logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
toby  
#1 Gepost : dinsdag 30 december 2014 10:34:23(UTC)
toby

5 ponder

hallo allemaal,

ik heb nu de fox warrior s hengels 3 lb en 12ft.
ik zit er al een tijd aan te denken om de Daiwa whisker df 13ft en 3.5lb te kopen.
is dit een goede keus??
Sponsor
timvanzanten  
#2 Gepost : dinsdag 30 december 2014 11:01:57(UTC)
timvanzanten

CarpFeeling Crew

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
Hoi Toby,

De Whisker is een van de oudste karpergerelateerde hengelseries van Daiwa en is in een nieuw jasje gestoken in samenwerking met Fairbrass. Ik heb diverse modellen Daiwa hengels gehad waaronder de Whisker en heb het altijd fijne hengels gevonden. De blank is dun te noemen wat ik zelf alleen minder lekker vind drillen. Dit is uiteraard persoonlijk. Je hebt in deze serie ook een 2 3/4 lb uitvoering. Ik weet niet hoe je visserij eruitziet maar de 2 3/4 is net wat parabolischer.

Gr. Tim,
dreamcatcher  
#3 Gepost : dinsdag 30 december 2014 16:03:46(UTC)
dreamcatcher

25 ponder

Bedankjes: 4 keer
Is 12 keer bedankt in 10 post(s)
Ha Toby,

Heb zelf geen ervaring met Daiwa hengels maar ken in mijn omgeving wel wat mensen die de oude versie maar ook de nieuwe versie gebruiken en hoor hier veel positieve geluiden over. Ben zelf nu een aantal weken in het bezit van de JC tsi 13ft 3,5lb dacht eerst dat ik de 3,5lb te zwaar zou vinden, maar doordat het 13ft hengels buigen ze weer net wat verder door dan de 12ft uitvoeringen. Een ander pluspunt van een 13ft 3,5lb hengels vind ik dat je gewoon zonder probleem lekker kan gooien met een pva zak (wat met een 2,75lb vaak niet lekker uitgooid)

Daarbij kan je echt grote vis vaak ook meer sturen met een 3,5lb hengels tov een 2,75lb hengel.
Weet natuurlijk niet of je ook wel eens op rivieren vist of op wateren van Du Der formaat, maar doe je dit wel dan zou ik zeker 13ft 3,5lb aanradenLike

Het is maar net wat je zelf fijner vind natuurlijkMee eens

Succes!

gr

Danny
Courage, above all things, is the first quality of a warrior.
remon v wanrooij  
#4 Gepost : woensdag 31 december 2014 10:01:48(UTC)
remon v wanrooij

25 ponder

Bedankjes: 2 keer
Is 25 keer bedankt in 24 post(s)
Eerst geschreven door: dreamcatcher Ga naar gequote bericht
Ha Toby,

Daarbij kan je echt grote vis vaak ook meer sturen met een 3,5lb hengels tov een 2,75lb hengel.
Weet natuurlijk niet of je ook wel eens op rivieren vist of op wateren van Du Der formaat, maar doe je dit wel dan zou ik zeker 13ft 3,5lb aanradenLike

Het is maar net wat je zelf fijner vind natuurlijkMee eens

Succes!

gr

Danny

3,0 LB is meer als genoeg op een rivier.. Het zit hem allemaal in de materialen waarvan je hengel is gebouwd.
Neem bijv. de sportex marion, deze hengel is soepel genoeg om onder de top te drillen maar is onmogelijk om te breken. Met deze hengel kan je makkelijk een vis blokken op grote afstand, de zwakste schakel zal altijd je lijn zijn.

mvg

Door JOU drang om kilo 's te knallen op een BTW ben ook JIJ schuldig aan KARPERDIEFSTAL van openbare wateren!
z2h-productions
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.