logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
deleur076  
#1 Gepost : dinsdag 10 juni 2014 11:28:27(UTC)
deleur076

10 ponder

Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
Medevissers,

Ik ben al een aantal keer bij een water geweest in de gemeente Beerse. Hier liggen 2 kleiputten waarvan de
De voorste waterpartij een grote gemeentelijke visput is die aan de achterzijde overgaat in een drassig bos tot een gewoon bos. De tweede waterpartij is verbonden met de visput en is zeer drassig gebied. De achterste waterpartij heeft met zijn stijlere oevers iets meer weg van een recentere kleiput. Hier heb ik echter nog nooit iemand zien vissen. Het water ziet er prachtig uit.

De voorste gemeentelijke visput, waar ik tot nu toe weinig Nederlanders heb zien vissen, wordt veel bevist door locals. Er worden veel weekend sessie's gehouden. Ik ben er nu een keer of 15 geweest puur om informatie op te doen, foto's te maken, peilen, praten etc.

Echter laat niemand wat los over het bestand en over de achterste put. Hier zijn nog wel oude steigers te zien waar vroeger gevist werd.

Is iemand bekend met deze putten in de gemeente Beerse?

Sponsor
Flo  
#2 Gepost : woensdag 11 juni 2014 12:04:48(UTC)
Flo

25 ponder

België

Bedankjes: 5 keer
Is 40 keer bedankt in 39 post(s)
Ook al info over gezocht
die ene put is geloof ik een 15tal euro per jaar.vergunning van de gemeente?) Nachtvissen toegestaan
Die andere weet ik niets van, moest je nog iets vinden, deel het gerust Blij
deleur076  
#3 Gepost : woensdag 11 juni 2014 12:53:11(UTC)
deleur076

10 ponder

Klopt Flo,

Vergunningen heb ik ook al voor geïnformeerd. Voor 15 euro ga ik niet moeilijk lopen doen.
De meeste locals hebben trouwens niet eens een vergunning omdat er nooit gecontroleerd wordt..

Heb je de achterste put al wel eens bezocht? Ziet er prachtig uit alleen nog nooit een visser gezien..
Is er iets bekend bij jou van het bestand?

Heb eventueel foto's op aanvraag als je geïnteresseerd bent.
Flo  
#4 Gepost : woensdag 11 juni 2014 13:34:25(UTC)
Flo

25 ponder

België

Bedankjes: 5 keer
Is 40 keer bedankt in 39 post(s)
nope, weet nix over het bestand.
achterste put nog niet gezien, gewoon die eerste vanop de weg.
Mss eens iets voor als ik niet weer waar zitten en eens iets nieuws wil
billy703  
#5 Gepost : donderdag 3 juli 2014 20:41:55(UTC)
billy703

5 ponder

Man
België

Bedankjes: 2 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
heb daar een paar keer gaan vissen jij bedoelt vijver ginnekenshoek in beerse mooi water maar veel beplanting zoals wier dat van de bodem tot net onder de waterspiegel komt er zit wel heel mooie vis op 22 kilo is de zwaarste geloof ik maar om daar gewoon vanaf de oever te vissen is bijna onmogelijk als je geen zodiak hebt als je beet hebt en geen zodiak is het bijna onmogelijk om de vis uit die hoop wier te krijgen goeie tip een rijf met een lang koord aan en deze zo ver mogelijk het water in smijten en terug trekken zien dat je een plek vrijmaakt van wier en dan daar vissen met een volvolledig dichte slip groetjes
karpers in 2014 12stuks
deleur076  
#6 Gepost : vrijdag 4 juli 2014 07:20:20(UTC)
deleur076

10 ponder

Bedankt voor je reactie Billy.
De put is ginnekenshoek ben ik ook meerdere malen geweest, niet gevist overigens.
Mooie plas inderdaad maar ik heb geen één stek kunnen ontdekken waar je zou kunnen zitten. Ook deze plas is aangesloten bij een soort vereniging toch?

Ik heb het over deze put
De eerste 3 foto's zijn gemaakt vanaf de steklocatie van waar ik wil gaan zitten. laatste foto zie je de achterste kleiput. Ik hoop op herkenning van mensen.
Dit is voor mij nou echt een put waar ik zou willen vissen. Ongerepte natuur zoals je kan zien.
Het enige wat ik zou willen weten is of het de moeite is om hier te gaan vissen. Ik moet +/- 100 km rijden voor een heen- en terugreis dus ik wil wel een soort targetvis hebben waardoor ik gemotiveerd blijf om het te proberen.

