Nieuwe uitzetting Lid sinds: 13-8-2014(UTC) Berichten: 7
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
Nu heb ik 2 hengels gekregen maar welke is beter voor drijvend vissen? Ultimate revolution carp karperhengel 12" 2 3/4LBS of de Starfish Carbo 330 Bewerkt door de gebruiker donderdag 14 augustus 2014 17:40:48(UTC)
| Reden: Niet aangegeven
|
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 17-8-2014(UTC) Berichten: 110 Locatie: Gelderland Bedankjes: 4 keer Is 8 keer bedankt in 7 post(s)
|
Jans, je bent niet echt duidelijk in je vraagstelling. Ook in je andere topic ben je erg onduidelijk. Hier zeg je: Je hebt twee hengels gekregen en je geeft niet goed weer om wat voor hengels het zijn. Quote:Nu heb ik 2 hengels gekregen maar welke is beter voor drijvend vissen? Ultimate revolution carp karperhengel 12" 2 3/4LBS of de Starfish Carbo 330 De Ultimate is meer een hengels voor de statische visserij. Als de hengel een zachte actie heeft (weet ik niet, ken de hengel niet), dan zou je ermee kunnen oppervlakte vissen. In de regel is zo'n 2,75 lbs hengel iets te stug voor oppervlaktevisserij. Het kan wel, wordt alleen lastig met werpen, want het werpgewicht zit bij die hengel tussen 80 en 110 gram denk ik. En als je een vlok aan de haak doet (en meer niet), dan is dat maar een gram of 3-5. Dat voel je niet op zo'n statische hengel. Het is te berekenen wat zo'n 2,75 lbs theoretisch kan wegzetten, maar weet effe niet meer hoe. Laat ik lekker aan een ander over. Starfish Carbo 330 is mij totaal onbekend. Je geeft ook niet op wat de testcurve is (in lbs). Dus: je laat ons nog even appels met peren vergelijken. Als je de testcurve doorgeeft van de Startfish Combo? |
|
|
|
|
Nieuwe uitzetting Lid sinds: 13-8-2014(UTC) Berichten: 7
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
Eerst geschreven door: Carpphoto Jans, je bent niet echt duidelijk in je vraagstelling. Ook in je andere topic ben je erg onduidelijk. Hier zeg je: Je hebt twee hengels gekregen en je geeft niet goed weer om wat voor hengels het zijn. Quote:Nu heb ik 2 hengels gekregen maar welke is beter voor drijvend vissen? Ultimate revolution carp karperhengel 12" 2 3/4LBS of de Starfish Carbo 330 De Ultimate is meer een hengels voor de statische visserij. Als de hengel een zachte actie heeft (weet ik niet, ken de hengel niet), dan zou je ermee kunnen oppervlakte vissen. In de regel is zo'n 2,75 lbs hengel iets te stug voor oppervlaktevisserij. Het kan wel, wordt alleen lastig met werpen, want het werpgewicht zit bij die hengel tussen 80 en 110 gram denk ik. En als je een vlok aan de haak doet (en meer niet), dan is dat maar een gram of 3-5. Dat voel je niet op zo'n statische hengel. Het is te berekenen wat zo'n 2,75 lbs theoretisch kan wegzetten, maar weet effe niet meer hoe. Laat ik lekker aan een ander over. Starfish Carbo 330 is mij totaal onbekend. Je geeft ook niet op wat de testcurve is (in lbs). Dus: je laat ons nog even appels met peren vergelijken. Als je de testcurve doorgeeft van de Startfish Combo? Die is 1,75
|
Jans-1987 is 1x bedankt voor deze nuttige post.
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 17-8-2014(UTC) Berichten: 110 Locatie: Gelderland Bedankjes: 4 keer Is 8 keer bedankt in 7 post(s)
|
Dankje wel! Die starfish is daar meer geschikt voor. Die vangt de klap van de aanbeet / aantikken daarna goed op (is in principe parabolischer), de andere is daar te stug voor (naar verhouding). Met de 1,75 lbs hengel kun je ook beter en makkelijker licht aas wegzetten, wat ik al eerder meldde. |
|
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.