bv zijn lijn een jaar langer te laten zitten, gebeuren er nare dingen.
Mocht het echt waar zijn, geen haar op mijn hoofd die dat gelooft, dat je met dure spullen meer vangt, dan zijn dergelijke adviezen gerechtvaardigd.
Begijp mij a.u.b. goed, ook Remon, ik heb absoluut niets tegen mensen met een topuitrusting, ik kan er verlekkerd naar kijken,zou het zelf ook aanschaffen als mijn budget het toeliet.
als je het geld er voor hebt en er voor over hebt moet/mag je het gewoon doen. Maar wil je persé een topuitrusting die je niet betalen kunt ben je dom bezig in mijn ogen.
stel iemand heeft zijn geld volledig uitgegeven aan een (te) dure uitrusting. Zit lekker te vissen en verspeeld alnog een lijn.
Hij zal sikkeneurig zijn omdat hij zijn dure spul verspeeld heeft. was hij in zijn eigen prijsklasse gebleven vat je het toch anders op. en in het ergste geval moet hij stoppen omdat hij geen geld meer had voor reserve materiaal.
Bewerkt door de gebruiker zaterdag 14 maart 2015 09:27:42(UTC)
| Reden: a