UserPostedImage
UserPostedImage
UserPostedImage
UserPostedImage

billy703  
#7 Gepost : vrijdag 4 juli 2014 09:58:51(UTC)
billy703

5 ponder

Man
België

normaal komt hier geen vereniging aan te pas gewoon een stadskaart van beerse is genoeg en het is zeker een mooi water maar moeilijk vissen
karpers in 2014 12stuks
deleur076  
#8 Gepost : vrijdag 4 juli 2014 11:04:01(UTC)
deleur076

10 ponder

Ik kan me herinneren dat ik bij de ingang van de poort toch een bord zag staan.. alleen toegang voor leden van.....

Kan me ook vergissen hoor, maar zoiets staat me bij.
billy703  
#9 Gepost : vrijdag 4 juli 2014 11:31:39(UTC)
billy703

5 ponder

Man
België

als dat zo is moet het van dit jaar zijn want vorig jaar heb ik er nog gevist en de foto's zijn van de 2de put die ken ik ook mooi water maar ben er zelf niet gaan vissen opletten als je daar gaat veel takken en stronken in het water en is zeker geen diep water waar je de 2de foto hebt genomen daar heb ik eens gaan pijlen met de boot en kwam niet dieper dan een metertje water maar heb wel horen vertellen dat er mooie vis opzit maar heb er zelf nog geen gezien
karpers in 2014 12stuks
deleur076  
#10 Gepost : vrijdag 4 juli 2014 11:53:28(UTC)
deleur076

10 ponder

De plas van het bordje wat ik bedoel is een andere plas inderdaad. Dit is volgens mij de Meergoorstraat in Beerse. Ook hier kun je bijna niet vanaf de oever vissen. Tevens is deze plas (meen ik) aangesloten bij een vereniging.

Ik denk toch dat jij het over een andere plas hebt. De plas van de foto's is namelijk niet ginnekenshoek (wat trouwens ook een mooie put is).
Ik heb meerdere malen met een lokale palingvisser staan te praten. Deze vertelde mij dat het diepste punt op kan lopen tot +/- 8 meter. De achterste put heb ik van vernomen dat er niet gevist mag worden. Helaas nog steeds niks kunnen vinden op internet over het mogelijke bestand.

Denk dat er gewoon wat sessie's gehouden moeten worden.
Iemand interesse om een keer samen wat sessie's te maken daar? Zo kunnen we het eventuele voorvoeren wat beperken qua kosten en hebben meer kans om iets te weten te komen over het bestand.
billy703  
#11 Gepost : woensdag 9 juli 2014 13:19:53(UTC)
billy703

5 ponder

Man
België

•Visvijver ‘Brug 4’ is gelegen aan de westzijde van het Oosteneinde bedoel jij deze visput dan over dit water vind je wel info op de site van beerse daar staan de uitzettingen van vis op per soort jaar dat ze zijn uitgezet en hoeveelheid groetjes
karpers in 2014 12stuks
deleur076  
#12 Gepost : woensdag 9 juli 2014 15:17:21(UTC)
deleur076

10 ponder

Had die PDF inderdaad ook gezien. Maar waar het mij om gaat is of er een vis zwemt waar ik voor wil gaan.

Ik ben voornamelijk een targetvisser. Als ik voor vis ga, dan zal ik er net zo lang blijven komen totdat ik mijn vriend op de mat heb liggen.
Bij mijn thuiswater in Zevenbergen zwemt een vis die schommelt rond de 15kg. Deze vis heb ik nu al 2 keer gevangen op een iets lager gewicht. De bijvangsten heb ik ook al tig keer gevangen. Tijd voor iets nieuws dus!

