10 ponder Lid sinds: 23-12-2014(UTC) Berichten: 82 Locatie: Antwerpen Bedankjes: 5 keer Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
|
Hoi iedereen, klein vraagje, ik ga in juni voor het eerst een hele week karperen, nu heb ik mezelf en bivvy en bedchair aangeschaft maar nog geen slaapzak. zou ik me een speciale karper slaapzak aanschaffen of kan ik het doen met mijn ouwe vertrouwde mummieslaapzak van Fjäll Raven? (4 seizoenen) wat zijn de voordelen en nadelen van beiden etc? alvast bedankt Frank |
I'm a fishaholic, on the way to recovery |
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 27-1-2013(UTC) Berichten: 134 Locatie: Lommel Bedankjes: 9 keer Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
|
Als ik jou was zou ik even gaan kijken naar een goede karper slaapzak! Dat werkt namelijk het best, zelf heb ik ook een tijd met een gewone mummie slaapzak genacht, maar als je beet krijgt, lig je sltijd te klote met zoon ding! Want die gaan nooit snel open zoals je zou willen! Dus ik geef je de tip op eens te zoeken naar een slaapzak, die je eventueel ook aan je bedchair vast kunt maken! Dan krijg je de slaapzak veel sneller open! Maar hou er rekening mee die slaapzakken vind ik persoonlijk erg prijzig! Maar wel stukke makkelijker! |
Vangsten 2014: 25 Persoonlijk record: 26 pond |
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 14-10-2012(UTC) Berichten: 88 Bedankjes: 1 keer Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
|
Hoi Jordyboy1992 nou ik heb ook altijd in zoon mummieslaapzak van het leger gelegen en dacht dat is wel goed maar ik had nooit de rits dicht om dat met karpervisser echt niet werkt. mijn ervaring is echt bespaar niet op deze twee dingen een bedchair en slaapzak.
|
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 23-12-2014(UTC) Berichten: 82 Locatie: Antwerpen Bedankjes: 5 keer Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
|
hartelijk bedankt voor de feedback mannen! dat wordt dus sparen |
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 8-1-2009(UTC) Berichten: 7.647 Locatie: Kampen Bedankjes: 71 keer Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
|
Een goede slaapzak is heerlijk. Zoals al aangegeven heeft een goede (karper) slaapzak panieksluitingen. Erg handig als je er snel uit moet. Bovendien kun je zo'n slaapzak aan je stretcher vastmaken waardoor je de slaapzak niet met je meesleept.
Mocht je ook in de koude maanden vissen wil ik je adviseren te investeren in een goede slaapzak. Deze zijn vaak duurder maar g je veel lol van hebben. Het 's nachts koud krijgen is heel naar!
|
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 6-11-2013(UTC) Berichten: 73 Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
Moet eerlijk toegeven, ik ben nu begonnen aan mijn 3e jaar karpervissen en heb sinds December '14 een slaapzak gekocht van JRC, en ik wou dat ik dit al veel eerder gedaan had. Tjonge wat een verschil, geen kou meer 's nachts, enige jammere is dat ik nu zonder schoenen moet slapen, anders hield ik ze steeds aan zodat ik sneller buiten was als mijn receiver het uitschreeuwde =p |
Aantal karpers 2015: 100+ xD |
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 15-5-2012(UTC) Berichten: 1.962 Locatie: West-Vlaanderen Bedankjes: 100 keer Is 254 keer bedankt in 229 post(s)
|
ElGofri, Worden de karpers dan verjaagd?, of juist aangetrokken?....... door de geur van.......uw schoenen? (is een grapje hoor). PS. Hoor je soms nog carpbuddy?? |
Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd. "Show respect, only then you (can) earn respect!!" |
whitey is 1x bedankt voor deze nuttige post.
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 8-2-2011(UTC) Berichten: 1.050
Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
|
Stel je ligt in je zak en je duwt van binnenuit tegen de slaapzak net naast de rits, dan heb je een rits met panieksluiting. Blijft ie heel makkelijk open gaan dan zit er geen rem op.
Karperslaapzakken zijn veel zwaarder en nemen veel meer ruimte in dan die alpinisten gebruiken. Heb ooit de Trakker 365 gehad. Weegt bijna 9 kilo geloof ik en m'n huidige winterslaapzak weegt 2,6 kilo die houdt me warm tot -40. Daarom slaap ik ook in een mummie model. |
Say hello to my little friend |
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 9-11-2014(UTC) Berichten: 85 Locatie: Oostvl Bedankjes: 8 keer Is 6 keer bedankt in 6 post(s)
|
jrc 4 season. goei spul ik slaap als een roosje.en raak heel snel uit mijn slaapzak. Carpsam heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage: |
Better a bad day at fishing than a good day at work.
|
|
|
|
|
Thnx iedereen, heb me nu een Ultimate 4 e seizoenen fleece gevoerde slaapzak besteld met ingebouwd hoofdkussen, maandag heb ik hem al dus testen maar. |
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 28-5-2010(UTC) Berichten: 635 Locatie: Axel, Zeeland, Netherlands Bedankjes: 27 keer Is 55 keer bedankt in 45 post(s)
|
Een vriendin van mij heeft deze ook overlaatst aangeschaft en een eerste aanblik en test in huis zag die er voor die prijs heel degelijk uit en lekker warm. Ga je denk veel plezier aanhebben. Hopelijk snel uitproberen :-)
|
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 15-5-2012(UTC) Berichten: 1.962 Locatie: West-Vlaanderen Bedankjes: 100 keer Is 254 keer bedankt in 229 post(s)
|
Eerst geschreven door: edwin Een vriendin van mij heeft deze ook overlaatst aangeschaft en een eerste aanblik en test in huis zag die er voor die prijs heel degelijk uit en lekker warm. Ga je denk veel plezier aanhebben. Hopelijk snel uitproberen :-) een eerste aanblik en test in huis............mmmmmm ?...dat vraagt om meer uitleg....hihi. |
Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd. "Show respect, only then you (can) earn respect!!" |
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 28-5-2010(UTC) Berichten: 635 Locatie: Axel, Zeeland, Netherlands Bedankjes: 27 keer Is 55 keer bedankt in 45 post(s)
|
Het is geen tweepersoons slaapzak (maar alles moet je eens proberen he)
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 8-1-2009(UTC) Berichten: 7.647 Locatie: Kampen Bedankjes: 71 keer Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
|
Lekker knus! Zo krijg je het ook warm met een dunne slaapzak Edwin
|
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.