Na vorige nacht 1 kleinere vis gevangen te hebben proefde het naar meer.
Ik had de indruk dat de vis in een ander deel van het water zat, zeker als ik rekening hield met de wind.
De bedoeling was een stek te bevissen in een ander deel van het water, waar ik 's morgens bij het vertrekken wat vis had zien rondhangen.
Eenmaal aangekomen merk ik dat de wind weer was gedraaid. Ik ga kijken op de beoogde stek en zie geen teken van leven...
Dan maar eens doorlopen naar waar ik vorige nacht zat, en ja : daar zat vis.
Op zo'n moment is het je hoofd breken over 'ga ik op de beoogde stek vissen met het gedacht dat de vis zoals gisteren weer daarginds emigreert?'
Of 'volg ik de vis, want dit heeft me al vaak resultaat doen behalen?'
Ik kon het niet laten, heb mijn origineel plan opgedoekt, en ben me in de buurt van de vis opgesteld.
Het bleek een gouden keuze...
Na een uurtje klaar te zijn met alles op te zetten (en ondertussen al een paar keer boel gehad te hebben met de meerkoeten) gaat de eerste hengel af.
Bij het eerste contact voel ik direct een log gewicht en weet ik dat het een mooie zal worden.
De vermoedens worden bevestigd en wat later schep ik een massieve schub.
Ik herken de vis als eentje die ik al op foto had gezien (jammergenoeg ook herkenbaar door ene kant van z'n onderlip :( ), maar zelf in m'n album ontbrak. PB schub weer een kleinigheid scherper gezet
Snel een maat gebeld om wat plaatjes te schieten en de vis terug in z'n element
[img=
]kpt177[/img]
De rest van de avond blijft het stil en rond 1u ga ik slapen.
In de vroege morgen mag ik terug uit mn bedchair vliegen om een volle run te blokken.
De vis zwemt gelijk naar de diepte (+ 10m) en geeft goeie sport.
Na verloop van tijd begin ik beweging te zien onder het wateroppervlak en komt er een mooie donkere schub naar boven.
Even in de zak en nog een uurtje slapen.
Als ik opsta zie ik wat verder 2 wandelaars : handig, zo kan ik ook van deze wat foto's maken.
Daarna is het opkramen en naar huis voor een goeie koffie.
Meer dan geslaagde sessie
[img=
]kpt132[/img]
Bewerkt door de gebruiker woensdag 3 september 2014 12:52:58(UTC)
| Reden: Niet aangegeven