Omdat de omgeving in Beerse mij zo aanspreekt, en het "mysterieuze" bestand dat er zwemt, ga ik binnenkort maar eens wat weekendjes proberen denk ik.
Sommige dingen moeten zelf ondervonden worden Knipoog

Toch bedankt voor je reacties.

billy703  
#13 Gepost : woensdag 9 juli 2014 15:30:29(UTC)
billy703

5 ponder

Man
België

dat is zeker waar ik vis nu op het witven in beerse waar ik van de 4 target vissen al 2 gevangen heb de zwaarste is daar rond de 17 kilo nog niet gevangen en de karper die ze de tijger noemen ook nog niet voor de rest de goud en de witte zijn al tot mijn palmares gevoegd voor de rest veel bijvangst wel maar een super tof water als je vis wilt vangen mvg
karpers in 2014 12stuks
deleur076  
#14 Gepost : woensdag 9 juli 2014 19:32:06(UTC)
deleur076

10 ponder

Okè, 17 kg is inderdaad netjes. Is het een beetje rustig daar met vissers? Keren dat ik er was zag ik wel veel hangjongeren bij de eerste stek. Wellicht is dit ook een optie op een keer te gaan vissen.

Je bedoelt die put naast de put van de vereniging neem ik aan? Met aan de overkant de soort steigertjes?
thimon  
#15 Gepost : donderdag 10 juli 2014 01:41:25(UTC)
thimon

50 ponder

Man

Bedankjes: 81 keer
Is 60 keer bedankt in 56 post(s)
Hetgeen dat ik persoonlijk zou doen.... Gewoon alleen er heen gaan en een paar keer goed observeren. Verschillende momenten van de dag er naar toe gaan om te kijken of je iets kunt ontdekken. De meeste karpervissers laten toch niets los of sturen je compleet het bos in. En wat is er nou mooier dan zelf alles ontdekken?

Als er iemand hier de laatste tijd er achter gekomen is hoe karpervissers zijn... dan ben ik het wel. Bedreigd, achtervolgd, gestalkt, afgunst en jaloezie over me heen. Het ging helemaal nergens meer over. Met als resultaat dat mijn hobby op een laag pitje staat en ik mentaal wel een flinke oppepper gebruiken kan.... Niet eens

Gewoon je eigen dingetje doen. Niks zeggen en dom van je af kijken alsof je van niets weet. En je foto's in je eigen boek plakken in plaats van publiceren. Dat doe ik tegenwoordig ook. En geloof me... dat voelt een stuk beter als je je gang kunt gaan op een 'eigen' stek.

Blijb

Bewerkt door de gebruiker donderdag 10 juli 2014 01:42:57(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Doorzetten wordt beloond!
deleur076  
#16 Gepost : donderdag 10 juli 2014 08:16:21(UTC)
deleur076

10 ponder

Ben het wel met je eens hoor Thimon maar ik moet 100 km rijden (retour). Om een paar keer per dag die afstanden te rijden wordt mij een beetje te gek. Aangezien mijn auto 1:8 rijdt wordt ik daar niet zo heeeel vrolijk van Knipoog Ik ben er ook al zeker 15 x geweest afgelopen maanden. Sowieso om de stekbezetting te bekijken en informatie op te doen van het water.

Je hebt wel gelijk hoor wat betreft je eigen ding doen. Hier ben ik normaal ook van. Zo heb ik mijn thuiswater ook aangepakt. Om de 2 dagen mijn vaste stekjes aanvoeren en gewoon lekker vissen op m'n eigen manier. In de loop der jaren ben ik er echt alles over dat water te weten gekomen. Als ik er nu nog wel eens een avondje ga zitten krijg ik soms nog wel eens advies van mede-vissers die mij gaan vertellen dat ik beter met XXXX boilies kan vissen...het grappige is dat ik al jaren mijn vissen vang op tijgernoten en mais. Wat ik hiermee wil aangeven is dat je inderdaad niet altijd op het advies van je mede-vissers kan vertrouwen. Ik wil verder ook geen advies over hoe ik het moet aanpakken. Ik zal toch m'n eigen ding gaan doen daar. Het enige wat ik wilde weten is of het bestand de moeite is om daar mijn energie, tijd en geld in te gaan steken. Inmiddels al een klein beetje op de hoogte van het bestand (Y).

Ik heb enkele verhalen van je gelezen en kan het goed begrijpen dat het momenteel op een laag pitje staat. Wellicht een optie om een vertrouwd water te pakken in de buurt en hier weer te beginnen met wat sessies te maken. Zo krijg je toch weer vertrouwen in je hobby en kun je dit rustig "verwerken" aan de waterkant.

