55 ponder Lid sinds: 17-3-2010(UTC) Berichten: 4.290
Bedankjes: 2 keer Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
|
wat zijn al die getoonde 'rijenkarpers' dan volgens jou? |
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest' |
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 18-2-2010(UTC) Berichten: 1.786
|
ik zeg alleen dat officeel gezien 1 rij hebben. voor mij zijn het wel rij karpers indien ze geen rij onderbreking hebben. |
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 20-11-2009(UTC) Berichten: 4.209
Bedankjes: 4 keer Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
|
het maakt ook niet uit Lunatik, als jij het zo ziet. in principe heeft een rijenkarper ene enkele linaire lijn van (gelijke) schubben over zijn flank lopen. vaak hebben deze vissen ook nog een linaire lijn schubben over de rug lopen. in beide gevallen wordt gesproken over een rijenkarper. hier nog een bronnetje ookal is hij minder objectief dan de bron van SN: http://www.karper-frankrijk.nl/karpersoorten/Ps. in principe zijn rijenkarpers veredelde spiegels! Bewerkt door de gebruiker dinsdag 24 augustus 2010 20:18:59(UTC)
| Reden: Niet aangegeven
|
|
|
|
|
het maakt ook verder niet uit hoor!
en dat laatste heb je zeer zeker gelijk in! |
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 20-6-2010(UTC) Berichten: 332
|
@Lunatik: Number_One schreef: Een rijenkarper is enkel en alleen een rijenkarper indien hij aan beide kanten een volledige rij schubben heeft die starten achter het kieuwdeksel en die eindigen aan de staart, dus op heel zijn zijlijn, waarbij de alle schubben ook even groot zijn(ongeveer even groot he, klein uitzondering is oke)& een volledige rij schubben die langs zijn rug lopen.
|
I swore I'd never fall again in love. But this don't even feel like falling.* |
|
|
|
|
het laatste is niet beschreven!in de Nederlandse visserij wet aangegeven kenmerken maar goed, maakt mij niet uit |
|
|
|
|
|
jaja numberone weet het wel haha |
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest' |
|
|
|
|
Ja kan goed zijn, maar het artikel die ik gemaakt heb is deels gebaseerd uit de nederlandse sportvisserij document. En meestal hebben rijenkarpers ook en rij schubben lopen van hun nek langs boven aan hun rug.. Dusja Iedereen heeft z'n ander denken over een rijenkarper & volschubkarper. Maargoed, hier ga ik met jou zeker niet over zitten zeiken |
|
|
|
|
ik ook niet belangrijkste blijft dat het mooie karpers zijn toch? |
|
|
|
|
|
Natuurlijk Over welke soort karper het ook maar is . Natuurlijk is het steeds plezant om een speciaaltje te vangen |
|
|
|
|
hey numberone wat is nu een echte volschub dan? |
|
|
|
|
loedel schreef:hey numberone wat is nu een echte volschub dan? Een volschub is qua genetische kenmerken een spiegel . Hoe raar eht ook kan klinken |
|
|
|
|
deze ronden houd ik wijselijk mijn |
|
|
|
|
|
Haha, goed idee. Neee ik lach maar hoor. Waarom hou je dan je mond? |
|
|
|
|
is dit dr 1 dan?? vis van me broer van aantal jaren terug.... vette vis overgens !! |
|
|
|
|
vond ik ook een heel goed idee daarom doe ik dat nu maar ook (beetje te vroeg opgestaan dan wil je alles wel letterlijk zijn) |
|
|
|
|
|
klasimodo!!!!! ik zeg een ja |
|
|
|
|
|
Ja die vis van je Loedel, is allesinds naar mijn weten en volschub. ten minste als ik afga op deze kant he . Maar wat 'n rare vorm Ö Bewerkt door de gebruiker dinsdag 24 augustus 2010 21:20:59(UTC)
| Reden: Niet aangegeven |
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 22-6-2010(UTC) Berichten: 1.664 Bedankjes: 6 keer Is 14 keer bedankt in 13 post(s)
|
@ openingspost ik vind het toch een rijen
|
|
|
|
|
hey is een vis van mijn broer hoor haha maar waarom een 'ja' hoort een volschub niet volledig beschubt te zijn dan? ik zie namelijk nog open vlakken waar nog wel wat bij kon |
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.