10 ponder Lid sinds: 30-10-2014(UTC) Berichten: 49 Bedankjes: 5 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
Hoi, Ik heb een vraagje ove het peilen. Ik wil deze winter/lente op me stekken gaan peilen om de hotspots te vinden. Mijn vraag hoe doe ik dit nou precies en wat heb ik nodig? Ik heb al gekeken naar het artikel over peilen alleen snap ik niet wat je nodig hebt. Hopelijk kunnen jullie het mij vertellen. Mvg Stefan
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 21-1-2010(UTC) Berichten: 2.371
Bedankjes: 10 keer Is 34 keer bedankt in 33 post(s)
|
|
Wind op de kant is vis in de hand.
|
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 28-5-2014(UTC) Berichten: 1.103 Locatie: Lochem Bedankjes: 25 keer Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
|
http://www.carpfeeling.com/Technieken/125/PeilenHier staat wat je nodig hebt en hoe je het beste kunt peilen. Opm. hier gaan ze er van uit dat je peilt met gevlochten draad, dit is echter niet perse nodig. Ga dus niet om te peilen gevlochten draad kopen maar gebruik gewoon nylon draad van 0.30 of 0.35 Bewerkt door de gebruiker vrijdag 28 november 2014 13:01:02(UTC)
| Reden: Niet aangegeven |
geniet aan het water, bewaar de stress voor later. |
|
|
|
|
Daar ben ik het niet helemaal mee eens Harry, ik zou toch me voorkeur geven aan gevlochten lijn . Dit i.v.m. met de structuur van de bodem (grind/zand/klei/mosselbankje) vind ik persoonlijk vrij belangrijk om te weten. Als je alleen de diepte wil weten dan maakt het niet veel uit nylon of gevlochten. |
|
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 28-5-2014(UTC) Berichten: 1.103 Locatie: Lochem Bedankjes: 25 keer Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
|
Weet ik Griend, maar omdat Stefan niet weet hoe je peilen moet, vermoed ik dat hij nog maar pas begint met karpervissen. Om het gevaar van, als hij eenmaal gevlochten lijn heeft, ook met gevlochten lijn te gaan vissen kleiner te maken raad ik hem aan om met nylon te peilen. In een eerdere topic is al een uitvoerige discussie geweest over onervaren vissen met gevlochten lijn. Daarom dat ik Stefan afraad om in ieder geval niet aan gevlochten lijn te beginnen en zeker niet als je op werpafstand vist, dan zie ik geen voordelen in gevlochten lijn. Mocht er iemand mijn mening delen of afkeuren dan zie ik het hier wel. Bewerkt door de gebruiker vrijdag 28 november 2014 22:01:40(UTC)
| Reden: verbetering |
geniet aan het water, bewaar de stress voor later. |
|
|
|
|
Nu snap ik je reactie Harry. |
|
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 30-10-2014(UTC) Berichten: 49 Bedankjes: 5 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
Spullen zijn bestelt, nu wachten totdat het kerst is,,, Bedankt voor de reacties
|
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.