logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

27 Pagina's«<34567>»
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Karperrazzi  
#81 Gepost : zondag 22 augustus 2010 16:11:01(UTC)
Karperrazzi

20 ponder

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
prutsen in de positieve zin van het woord héKnipoog . Ik ben benieuwd naar de ervaringen van andere knopers.

Bewerkt door de gebruiker zondag 22 augustus 2010 16:11:32(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

wouter  
#82 Gepost : zondag 22 augustus 2010 17:24:31(UTC)
wouter

5 ponder

Als je op een plek vist waar een leader ofzo niet nodig is kan je toch veel beter gewoon een slappe fluorcarbon lijn gebruiken? leadcore valt volgens mij alleen maar meer op.

Dan heb je ook het risico niet dat het elastiek iets te dik is, of zie ik nu iets over het hoofd? (Kan ze bij winkels hier in de buurt sowieso niet kleiner dan 0,71 mm vinden)

Bewerkt door de gebruiker zondag 22 augustus 2010 17:27:28(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Erwin  
#83 Gepost : zondag 22 augustus 2010 22:39:57(UTC)
Erwin

CarpFeeling Crew

Man
Nederland

Bedankjes: 71 keer
Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
Er zijn webshops die de 0,65 of 0,55 nog verkopen. Je moet je elastiek echt zo dun mogelijk hebben anders heb je teveel wrijving. Bovendien rekken ze veel verder dan de dikkere versies.

@ Karperazzi. Deze lus komt door het type leadcore. In feite maakt het trouwens ook niet veel uit. Ook ik heb hier lang mee lopen klooien. Die lus krijg je natuurlijk alleen als de vis is gehaakt. Je hebt je doel al bereikt. Zwemt de vis weg of sla jij aan zal alles weer strekken. Bovendien heb je natuurlijk altijd te maken met tegendruk. Deze is misschien wel zo groot dat hij wel netjes terug glijd. Probeer ook dunner elastiek te scoren. Minder wrijving in het lood waardoor hij gemakkelijker terug zal schuiven.

Ik vind deze versie mooier omdat hij heel compact is en mooi wegvalt tegen de bodem. Met de juiste materialen schuift hij prachtig.

Erwin
Erwin  
#84 Gepost : zondag 22 augustus 2010 22:42:02(UTC)
Erwin

CarpFeeling Crew

Man
Nederland

wouter schreef:
Als je op een plek vist waar een leader ofzo niet nodig is kan je toch veel beter gewoon een slappe fluorcarbon lijn gebruiken? leadcore valt volgens mij alleen maar meer op.

Dan heb je ook het risico niet dat het elastiek iets te dik is, of zie ik nu iets over het hoofd? (Kan ze bij winkels hier in de buurt sowieso niet kleiner dan 0,71 mm vinden)

Hoe bedoel je Wouter? Geen tube of leadcore. Dan is de kans op het beschadigen van de vis wel veel groter? Wat wij voor de cam hebben gezien, is dat deze versie het allerbeste wegvalt tegen een zandbodem. Natuurlijk kan dat niet op tegen alleen fluocarbon, maar ja....niet zo goed voor de vis.
SnowMan  
#85 Gepost : maandag 23 augustus 2010 10:47:51(UTC)
SnowMan

15 ponder

Erwin schreef:
De versie met leadcore staat op de home

http://www.carpfeeling.c...dcore&ContentID=1186

ik was er ook al mee bezig Erwin,
het werkt gewoon perfect Breede lach

grtzz Snowy
Erwin  
#86 Gepost : maandag 23 augustus 2010 10:49:56(UTC)
Erwin

CarpFeeling Crew

Man
Nederland

Heb je er al mooie vis mee gevangen? Wij wel! Ben er heel erg blij mee. Het lijkt echt beter te werken. Ook wat we onderwater zagen.
SnowMan  
#87 Gepost : maandag 23 augustus 2010 12:08:28(UTC)
SnowMan

15 ponder

yep,

en als je vis vangt,heb je altijd gelijk....Wahaaaa
ronald kingma  
#88 Gepost : maandag 23 augustus 2010 20:03:35(UTC)
ronald kingma

CarpFeeling Crew

Man
Nederland

Bedankjes: 7 keer
Is 9 keer bedankt in 9 post(s)
ziet er weer gelikt uit Erwin en je kunt het voorbereiden en ter plekke aanzetten. Ik heb een hekel aan lood in mijn foudraal, hengels zijn best kwetsbaar. Misschien mieterig maar ben gewoon zuinig op mijn spullen, hahahahaha. Erwin wanneer kom je aan bij het Weddermeer? vrijdag of donderdag al? Wel even leuk om even te kijken onder water. Heb inmiddels genoeg gezien boven water maar ben wel benieuwd hoe het er onder water aan toe gaat op de Weddermountens. Alvast succes met de voorbereiding. Breede lach

Give a man a fish and he has food for a day................... Teach a man to fish and he has to buy; rods, reels, lines, lead, tubes, tackle box, boilies, fishfinder, boats, banksticks, rodpod...................coolers and six packs.
Karperrazzi  
#89 Gepost : maandag 23 augustus 2010 20:46:30(UTC)
Karperrazzi

20 ponder

Erwin schreef:

@ Karperazzi. Deze lus komt door het type leadcore. In feite maakt het trouwens ook niet veel uit. Ook ik heb hier lang mee lopen klooien. Die lus krijg je natuurlijk alleen als de vis is gehaakt. Je hebt je doel al bereikt. Zwemt de vis weg of sla jij aan zal alles weer strekken. Bovendien heb je natuurlijk altijd te maken met tegendruk. Deze is misschien wel zo groot dat hij wel netjes terug glijd. Probeer ook dunner elastiek te scoren. Minder wrijving in het lood waardoor hij gemakkelijker terug zal schuiven.

