5 ponder Lid sinds: 23-10-2013(UTC) Berichten: 32 Bedankjes: 2 keer Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
|
Hallo Ik had een vraagje over een stek aan de Zuid-Willemsvaart. Deze stek ligt pal naast een waterski-club en in de zomer komen hier dus ook veel boten langs. Nu vroeg ik mij af als dit de karper stoort en weg zwemmen of dat ze er helemaal niet aan denken. Omdat deze plaats op een kleine kilometer van mij afligt is het zeer gemakkelijk voor me(ben nog maar 16). Alvast bedankt P.S. op de foto zie je de waterskiclub wel liggen denk ik Wesley_Peels heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage:
|
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 15-5-2012(UTC) Berichten: 1.962 Locatie: West-Vlaanderen Bedankjes: 100 keer Is 254 keer bedankt in 229 post(s)
|
Eerst geschreven door: Wesley_Peels Hallo
Ik had een vraagje over een stek aan de Zuid-Willemsvaart. Deze stek ligt pal naast een waterski-club en in de zomer komen hier dus ook veel boten langs. Nu vroeg ik mij af als dit de karper stoort en weg zwemmen of dat ze er helemaal niet aan denken. Omdat deze plaats op een kleine kilometer van mij afligt is het zeer gemakkelijk voor me(ben nog maar 16). Alvast bedankt
P.S. op de foto zie je de waterskiclub wel liggen denk ik Wesley: waarom probeer je het niet eens uit? Of lekker veel observeren?, het ligt toch nabij uw woonst? Karpers zijn van nature uit heel nieuwsgierig, als een boot passeert en het water/bodem wordt omgewoeld, dan zullen er wel karpers op zoek naar voedsel gaan, als er zitten natuurlijk, als ik dergelijk water in mijn buurt had, dan zou ik 1 lijn langs het kantje leggen, evt bij riet of iets dergelijks, en een 2de lijn in de vaargeul van de boten (ergens midden de waterloop dus), voorvoeren kan ook al geen probleem zijn als je zo dichtbij woont, dus: ga er gewoon voor! Suc6 Bewerkt door de gebruiker woensdag 1 oktober 2014 15:45:56(UTC)
| Reden: !!aanvulling!! |
Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd. "Show respect, only then you (can) earn respect!!" |
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 17-8-2014(UTC) Berichten: 110 Locatie: Gelderland Bedankjes: 4 keer Is 8 keer bedankt in 7 post(s)
|
Inderdaad gewoon doen. Karperis gevorderd in het jaar die boten en waterski's gewend, in het begin van het waterski seizoen zullen ze er even huiverig op reageren, maar de meeste karpers herkennen het niet als storend en blijven gewoon hun ding doen en azen zoals gezegd op momenten dat boten de bodem omwoelen.
Als je niet vist, kom je er sowieso niet achter. |
|
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.