Nou, hier komt ie dan
1. door wat of wie heb je kriebels gekregen voor het karper vissen.Door het vissen op zeelt (vanaf mijn tiende): eerst met de bamboestok, later eerste glasfiber oversteekhengel.
2. van waar heb je het meest geleerd over deze visserij & technologie?Praktijk. Karpervisserij ontstond door bijvangst van karper. Later ontdekte ik Rini Groothuis
en las zijn boeken.
3. als je mocht kiezen tussen dag en nacht sessies, wat zou je kiezen en waarom?Dagsessies. Ben penvisser (zie zeeltvisserij) en heb "later" leren statisch te vissen. Eerste "karper"hengel
op mijn 14de (uitschuifbare zeer lichte zeehengel) die in eerste instantie voor zeelt bedoeld was.
Ik ving redelijk veel karper door te proberen.
4. wat vind je wederhelft van deze sport? Die vindt het wel best, ze geeft me de ruimte om te vissen wanneer het kan.
5. heb je bepaalde doelen dat je naar streeft? welke?Leren nieuwe technieken, vangen van die ene mooie vis indie vijver, nieuw water.
6. wat is jouw mooiste ervaring ?Die ene mooie karper die ik ving toen ik 14 was, op de glasstok van 4,50 meter in de sloot bij mijn school.
Het duurde een uur voor ik de vis uitgedrild had. 18/00 lijn, geen net, en een reuzenworm als aas.
Worm is nog steeds een van mijn favorieten bij het penvissen. Door het Zeeltvissen heb ik geleerd
een grote vis te landen zonder net.
7. wat is jouw persoonlijk record?Is dat belangrijk? Vooruit dan maar.
21 kilo Nederland (statisch, 101 cm, rivier)
17 kilo Nederland (pen, beek)
21,5 kilo graskarper Nederland (statisch, 107 cm, wetering)
26 kilo Frankrijk (statisch 100 cm, rivier)
14 kilo Frankrijk (pen, 97 cm, kanaal)
?? kilo 147 cm meerval Frankrijk, rivier
?? kilo 142 cm meerval Nederland, kanaal
8. hoe vaak probeer je te gaan vissen? dagelijks, weekelijks? Wanneer ik kan. Ik ben deels mantelzorger voor mijn vrouw, en ik draai vaak
standby (week lang) voor mijn werk.
9. wat zal jouw volgende aankoop zijn, i.v.m deze mooie sport?Heb alles al. Maar zal wel weer een leuke molen zijn. Daiwa SS1600 en/of SS2600 molens,
Daiwa Exceller 4000 penmolen, of een old skool molen, en nog veel meer.
Maar het meest waarschijnlijke een centrepin van JW Youngs.
10. hoelang beoefen je deze sport al?Vanaf mijn 15/16de echt karpervisser geworden. Door krantenwijk mijn
eerste echte karperhengel gekocht in 1977: 1 3/8 lbs Rini Groothuis gebouwd op een Bruce & Walker penhengel
van glas met gevoerde ogen en kurken handvat met reelringen. Molen was de Shakespeare 2910 (tweedehands).
De B&W heb ik nog, de molen is hetzelfde jaar verkocht en een Mitchell 300 serie teruggekocht.
Ook die heb ik nog.
Ik ben nu 53 dus reken maar uit.
Bewerkt door de gebruiker donderdag 25 september 2014 20:29:48(UTC)
| Reden: Niet aangegeven