Ik zal je mijn visie geven op je vragen.
Je zult zien dat er vele andere meningen volgen.
Met het gevolg dat je er weer een vraag bij hebt.
Waarom zijn er zoveel mensen die alleen in de zomer op karper vissen?Niet alle karpervissers zijn fanatica, en in de zomer is het nu eenmaal leuker vertoeven aan het water.
En...veel mensen hebben dan vakantie.
zou particles echt een verschil maken en meer vis opleveren?Ik zou zeggen probeer het eens uit, als het geen verschil zou maken zou niemand het doen.
Door verschillend voedsel aan te bieden blijven ze langer zoeken op die plek.
waarom bestaat België grotendeels uit betaalwater en nl niet ?Die vraag kan ik niet beantwoorden. Deels omdat een dergelijk iets niet mijn interesse heeft
waarom rekenen ze altijd om in pond en niet gewoon kg?Het waren de Engelsen die het karpervissen populair hebben gemaakt, en die rekenen (nog altijd) in pounds
waarom zit er vaak alleen spiegel en schub op het water ?Tja...Waarom zie je in Afrika zoveel negers en bij ons in Europa zoveel blanken.
Het zijn twee karpersoorten die, laten we zeggen, goed gedijen. Of anders gezegd als vergelijking, Waarom zijn er zoveel hetro mannen en vrouwen ten opzichte van homo en lesbo.
waarom is karper moeilijk te strikken in vergelijking met andere vis?Een van de redenen is dat een karper schuwer is en voorzichtiger is in zijn aas keuze
is de karper s'nachts actiever of is dit een fabel?Het "zicht"van een karper is net als bij ons s'nachts minder,dus zullen ze lijnen, lood , etc. moeilijker kunnen onderscheiden maar ik denk niet dat er verschil is tussen nacht en dag. Meestal zijn de (late) avond en (vroege) morgen de beste vangst mogelijkheden
waarom vissen mensen nog soms op de oude manier i.p.v moderne technologie?Is een kwestie van keuze, de één vind pen vissen leuk, terwijl de ander (waaronder ik) het statisch vissen prefereert.
En weer anderen zweren bij de vaste stok. (iets waar ik met veel bewondering naar kan kijken)
lijn uitvaren/ dieptemeter/ fishfinder is dit eigenlijk nog vissen?Ik zeg ja het hoort er tegenwoordig gewoon bij. Je kunt uren zitten priegelen om inzicht te krijgen in de bodem structuur, terwijl een rondje met een bootje met diepte meter je veel meer verteld. Er zullen mensen zijn die zeggen dat het nergens voor nodig is, maar dan kun je ook de beetmelder wegdoen.
zou het verschil van hair echt verschil maken? In mijn topic "vervelende Brasem" kun je lezen dat verschil van hair wel degelijk invloed heeft.
wat is nou werkelijk het wereld record ?Staat hier ergens op cf, al zijn daar ook weer twijfels over
waarom is het ene water blanken normaal en het andere niet?[color=blue][/color]
Laat ik het zo beantwoordden: Waarom kun je in een snackbar eerder een frietje scoren dan bij een bakker.
welk formaat neem je van pop up als je bollie 16mm is of 20 of 30?
Afhankelijk van wat je bedoeling is. Moeten ze alle twee drijven of moet het een soort wafter worden.
L-O-R-E-N-Z-O gaf mij daar pas nog antwoord op. gewoon proberen, en telkens een ander soort pop-up nemen.Maak een rigje klaar en leg hem in een (emmer) water. wil je dat hij drijft? verander dan telkens je pop-up tot het aan je wensen voldoet.
Wil je het gedrag van een wafter, neem dan een pop-up die de normale boillie nog net optilt en snij dan telkens een stukje van de pop-up af tot dat de rig eigenlijk zweeft
zou de kleur echt een meerwaarde zijn ?Karpers zijn niet alleen schuw maar ook nieuwsgierig, verandering van kleur kan dus best voordeel opleveren.
tip.
Koop eens een goed boek over karpervissen, veel,zo niet alle, van je gestelde vragen kun je daar in terug vinden.
En in een eerdere topic van je vroeg je naar de bezigheden van ons tijdens een sessie.
Dit is mogelijk een hele goede tijdsbesteding.
Bewerkt door de gebruiker donderdag 9 oktober 2014 10:02:12(UTC)
| Reden: Niet aangegeven