Net terug van een nachtje.
Wat een sessie
Doordat ik nog veel te doen had was ik maar rond 21u aan het water.
Enkele uren ervoor was ik al eens langsgeweest en had ik wat vis gespot op de stek die ik wilde bevissen.
Snel de hengels van een PVAbag voorzien, tent opzetten en rond 10u was ik al geïnstalleerd.
Ondertussen hadden de meerkoeten mijn hengels al gevonden, as usual, maar daar laat ik me niet door ontmoedigen.
Wat later krijg ik enkele piepjes en ik vervloek het aanwezige pluimvee... tot de piepjes overgaan in een volle run.
Een dik uur aan het vissen en al beet, ik had al het gevoel dat dit een goede sessie kon worden.
Na een vrij korte dril wil ik het net uit het water hijsen en ik zie niet veel want het is al donker en er ligt veel wier in.
Blijkbaar toch een ferme vis, op een haar na een nieuwe PB schub.
Deze sessie kan alvast niet meer stuk
Na een klein uurtje volgt nog een fluiter.
Ik ben verbaasd : het is namelijk een 4-tal jaar geleden dat ik meer dan 1 vis op een sessie vang daar.
De vis vecht goed door, maar geeft zich uiteindelijk over. Opnieuw een dikkerd
Omdat ik de visser aan de overkant niet opnieuw wilde lastigvallen om foto's heb ik deze op de mat getrokken.
Daarna nog wat lezen en tevreden ga ik slapen.
Dromenland lijkt echter ver weg door de spanning, ik voel dat er wel nog eens iets zou kunnen bijten.
Rond 5u 's morgens krijg ik een volle fluiter.
Ik voel direct dat het een goeie is en ik krijg veel tegenstand. Uiteindelijk wordt de vis door geven en nemen aan de kant gebracht.
Opnieuw een bak en een nieuwe PB schub ! (deze was enkele weken geleden ook al gesneuveld)
De vis even in de zak en bij het krieken van de dag de collega-visser om wat foto's vragen.
Ferme sessie, nu tijd voor veel koffie
Prachtig mooie bakken landgenoot!! Dikke proficiat!!
b