10 ponder Lid sinds: 7-5-2014(UTC) Berichten: 86 Bedankjes: 20 keer Is 5 keer bedankt in 4 post(s)
|
Beste karpervissers, Ik wil binnenkort voor het eerst gaan vissen/voeren met tijgernoten en hennep en andere particles. Ik vroeg mij af of brasems en andere witvis niet alle tijgernoten en hennep opeten voordat de karper langskomt? Op het water (kanaal) waar ik vis heb ik nog nooit brasem gevangen met het karpervissen dus mij lijkt het dat het wel mee zal vallen maar dit zijn particles en geen boilies dus weet niet hoe het daar mee zit. En hebben jullie ook nog een tips voor toevoegingen tijdens het koken van tijgernoten zoals bepaalde suikers of zoiets dergelijks? Alvast bedankt voor het meedenken Roeland
|
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 10-6-2013(UTC) Berichten: 99
Bedankjes: 4 keer Is 11 keer bedankt in 9 post(s)
|
Tijgernoten kun je goed voeren zonder dat de brasem dit weg zal pakken. Zachtere partikels zoals hennep en mais zullen wel weggepikt worden door de brasem. Wat is precies de reden dat je wil gaan voeren met partikels? |
|
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 7-5-2014(UTC) Berichten: 86 Bedankjes: 20 keer Is 5 keer bedankt in 4 post(s)
|
Ik wil gewoon een keer een ander aasje proberen en het mooie is dat je aan tijgernoten heel makkelijk je eigen draai kan geven en dat is met boilies weer anders want dat is een veel intensiever proces om boilies te maken. Maar bedankt voor de uitleg! Heb je zelf ook ervaring met tijgernoten?
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 28-5-2010(UTC) Berichten: 635 Locatie: Axel, Zeeland, Netherlands Bedankjes: 27 keer Is 55 keer bedankt in 45 post(s)
|
Inmiddels hier ook al een paar brasems gepakt op tijgernoten, waren wel gekleurd en geflavord. Dus als je brasem wilt vermijden zal ik die laatste categorie toch ook vermijden.
|
edwin is 1x bedankt voor deze nuttige post.
|
|
|
|
Oke bedankt voor de tip edwin! Maar heb je op gewone tijgernoten al wel goed karper gevangen?
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 21-1-2010(UTC) Berichten: 2.371
Bedankjes: 10 keer Is 34 keer bedankt in 33 post(s)
|
Eerst geschreven door: Roeland Oke bedankt voor de tip edwin! Maar heb je op gewone tijgernoten al wel goed karper gevangen? Hoi Roeland, ik denk dat gewone tijgernoten 1 van de betere partikels zijn om karper te vangen. Zelf heb ik al hele goede resultaten geboekt met tijgernoten zeker in de zomer maanden, waren de tijgers soms beter dan boilies. |
Wind op de kant is vis in de hand.
|
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 10-6-2013(UTC) Berichten: 99
Bedankjes: 4 keer Is 11 keer bedankt in 9 post(s)
|
In principe kunnen alle noten. Als je ze goed bereid tenminste!! Je pakt er inderdaad ook wel eens een ongelukkige brasem mee, maar dit moet minimaal zijn.
(tijger)Noten kun je over het algemeen goed gebruiken in de zomer én in de herfst(wanneer de vis zich klaar maakt voor de winter). In de winter en het begin van de lente werken ze niet erg bevordelijk omdat tijgernoten erg vullend zijn. De karper zal dus sneller voldaan zijn omdat het verteringsproces niet/nauwelijks werkt in het koude water. |
|
JustMoes is 1x bedankt voor deze nuttige post.
|
|
|
|
Oké bedankt voor de tips! Ik had nog een vraag sommige mensen voegen nog wat toe aan de noten zoals bepaalde oliën', zou olijfolie kunnen helpen, is het wel goed voor het gistingsproces? Het is natuurlijk wel een natuurlijke olie.
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 21-1-2010(UTC) Berichten: 2.371
Bedankjes: 10 keer Is 34 keer bedankt in 33 post(s)
|
Olie voeg ik er nooit aan toe, dus durf ik ook niet te zeggen of dit ten nadelen is van het gistingsproces. Maar suiker toevoegen tijdens de kook bevordert het slijm proces wel. |
Wind op de kant is vis in de hand.
|
|
|
|
|
Ik ga sesam olie proberen heb daar wat over gelezen in een tijdschrift.
|
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 24-7-2011(UTC) Berichten: 790
Bedankjes: 3 keer Is 8 keer bedankt in 8 post(s)
|
Volgens mij gebruikten ze die sesam olie in dat blad,om er boilies in te dippen |
Vissen kost je vrienden,vrienden kosten je vissen |
|
|
|
|
Ja klopt ga ik ook doen als de tijgernoten helemaal klaar zijn.
|
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.