logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
toby  
#1 Gepost : dinsdag 7 oktober 2014 15:44:03(UTC)
toby

5 ponder

hallo,

ik ben op zoek naar een hengel van/met:

3,60 maar het liefst 3,90m
3 3/4 lb

ik heb rondkeken maar ik kon alleen de Daiwa infinity df vinden maar deze vind ik zeer prijzig.
dus weten jullie een hengel met deze eigenschappen 3,90m 3 3/4 lb
Sponsor
whitey  
#2 Gepost : dinsdag 7 oktober 2014 15:51:33(UTC)
whitey

45 ponder

Man
België

Bedankjes: 100 keer
Is 254 keer bedankt in 229 post(s)
Eerst geschreven door: toby Ga naar gequote bericht
hallo,

ik ben op zoek naar een hengel van/met:

3,60 maar het liefst 3,90m
3 3/4 lb

ik heb rondkeken maar ik kon alleen de Daiwa infinity df vinden maar deze vind ik zeer prijzig.
dus weten jullie een hengel met deze eigenschappen 3,90m 3 3/4 lb

Toby,

Ik weet natuurlijk niet waarom je die nodig hebt (hoeft ook niet) en wat jij prijzig noemt, ik kan je wel onderstaande hengel aanbevelen:

TRIBAL XS1 INTENSITY - 13FT - 3.75 LB (INT = VOOR EXTREME WERPAFSTANDEN)
http://www.fishing.be/we...updwn=DESC&promotie= <<<< hengel staat op deze pagina.

Ik heb de gewone Tribal XS1 hengels (dus niet de intensity uitvoering) en ben er zeer tevreden over, werpt heel los en soepel en heeft een voortreffelijke 'buiging" bij het drillen.

suc6

Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd.
"Show respect, only then you (can) earn respect!!"
thimon  
#3 Gepost : dinsdag 7 oktober 2014 16:40:39(UTC)
thimon

50 ponder

Man

Bedankjes: 81 keer
Is 60 keer bedankt in 56 post(s)
De Shimano Tribal Velocity 13 FT 3,5 LBS is ook nog een optie. Die hengels heb ik zelf en zijn beste poken. Tegelijkertijd toch een mooie top actie en mega veel body. De hengel zelf is lekker licht en vist heerlijk.

Aanschaf prijs een slordige € 120,- Dus dat valt ook wel mee! Blij

Succes!

Like
Doorzetten wordt beloond!
Carpphoto  
#4 Gepost : dinsdag 7 oktober 2014 17:35:15(UTC)
Carpphoto

15 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 4 keer
Is 8 keer bedankt in 7 post(s)
Ik ben dus wel nieuwsgierig: waar ga je het voor gebruiken?
---------------------------------------------
http://carpphotopassion.wordpress.com/
toby  
#5 Gepost : dinsdag 7 oktober 2014 20:15:05(UTC)
toby

5 ponder

om er een lange afstand mee te halen.

en om meer controle te hebben over de vis
carpbuddy  
#6 Gepost : dinsdag 7 oktober 2014 21:00:38(UTC)
carpbuddy

20 ponder

België

Bedankjes: 21 keer
Is 23 keer bedankt in 20 post(s)
Ik heb zelf fox warrior s 3 lbs en ben er zeer tevreden van.
Don't dream your life, But live your dream...
Maxweasel  
#7 Gepost : dinsdag 7 oktober 2014 21:22:41(UTC)
Maxweasel

20 ponder

Bedankjes: 9 keer
Is 20 keer bedankt in 18 post(s)
Denk goed na alvorens je zoiets aanschaft.

Meer controle over de vis ga je niet krijgen volgens mij, werpeigenschappen zullen afhangen van hengel tot hengel. Ik ben er zeker van dat je met een kwaliteitshengel van 3lbs verder werpt dan met een goedkope 3.75lbs. Indien je meer controle/voeling wil krijgen met de vis op grote afstand is gevlochten lijn een alternatief, maar dat komt dan werpeigenschappen meestal weer niet ten goede, etc... Blij
Let vooral op dat je het plezier van het drillen niet weghaalt met een goedkope bezemsteel.

Veel succes met de zoektocht!
Carpphoto  
#8 Gepost : woensdag 8 oktober 2014 08:58:20(UTC)
Carpphoto

15 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 4 keer
Is 8 keer bedankt in 7 post(s)
Quote:
om er een lange afstand mee te halen.

Lange afstand gooien is ook een techniek die je moet beheersen. Het is een combinatie van techniek, hengel, molen en lijn. En evt speciale vingerbescherming (handschoentjes voor 1 vinger)
Techniek: wie de techniek beheerst, gooit ver
Hengel: er zijn speciale hengels op de markt die het mogelijk maken ver te werpen met de juiste techniek. Bijvoorbeeld : De combi slechte werptechniek en speciale afstandshengel werkt niet.
De hengel zou een groot startoog moeten hebben (50 mm) en max 5 of 6 ogen. Hoe minder ogen hoe minder wrijving.
Molen: lange afstandwerpen gaat samen met een goede big pit molen die goed combineert met je hengel, een speciale long spool met goede windup, en een hoge inhaalsnelheid.
Braided lijn: braid (gevlochten lijn) geeft sterkte over de volle lengte. Werpeigenschappen zijn zowel goed als slecht. Slecht: vangt wind, en gevolg is dat je afwijkt van je doel. Goed: kan de krachten die ontstaan tijdens de worp goed aan, echter die worden nu op je hengel overgebracht! Braid kan inslijten in je hengelogen. Goede resultaten met 6 braided lines (rond en sterk, maar duur). Ronde lijnen hebben de voorkeur, maar worden ook plat als ze nat zijn. Te strak opdraaien resulteert in minder verre worpen, omdat bovenliggende lijn tussen onderliggende lijn terecht komt.
Nylon lijn: geeft souplesse, rek over de volle lengte, echter hoe dikker de hoofdlijn, hoe slechter de werpeigenschappen. Tijdens de worp goede rek eigenschappen om de klap van het werpen goed op te vangen en over te brengen naar het lood (icm de hengel). De mogelijkheid bestaat de hoofdlijn dunner te nemen 27/00 tot 30/00) en een speciale voorslag van 20 meter te nemen, zoals gatorbraid va PB.
Lood: elke hengel heeft een ideaal werpgewicht. Denk hieraan bij je keuze. Overbelasting (te zwaar lood) leidt tot niet verre worpen en lijnbreuk of hengelbreuk.

Quote:
en om meer controle te hebben over de vis

Controle onder de top of op afstand? Op afstand zou een stugge hengel icm braid wat meer kunnen controleren, onder de kant is de dril meer gebaat bij een parabolische hengel.

Ziehier je dilemma. Je wil verder gooien, maar kan dat al door een betere techniek en de huidige spullen? Is dat te verbeteren door een andere hengel, of een molen of een hengel met molen zoals hierboven beschreven?

Daarnaast moet je denken aan de juiste rig om niet alles in de war te gooien.

Hier is dus wat denkwerk te doen. Laat maar weten wat het wordt.

Succes

Grtz

Frenk

---------------------------------------------
http://carpphotopassion.wordpress.com/
thimon  
#9 Gepost : woensdag 8 oktober 2014 09:06:19(UTC)
thimon

50 ponder

Man

Bedankjes: 81 keer
Is 60 keer bedankt in 56 post(s)
Ik gebruik de hengels voor het snoek vissen met dood aas. En dan met name de statische visserij op afstand met zware en grote aas vissen.

Dat is de reden dat ik zwaardere en langere hengels gebruik.

Like
Doorzetten wordt beloond!
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.