45 ponder Lid sinds: 18-11-2010(UTC) Berichten: 1.517 Bedankjes: 18 keer Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
|
Dit weekend heb ik een mix gemaakt en gedraaid. Gewoon om het eens te proberen. Een beetje op de gok/gevoel heb ik het volgende door elkaar gemixt: 400Gr. Soyameel getoast 400Gr. Mais griesmeel 300Gr. Maismeel 25Gr. Trassi 20Gr. Zout 25Ml. Maggi 10Ml Sambal 100Gr. Paprikapoeder 30Gr. Knoflookpoeder 10Gr. Verse knoflook 10Ml sesamolie 9 Eieren Het eindresultaat rook in ieder geval sterk. (Knoflookpoeder is niet goed voor je relatie ) Ik ben wel benieuwd hoe de meer ervaren draaiers deze mix vinden. |
Groeten Peter, Aantal karpers 2015: 26 stuks |
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 21-6-2010(UTC) Berichten: 294
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
|
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 18-11-2010(UTC) Berichten: 1.517 Bedankjes: 18 keer Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
|
Het draaide redelijk goed na lang doorkneden en wat extra olie toevoegen
|
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 28-8-2012(UTC) Berichten: 725
Bedankjes: 8 keer Is 83 keer bedankt in 76 post(s)
|
Peter je gokgevoel staat nog niet echt op punt. 200gr grove polenta (ook wel maisgriesmeel genoemd) 300 gr sojameel getoast 200gr tarwegriesmeel(de maismeel is er bewust uitgelaten dat is gewoon fijner gemalen polenta )(maisgriesmeel ) Trassi mag gerust naar 75 gr Zout laat je er maar uit er zit al zout in zout in trassi en maggi en sambal Paprikapoeder zit je goed 100gr Knoflookpoeder mag gerust het dubbel 60gr Verse knoflook eruit laten heeft niet echt een meerwaarde Maggi mag je ook wel verdubbelen als je dat wil maar moet niet 25 naar 50 ml Sambal dat gebruik ik nooit maar aangezien je er maar 10 ml van in doet zal het wel geen kwaad doen . En die sesamolie kan ook geen kwaad maar denk dat deze mix ook wel te draaien zal vallen zonder olie. En vervang nu nog de eieren door 100 gr eicompound is goedkoper en werkt gewoon veel vlugger gewoon door je mix goed mengen en dan aanmaken met water. MVG Lorenzo
|
l-o-r-e-n-z-o is 1x bedankt voor deze nuttige post.
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 15-5-2012(UTC) Berichten: 1.962 Locatie: West-Vlaanderen Bedankjes: 100 keer Is 254 keer bedankt in 229 post(s)
|
Peter, Ik ben 200% zeker dat je bij Lorenzo moet zijn ivm bollen maken/mixen en dergelijke......ik heb er zelfs al geproefd. Spijtig dat Lorenzo (nog) geen selfmade bollen verkoopt, misschien 1 tip Lorenzo? suc6! |
Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd. "Show respect, only then you (can) earn respect!!" |
|
|
|
|
Het was gelukkig om eens te proberen. Bedankt voor de feedback Lorenzo, volgende keer ga ik het op jouw manier proberen, met wat minder ingredienten. Toch ga ik ze binnenkort is aan mijn rigje rijgen om uit te proberen. Er moet vast wel iets op te vangen, ook al is het nog geen topbolletje. |
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 20-9-2010(UTC) Berichten: 521
Is 8 keer bedankt in 7 post(s)
|
Als je eieren voor compound en water ga vervangen. Maal dan je trassi met een bleder door het water en maak het daarmee aan! Een trassi milkshake is zoiezo een super toevoeging voor van alles!
|
ferenc is 1x bedankt voor deze nuttige post.
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 20-11-2009(UTC) Berichten: 4.209
Bedankjes: 4 keer Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
|
Krijg je zo niet teveel lucht in je mix Ferenc?
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 29-6-2012(UTC) Berichten: 489
Bedankjes: 2 keer Is 25 keer bedankt in 24 post(s)
|
Als je het met lauw water doet, daarna even laat rusten, dan alles mixen met je melen ect en weer even laat rusten dan is het lucht vrijwel weg en heb je een prima rollende mix. |
Door JOU drang om kilo 's te knallen op een BTW ben ook JIJ schuldig aan KARPERDIEFSTAL van openbare wateren! z2h-productions |
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 15-7-2010(UTC) Berichten: 405
Bedankjes: 4 keer Is 33 keer bedankt in 33 post(s)
|
Eerst geschreven door: ferenc Maal dan je trassi met een blender door het water en maak het daarmee aan!
|
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.