CarpFeeling Forum
»
Karpervissen
»
Rigs
»
welke soort rig gebruik jij?
20 ponder Lid sinds: 2-8-2014(UTC) Berichten: 350 Locatie: eeklo Bedankjes: 21 keer Is 23 keer bedankt in 20 post(s)
|
Hallo,
Bij deze eens uit nieuwsgierigheid. Welke soort rig gebruik jij? Ik gebruik de Stiff kd rig
Mvg |
Don't dream your life, But live your dream... |
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 27-1-2010(UTC) Berichten: 2.275 Bedankjes: 7 keer Is 9 keer bedankt in 9 post(s)
|
80% vis ik met een combirig, 15 cm stiff fluorcarbon met 5 cm flexibel op het einde. Longshank haak maatje 7 met een loodhageltje 0,5 op de haakpunt voor een verfijnde indraaiing. |
Give a man a fish and he has food for a day................... Teach a man to fish and he has to buy; rods, reels, lines, lead, tubes, tackle box, boilies, fishfinder, boats, banksticks, rodpod...................coolers and six packs.
|
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 22-6-2010(UTC) Berichten: 634
Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
|
Ik vergelijkbaar met ronald. Ik knup ook nog een 0,6 quick change sinker in het midden van de onderlijn. Chods gebruik ik ook vaak :-). Wil nog eens wat gaan experimenteren met een volledig fluorcarbon onderlijn, omdat ik daar her en der toch wel positieve ervaringen over lees.
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 2-8-2014(UTC) Berichten: 350 Locatie: eeklo Bedankjes: 21 keer Is 23 keer bedankt in 20 post(s)
|
Eerst geschreven door: Andre Ik vergelijkbaar met ronald. Ik knup ook nog een 0,6 quick change sinker in het midden van de onderlijn. Chods gebruik ik ook vaak :-). Wil nog eens wat gaan experimenteren met een volledig fluorcarbon onderlijn, omdat ik daar her en der toch wel positieve ervaringen over lees. En wat zijn de positieve punten als ik vragen mag? |
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 17-8-2014(UTC) Berichten: 110 Locatie: Gelderland Bedankjes: 4 keer Is 8 keer bedankt in 7 post(s)
|
Chod rig, Combirig, helicopterrig. Afhankelijk van de omstandigheden, altijd aanpassen |
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 20-9-2010(UTC) Berichten: 521
Is 8 keer bedankt in 7 post(s)
|
Al bijna 10jaar lang, blijft een onverslagen topper!
|
|
|
|
|
Eerst geschreven door: ferenc Al bijna 10jaar lang, blijft een onverslagen topper! ziet er netjes uit, zou persoonlijk de lus van de bollie wel iets korter nemen. Maar dat is ieder voor zich natuurlijk, wel mooi gedaan. mvg |
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 17-8-2014(UTC) Berichten: 110 Locatie: Gelderland Bedankjes: 4 keer Is 8 keer bedankt in 7 post(s)
|
Integendeel, ik houd tussen boilie en haakbocht zeker 1-2 cm ruimte, dus een langere hair. Voorkomt veel lastigge brasemhakingen. |
|
|
|
|
|
Eerst geschreven door: Carpphoto Integendeel, ik houd tussen boilie en haakbocht zeker 1-2 cm ruimte, dus een langere hair. Voorkomt veel lastigge brasemhakingen. Ok goed om te weten. |
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 14-11-2010(UTC) Berichten: 1.385 Bedankjes: 74 keer Is 16 keer bedankt in 14 post(s)
|
Eerst geschreven door: Carpphoto helicopterrig. Da's toch geen rig, maar een montage ;-)
|
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 4-4-2012(UTC) Berichten: 78
|
ik gebruik al 20 jaar de linealiner rig met jellywire ashima haak 887 maat6 alles muur vast in de bek |
Groot of klein elke karper telt |
|
|
|
|
Eerst geschreven door: wil wil wel ik gebruik al 20 jaar de linealiner rig met jellywire ashima haak 887 maat6 alles muur vast in de bek Ik gebruik korda kurv shank nr4 |
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 21-8-2014(UTC) Berichten: 124 Locatie: in de achterhoek Bedankjes: 3 keer Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
|
ik gebruik voornamelijk de combirig als standaard, met een loodhagel of putty op de overgang van stijf naar soepel.
|
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 19-9-2013(UTC) Berichten: 630 Bedankjes: 12 keer Is 56 keer bedankt in 53 post(s)
|
ik gebruik de standaard rig met een Piet vogel CE-4 haak ( dan wel variatie in de lengte van de rig en een beetje putty om de haak goed te laten vallen.) |
Pak een Bak!!
Schubbenteller: -1 |
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 8-2-2011(UTC) Berichten: 1.050
Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
|
Stalen soepele leader tegen schuren, dregje voor bottom bait en dregje voor pop up. Dit moet toch werken? |
Say hello to my little friend |
|
|
|
Nieuwe uitzetting Lid sinds: 8-12-2013(UTC) Berichten: 4
Bedankjes: 1 keer
|
Combi rig PB geenhornet 12 cm stijf en 5 cm soepel lood hagel er op
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 19-12-2011(UTC) Berichten: 1.233 Locatie: Zwolle Bedankjes: 81 keer Is 60 keer bedankt in 56 post(s)
|
Eerst geschreven door: DavidT Stalen soepele leader tegen schuren, dregje voor bottom bait en dregje voor pop up. Dit moet toch werken? Haha jij bent lekker bezig David! Natuurlijk werkt dit uitstekend! |
Doorzetten wordt beloond! |
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 19-12-2011(UTC) Berichten: 1.233 Locatie: Zwolle Bedankjes: 81 keer Is 60 keer bedankt in 56 post(s)
|
Wat betreft mijn rigs gebruik ik van alles en nog wat. Ligt puur aan de situatie. Ik heb niet echt een voorkeur. |
Doorzetten wordt beloond! |
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 8-1-2009(UTC) Berichten: 7.647 Locatie: Kampen Bedankjes: 71 keer Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
|
Combi en stiff. En dan varieer ik vooral met de haak en lengte. Het liefst een longshank, en zijn er obstakels een curved.
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 8-1-2009(UTC) Berichten: 7.647 Locatie: Kampen Bedankjes: 71 keer Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
|
|
|
|
|
CarpFeeling Forum
»
Karpervissen
»
Rigs
»
welke soort rig gebruik jij?
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.