logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Gies  
#1 Gepost : zaterdag 21 juni 2014 08:33:03(UTC)
Gies

15 ponder

Man
België

Bedankjes: 87 keer
Is 8 keer bedankt in 8 post(s)
Hallo beste mensen. Op een vijvertje bij mij in de buurt(ik schat 6-7 are). Zwemmen echt wel extreem grote karpers rond voor zo'n klein vijvertje en ook een enorm mooie oranje koikarper. Aangezien die koi zich niet zomaar laat vangen wil ik eens gaan peilen om belovende stekjes te vinden. Maar waar moet je je nu eigenlijk op bazeren? Zijn de zandbankjes net goed of de kuiltjes. Want gisteren zach ik dat ze een deel van de overhangende struiken hebben weggedaan. En nu zie je een zandbankje waar de karpers de heletijd liggen(het is daar hoogstens 1 meter diep, maar er ligt heel veel modder in die vijver)zou dat dan misschien een veelbeloverd plekje zijn?

mvg Gies
Vissen is zoeken!!
Sponsor
whitey  
#2 Gepost : zaterdag 21 juni 2014 11:44:37(UTC)
whitey

45 ponder

Man
België

Bedankjes: 100 keer
Is 254 keer bedankt in 229 post(s)
Eerst geschreven door: Gies Ga naar gequote bericht
Hallo beste mensen. Op een vijvertje bij mij in de buurt(ik schat 6-7 are). Zwemmen echt wel extreem grote karpers rond voor zo'n klein vijvertje en ook een enorm mooie oranje koikarper. Aangezien die koi zich niet zomaar laat vangen wil ik eens gaan peilen om belovende stekjes te vinden. Maar waar moet je je nu eigenlijk op bazeren? Zijn de zandbankjes net goed of de kuiltjes. Want gisteren zach ik dat ze een deel van de overhangende struiken hebben weggedaan. En nu zie je een zandbankje waar de karpers de heletijd liggen(het is daar hoogstens 1 meter diep, maar er ligt heel veel modder in die vijver)zou dat dan misschien een veelbeloverd plekje zijn?

mvg Gies

Gies: Op de plaats waar die overhangende taken waren en waar je de karper ziet zonnen, zou ik es proberen met een drijvend aasje, of een korst, tuurlijk op een modderige ondergrond misschien een chod rigje op die stek laten zaken, als je er al makkelijk bijkan, en als het zulk een klein putje is, plaats gewoon enkele stokken met verschillende aas-aanbiedingen op verschillende stekken.
Iedereen zal waarschijnlijk wel een andere aanpak hebben voor deze situatie, je kan enkel maar zelf proberen, dat zal de meeste voldoening geven!Like

Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd.
"Show respect, only then you (can) earn respect!!"
thanks whitey is 1x bedankt voor deze nuttige post.
Gies op 21-6-2014(UTC)
Gies  
#3 Gepost : zaterdag 21 juni 2014 11:54:15(UTC)
Gies

15 ponder

Man
België

Ja dat van verschillende aas-aanbiedingen doe ik wel ooit: eentje met een titifrutieboillie, de andere met een vanilleboillie, en de ander met 2 maiskorrels op de hair.Maar omdat er veel voorn zit die die hapjes ook wel lekker vinden. Zijn dikwijls de maiskorrels na een half uurtje weg.En drijvend vissen is alleen een optie heel vroeg in de morgen. Want het is in een stadsparkje en vanaf 10 uur begint het daar veel te druk te worden en dan is drijven geen optie meer.
Vissen is zoeken!!
whitey  
#4 Gepost : zaterdag 21 juni 2014 12:04:41(UTC)
whitey

45 ponder

Man
België

Ja dat van verschillende aas-aanbiedingen doe ik wel ooit: eentje met een titifrutieboillie, de andere met een vanilleboillie, en de ander met 2 maiskorrels op de hair.Maar omdat er veel voorn zit die die hapjes ook wel lekker vinden. Zijn dikwijls de maiskorrels na een half uurtje weg.En drijvend vissen is alleen een optie heel vroeg in de morgen. Want het is in een stadsparkje en vanaf 10 uur begint het daar veel te druk te worden en dan is drijven geen optie meer.

Gies: dan zou ik zeker de optie met drijvend aas, of zig rigje proberen vroeg in de ochtend, het is toch bijna vakantie!Blij

Gies  
#5 Gepost : zaterdag 21 juni 2014 15:14:20(UTC)
Gies

15 ponder

Man
België

oke zal eens proberen. En trouwens ik heb al vakantie want de examens zijn gedaan en nu hebben we nog een week vrij voor de vakantie.
Vissen is zoeken!!
whitey  
#6 Gepost : zaterdag 21 juni 2014 15:17:46(UTC)
whitey

45 ponder

Man
België

oke zal eens proberen. En trouwens ik heb al vakantie want de examens zijn gedaan en nu hebben we nog een week vrij voor de vakantie.

S'avonds kan natuurlijk ook worden geprobeerd hé Gies!
En geslaagd??Schamen 1 week vrij voor de vakantie, grappig hé?Pinokkio

Bewerkt door de gebruiker zaterdag 21 juni 2014 15:18:51(UTC)  | Reden: !!aanvulling!!

Gies  
#7 Gepost : zaterdag 21 juni 2014 16:01:35(UTC)
Gies

15 ponder

Man
België

ha ik denk het wel als ik een goed rapport had mocht ik beetmelders gaan kopen dus ik hoop het wel.En 's avonds zou ook wel kunnen maar omdat er een restaurant 100 meter verder is is er de heletijd geroezemoes is weet ik niet of dat echt succes zal hebben.

