ik heb nog steeds de fox warriors en ze bevallen me prima gooi er 135M ver mee met 78 gr lood dus zijn prima om ook een langere periode mee te vissen vis er nu zo n 2 jaar mee.
hengels en molens zijn prioriteit meer dan banksticks,rodpods,etc. die komen later wel.
ligt er tevens ook aan wat andere mensen hier boven al beschrijven. Hoe wil je vissen.
uit die 5 jaar ervaring heb ik al heel wat uurtjes gevist toen der tijd zat ik nog met een uitkering dus toch tijd zat.
heb helaas die tijd niet meer dus zodoende.
heb toen ook wat goeie kopen molens gekocht en dat waren spro freerunners(baitrunners) van € 50,- p/s
die bevielen me de eerste paar maanden wel maar na mate het vele male gebruik slijten ze toch wel hard vind ik.
dus toen ben ik maar eens overgegaan naar daiwa molens met slip voor op ik pak nooit meer iets anders!
je kunt het ook zo bekijken kost wat, maar dan heb je ook wat.
mijn volgende hengels worden toch zoals ik net al beschreef met dat het wat kost de zogenaamde greys kosten 325 p/s zijn de top of the range.
jrc: is eigenlijk goeie kwaliteit/prijs verhouding
fox: geen tassen,tenten van kopen (ritsen zijn zeer slecht van fox)
nash: heb ik ook geen goeie ervaring mee dus ik raad het niet aan maar is ieder voor zich.
avid carp: goeie stretchers
pro line: gebruik ik alleen de knikkers van ( boilies) onderlijn materiaal ben ik niet fan van. maar laatste keer te horen gekregen dat er bepaalde chemicaliën in de boilies zitten. dus nog even uitzoeken.
x2: heeft de laatste tijd niet echt goei spul vind ik zelf. hebben ze wel gehad maar nu niet meer.
trakker: is top of the range qwa tenten ik heb hem nu besteld dus moet ik nog uitproberen. Alleen aan te raden als je geld zat hebt.
ultimate: heeft ook goeie tenten gehad zijn er een stuk of 2 die goed waren maar weet zo niet 1,2,3 welke serie´s dat waren mis weten mensen dit met wat meer ervaring mis?
korda: kan ik zeker aanraden qwa onderlijn materiaal en end tackle(pva,accessoires,haken,etc)
hoofdlampen: petzl. geen discussie over mogelijk!(ligt er ook weer aan wat je budget is)
na mate je wat meer spulletjes hebt komt de rest.
ik vind dat je sowieso op de eerste plek aan de vis moet gaan denken dus de vis veiligheid.
goeie onthaakmat.
weegzak.
bewaarzak indien je s´nachts een vis vangt en s´ochtends een foto wilt maken( ik bewaar een vis nooit langer dan 4 uur)
niet te zwaar drillen maak de vis maar moe, je hebt toch tijd zat. dus doe rustig aan met de vis.
daarna komt eigenlijk je eigen verzorging.
tent
stretcher
etc.
dus eigenlijk om een lang verhaal kort te maken.
Karper vissen is en blijft een dure hobby na mate de jaren verstrekken zitten er zo een paar rooitjes in! ( paar duizend euro)
ik hoop zeker dat je hier wat aan hebt.
en laat maar weten als je nog meer informatie wilt want ik krijg onderhand lamme vingers
met vriendelijke groet,
Dominic Janssen
Bewerkt door de gebruiker dinsdag 2 september 2014 15:48:17(UTC)
| Reden: Niet aangegeven