30 ponder Lid sinds: 19-4-2011(UTC) Berichten: 774 Locatie: Elst
Bedankjes: 7 keer Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
|
heeft iemand mischien tips voor rigs voor de oppervlakte maak ze altijd zelf maar dat lukt niet zo als ik aansla |
tight lines and wet nets Luuk Zomerhuis
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 20-11-2009(UTC) Berichten: 4.209
Bedankjes: 4 keer Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
|
In de regel wordt er niet gevist met speciale rigs voor de oppervlaktevisserij. Vaak wordt de haak gewoon aan de hoofdlijn geknoopt. Soms met daarboven een floater. Een mogelijkheid is wel een zigrig. De info daarover kun je vinden op de homepage. Even zoeken met de zoekfunctie.
|
|
|
|
|
oke ik gebruik altijd een stuk flurocarbon met een wide gape eraan |
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 6-8-2012(UTC) Berichten: 492
Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
|
fluocarbon zinkt snel dus dat is niet handig en je gaat er echt minder door vangen neem een drijvende lijn zoals korda kruiser control gewoon een haak eraan en eventueel een controller als je ver moet werpen ook een pva zakje met drijvende brokjes kan goed werken |
gooi je problemen uit, vang je dromen. |
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 18-7-2010(UTC) Berichten: 443
|
wie gaat er nou fluor carbon gebruiken met oppervlak vissen zinkt toch?? |
behandel iedere karper met respect! |
|
|
|
|
jori schreef:wie gaat er nou fluor carbon gebruiken met oppervlak vissen zinkt toch?? Weet ik maar ik heb niets anders Ps komen er nog nieuwe filmpjes |
|
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 10-6-2014(UTC) Berichten: 74 Locatie: Breda
Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
|
Smeer je lijn in met een beetje vaseline. Hierdoor blijft je lijn beter drijven.
|
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 15-3-2012(UTC) Berichten: 154
Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
|
Eerst geschreven door: luukcarp jori schreef:wie gaat er nou fluor carbon gebruiken met oppervlak vissen zinkt toch?? Weet ik maar ik heb niets anders Ps komen er nog nieuwe filmpjes Zul je toch egt een kleine investering moeten maken. zijn zat drijvende lijnen op de markt en het maakt je oppervlakte visserij alleen maar makkelijker. zit je egt in de put gebruik dan vaseline zoals al eerder werd aangegeven Bewerkt door de gebruiker woensdag 25 juni 2014 14:04:52(UTC)
| Reden: Niet aangegeven |
Ik zeg maar ZOO dat is korter dan dierentuin |
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 18-7-2010(UTC) Berichten: 443
|
tja, een echte rig heb je meestal niet voor het oppervlakte vissen. gewoon een haak maat 10 ongeveer zo op de lijn knopen en zo dun mogelijk vissen. en misschien de laatste 2/3 meter invetten zodat de lijn drijft. een fluor carbon lijn zou ik zeker NIET aanraden omdat deze vaak dik is en zinkt |
behandel iedere karper met respect! |
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.