Al met al, water heeft zeker potentie om er eens te gaan vissen. Wanneer dat ik mijn eerste sessie gemaakt heb zal ik een klein verslagje doen van mijn ervaringen daar.

billy703  
#17 Gepost : donderdag 10 juli 2014 08:28:51(UTC)
billy703

5 ponder

Man
België

ja das de put ook een mooi water met een mooi bestand alleen een jaarkaart kost er 45 euro
karpers in 2014 12stuks
billy703  
#18 Gepost : donderdag 10 juli 2014 08:35:51(UTC)
billy703

5 ponder

Man
België

ik ben het ook zeker met je eens thimon karpervissers laten weinig los als je hen iets vraagt over stekken en waar ze goed op bijten uit persoonlijke ervaring is dit zeer erg aan het kk maar er zijn nog wel vissers die alles wat ze weten gerust willen delen met andere ik heb daar persoonlijk geen probleem mee groeten
karpers in 2014 12stuks
thimon  
#19 Gepost : donderdag 10 juli 2014 13:37:28(UTC)
thimon

50 ponder

Man

Eerst geschreven door: deleur076 Ga naar gequote bericht
Ben het wel met je eens hoor Thimon maar ik moet 100 km rijden (retour). Om een paar keer per dag die afstanden te rijden wordt mij een beetje te gek. Aangezien mijn auto 1:8 rijdt wordt ik daar niet zo heeeel vrolijk van Knipoog Ik ben er ook al zeker 15 x geweest afgelopen maanden. Sowieso om de stekbezetting te bekijken en informatie op te doen van het water.

Je hebt wel gelijk hoor wat betreft je eigen ding doen. Hier ben ik normaal ook van. Zo heb ik mijn thuiswater ook aangepakt. Om de 2 dagen mijn vaste stekjes aanvoeren en gewoon lekker vissen op m'n eigen manier. In de loop der jaren ben ik er echt alles over dat water te weten gekomen. Als ik er nu nog wel eens een avondje ga zitten krijg ik soms nog wel eens advies van mede-vissers die mij gaan vertellen dat ik beter met XXXX boilies kan vissen...het grappige is dat ik al jaren mijn vissen vang op tijgernoten en mais. Wat ik hiermee wil aangeven is dat je inderdaad niet altijd op het advies van je mede-vissers kan vertrouwen. Ik wil verder ook geen advies over hoe ik het moet aanpakken. Ik zal toch m'n eigen ding gaan doen daar. Het enige wat ik wilde weten is of het bestand de moeite is om daar mijn energie, tijd en geld in te gaan steken. Inmiddels al een klein beetje op de hoogte van het bestand (Y).

Ik heb enkele verhalen van je gelezen en kan het goed begrijpen dat het momenteel op een laag pitje staat. Wellicht een optie om een vertrouwd water te pakken in de buurt en hier weer te beginnen met wat sessies te maken. Zo krijg je toch weer vertrouwen in je hobby en kun je dit rustig "verwerken" aan de waterkant.

Al met al, water heeft zeker potentie om er eens te gaan vissen. Wanneer dat ik mijn eerste sessie gemaakt heb zal ik een klein verslagje doen van mijn ervaringen daar.

Goed om je onderbouwde antwoord te lezen kerel! Ik wens je veel succes! Hopelijk krijg je er een paar mooie vissen op de mat!

Blijb

thimon  
#20 Gepost : donderdag 10 juli 2014 13:38:58(UTC)
thimon

50 ponder

Man

Eerst geschreven door: billy703 Ga naar gequote bericht
ik ben het ook zeker met je eens thimon karpervissers laten weinig los als je hen iets vraagt over stekken en waar ze goed op bijten uit persoonlijke ervaring is dit zeer erg aan het kk maar er zijn nog wel vissers die alles wat ze weten gerust willen delen met andere ik heb daar persoonlijk geen probleem mee groeten

De ene visser is inderdaad de andere ook niet. Ik sprak ook even in het zeer algemeen. Ik laat tegenwoordig na alles wat me overkomen is niets meer los. Ik schrijf alleen mijn artikelen nog en daarin geef ik vaak alleen nog heel veel tips en trics.

Blijb

Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (3)
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.