CarpFeeling Forum
»
Karpervissen
»
Karpervissen algemeen
»
Kan je met een 2,75 lb op rivier vissen!!??
15 ponder Lid sinds: 18-10-2013(UTC) Berichten: 124 Locatie: Bergeijk Bedankjes: 19 keer Is 17 keer bedankt in 17 post(s)
|
Hallo karpervrienden,
I NEED SOME HELP!! (Heb beetje haast) Mijn vraag is kan je met een 2,75 lb hengels op een rivier vissen?? De ene zegt JA het wordt wel moeilijker & de andere zegt NEE ik zou het niet doen als je langer wilt genieten van je hengels.. Wil in april in Frankrijk vissen op rivier Le Doubs.
Mijn hengels zijn: Sportex Speciment NXT Carp 2,75lb 12ft. (4 maanden oud). En mijn molens zijn : Shimano Ultegra XTC 14000 (4 maanden oud). Beide zo goed als nieuw dus..
Alvast bedankt Mvg Carpaco97 |
|
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 28-8-2012(UTC) Berichten: 725
Bedankjes: 8 keer Is 83 keer bedankt in 76 post(s)
|
Hallo Natuurlijk gaat dat waarom zou dat niet gaan een Nederlandse of Franse rivier zijn en blijven rivieren hè, de ene zal wel meer stromen dan de andere . En als het teveel stroomt maakt het niet uit of je nu 2.75 of 3 pond hengels hebt. Ik heb op de seine gevist en 150gr lood was zelf niet genoeg (stromig en scheepsvaart),maar ik vaarde gewoon mijn hengels in met men zodiac met 250 gr lood en dat ging prima. MVG Lorenzo
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 21-1-2010(UTC) Berichten: 2.371
Bedankjes: 10 keer Is 34 keer bedankt in 33 post(s)
|
Sluit ik me helemaal bij aan. Me maat heb zelfs jaren met 2,5lb op de rivier gevist en zelfs er een meerval mee gevangen . |
Wind op de kant is vis in de hand.
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 29-6-2012(UTC) Berichten: 489
Bedankjes: 2 keer Is 25 keer bedankt in 24 post(s)
|
Kan prima! Mijn vismaat vist ook met 2,75.. Echter met een 3,00 ben je beter in staat om de vis te blokken en daarom gaat mijn voorkeur altijd uit naar 3,00.. Dit zullen meerdere riviervissen kunnen beamen |
Door JOU drang om kilo 's te knallen op een BTW ben ook JIJ schuldig aan KARPERDIEFSTAL van openbare wateren! z2h-productions |
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 18-10-2013(UTC) Berichten: 124 Locatie: Bergeijk Bedankjes: 19 keer Is 17 keer bedankt in 17 post(s)
|
Bedankt mannen.. Maar vooral voor jullie snelle reactie..
Mvg Carpaco |
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 8-1-2009(UTC) Berichten: 7.647 Locatie: Kampen Bedankjes: 71 keer Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
|
Gebruik zelf alleen maar 2,75 Lb. Vis veel op de IJssel en ook daar kan het pittig stromen. Het zijn wel vrij stijve hengels maar het wil prima. Zolang je niet teveel lood ver weg moet gooien is er niets aan de hand. De stroming zelf zal niets met je hengels doen
|
|
|
|
CarpFeeling Forum
»
Karpervissen
»
Karpervissen algemeen
»
Kan je met een 2,75 lb op rivier vissen!!??
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.