Bewerkt door de gebruiker zaterdag 21 juni 2014 16:03:04(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Vissen is zoeken!!
Gies  
#8 Gepost : zondag 22 juni 2014 07:21:58(UTC)
Gies

15 ponder

Man
België

Nog zo'n voorbeeld van hoe snel het kan omslaan. 3 weken geleden heb ik van 8 's morgens tot 7 uur 's avonds er gevist en maar 1 aanbeet gehad die zich ook nog in de planten zwom die vis was ik dus ook kwijt(toen waren wel de struiken nog niet gesnoeid). En gisteren avond ben ik een uurtje met de vaste stok er gaan vissen alles ging goed had al 5 voorntjes en 1 karper waarvan ik al vreesde dat mijn lijn zou knappen(ongeveer een kilootje). Daarna nog een vis en aan de manier van hoe de dobber bewoog wist ik zeker dat het geen voorntje was. Hij trekt hem onder, ik sla aan en een enorme golf richting de planten, en natuurlijk lijn stuk. Maar 's avonds zijn ze dus ook goed actief.

Vissen is zoeken!!
whitey  
#9 Gepost : zondag 22 juni 2014 10:33:07(UTC)
whitey

45 ponder

Man
België

Nog zo'n voorbeeld van hoe snel het kan omslaan. 3 weken geleden heb ik van 8 's morgens tot 7 uur 's avonds er gevist en maar 1 aanbeet gehad die zich ook nog in de planten zwom die vis was ik dus ook kwijt(toen waren wel de struiken nog niet gesnoeid). En gisteren avond ben ik een uurtje met de vaste stok er gaan vissen alles ging goed had al 5 voorntjes en 1 karper waarvan ik al vreesde dat mijn lijn zou knappen(ongeveer een kilootje). Daarna nog een vis en aan de manier van hoe de dobber bewoog wist ik zeker dat het geen voorntje was. Hij trekt hem onder, ik sla aan en een enorme golf richting de planten, en natuurlijk lijn stuk. Maar 's avonds zijn ze dus ook goed actief.

Ja s'avonds zijn "ze" ook goed actief.....net zoals veel jonkiesLike

freaky  
#10 Gepost : zondag 22 juni 2014 11:28:01(UTC)
freaky

25 ponder

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
waarom zou je smiddags niet kunnen oppervlakte vissen?

als het daar altijd druk is, zo ook bij het restaurant dan wennen de vissen daar wel aan.
leer om te vangen, vang om te leren
Gies  
#11 Gepost : zondag 22 juni 2014 12:20:16(UTC)
Gies

15 ponder

Man
België

ja zal eens proberen. Maar om ver te werpen met een hondenbrok of broodkorst wat moet je dan precies gebruiken.Sommige gebruiken een controller ofzoiets, maar bestaan er ook nog andere dingen?
Vissen is zoeken!!
whitey  
#12 Gepost : zondag 22 juni 2014 12:27:55(UTC)
whitey

45 ponder

Man
België

ja zal eens proberen. Maar om ver te werpen met een hondenbrok of broodkorst wat moet je dan precies gebruiken.Sommige gebruiken een controller ofzoiets, maar bestaan er ook nog andere dingen?

http://www.karpervisseni...per-spannender-kan-niet/ < hier kan je verder mee Gies?

http://www.fishing.be/we...bq=&sort=&updwn=

Bewerkt door de gebruiker zondag 22 juni 2014 12:30:19(UTC)  | Reden: !!aanvulling!!

Gies  
#13 Gepost : zondag 22 juni 2014 19:41:03(UTC)
Gies

15 ponder

Man
België

Eerst geschreven door: whitey Ga naar gequote bericht

http://www.karpervisseni...per-spannender-kan-niet/ < hier kan je verder mee Gies?

http://www.fishing.be/we...bq=&sort=&updwn=

En of ik er iets mee benLike Blij Mee eens !! Nu ben ik nog enthousiaster. Volgende week ga ik toch naard ehengelsportzaak dan zal ik eens zoo'n controller kopen en baitbends. En hondenbrokken heb ik toch genoeg en ze drijven ook nog dus zal eens gaan proberen. Maar eerst eens met brood.
Vissen is zoeken!!
whitey  
#14 Gepost : zondag 22 juni 2014 19:48:06(UTC)
whitey

45 ponder

Man
België

Das goed Gies, ik wens je alvast veel suc6Blijb
Gies  
#15 Gepost : zondag 22 juni 2014 20:37:00(UTC)
Gies

15 ponder

Man
België

Eerst geschreven door: whitey Ga naar gequote bericht
Das goed Gies, ik wens je alvast veel suc6Blijb

Maar ik dacht iets. Kan je als controller ook geen kurk gerbuiken? Als je met een naald er een gaatje door maakt en dan helemaal zwart of donkergroen(allesinds camokleur) spuit,en er dab je lijn door haalt en de kurk vastzette met stoppertjes(of loodjes van 0.5 gram als de kurk dan nog blijft drijven allesinds).Als een kruk tenminste zwaar genoeg is om te werpen? Maar ik moet toch maar 5 meter werpen en ik zit al op dat zandbankje waarover ik het had.

Bewerkt door de gebruiker maandag 23 juni 2014 07:50:18(UTC)  | Reden: aanvulling!

Vissen is zoeken!!
Gies  
#16 Gepost : maandag 23 juni 2014 08:04:59(UTC)
Gies

15 ponder

Man
België

Ik denk dat ik vanavond eens ga proberen met gestoomde hondenbrokjes.
http://www.rtlxl.nl/#!/vis-tv-10185/e3003b6d-bdc1-369d-a01b-5223a5995ad7
Vissen is zoeken!!
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (2)
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.