Ik vind deze versie mooier omdat hij heel compact is en mooi wegvalt tegen de bodem. Met de juiste materialen schuift hij prachtig.

Erwin

De leadcore van Fox en Indyline hebben dus last van die lus. Zelfs met 0,5 mm elastiek. Welke type leadcore is dan wel geschikt? Ik wil toch echt geen lus hebben.
Erwin  
#90 Gepost : maandag 23 augustus 2010 21:37:41(UTC)
Erwin

CarpFeeling Crew

Man
Nederland

Vergeet niet dat je altijd weerstand van de andere kant van je lijn hebt. Zelfs met slappe lijnen (de rek van je nylon, je hanger enz.). Hang maar eens een heel klein beetje gewicht aan de andere kant van de leadcore. Dan heb je de lus nooit.
ronald kingma  
#91 Gepost : maandag 23 augustus 2010 21:52:27(UTC)
ronald kingma

CarpFeeling Crew

Man
Nederland

Erwin wat is de ideale lunctie van de leadcore volgens jou? Zit wat te dubben over de lengte.

Give a man a fish and he has food for a day................... Teach a man to fish and he has to buy; rods, reels, lines, lead, tubes, tackle box, boilies, fishfinder, boats, banksticks, rodpod...................coolers and six packs.
timvanzanten  
#92 Gepost : maandag 23 augustus 2010 21:54:02(UTC)
timvanzanten

CarpFeeling Crew

Bedankjes: 4 keer
Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
de ideale functie is het strak op de bodem houden van de montage, ik zou zelf voor 80cm tot 1mtr gaan. dit is mijn mening, wellicht heeft erwin een andere mening erover!
ronald kingma  
#93 Gepost : maandag 23 augustus 2010 21:58:36(UTC)
ronald kingma

CarpFeeling Crew

Man
Nederland

gaah ja ik zat zelf ook aan een 80 a 90 cm te denken maar heb verder geen ervaring met het systeem maar wil er graag eens mee vissen. Heb eindelijk de 0,6 mm kunnen scoren van cormoran, de match master en wil het nu graag eens gaan proberen. Had het geprobeerd met de tube maar kreeg deze in mijn ogen niet ideaal op de bodem met een slappe lijn. Hopende dat de leadcore dit beter doet. Dus ben hem nu aan het knopen. hahahaha, leuk hoor dat experimenteren.

timvanzanten  
#94 Gepost : maandag 23 augustus 2010 22:03:48(UTC)
timvanzanten

CarpFeeling Crew

@ karperrazzie: ik zit er zelf ook over te denken welke leadcore het best geschikt is. ik zat zelf te denken aan een leadcore met coating zoals PB leadcores. ik zal er een dezer dagen eens mee gaan testen!

sven vq  
#95 Gepost : maandag 23 augustus 2010 22:10:38(UTC)
sven vq

20 ponder

Strategy heeft een zeer dunne, plastic-gecoate leadcore in hun assortiment. ook nog tamelijk soepel (ondanks de coating). ik denk dat dit er wel een goede leadcore voor is.

het CF-systeem heeft me dit jaar ook al enkele vissen opgeleverd.

Grtz
timvanzanten  
#96 Gepost : maandag 23 augustus 2010 22:12:25(UTC)
timvanzanten

CarpFeeling Crew

ik zat zelf te denken aan twisted leadcore van Pb. hij is alleen niet splicable waardoor je hem moet knopen
sven vq  
#97 Gepost : maandag 23 augustus 2010 22:24:10(UTC)
sven vq

20 ponder

die van strategy is ook een getwiste leadcore, dus ook niet te splicen en moet dus geknoopt worden. Met de strategy heb ik al ervaring en was er zeer over te spreken. Maar ik denk dat de PB zeker evenwaardig is Knipoog

Grtz
ronald kingma  
#98 Gepost : maandag 23 augustus 2010 23:11:44(UTC)
ronald kingma

CarpFeeling Crew

Man
Nederland

Nou het is gelukt hoor, hij schuift erg soepel en ik ben tevreden over het geheel. Heb leadcore van atomic tackle gebruikt, lood van korda en 0,6 elastiek. Hij loopt erg mooi door de binnenkern en heeft een speling van ongeveer 30 cm. Nogmaals bedankt voor de instruktie en ik wil hem graag proberen. Leuk weer eens wat anders proberen. Breede lach

Lodewijk  
#99 Gepost : dinsdag 24 augustus 2010 19:01:23(UTC)
Lodewijk

55 ponder

Bedankjes: 2 keer
Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
iemand ervaring met dat spul van nash dan??
schijnt gewoon 'touw' te zijn op het droge en zodra het zich volzuigt met water word het elastiek...
ben van plan om ook wat van die dingen te gaan maken maar weet nog niet zo goed wat ik wil en moet halen ervoor....
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest'
Karperrazzi  
#100 Gepost : dinsdag 24 augustus 2010 21:32:43(UTC)
Karperrazzi

20 ponder

loedel schreef:
iemand ervaring met dat spul van nash dan??
schijnt gewoon 'touw' te zijn op het droge en zodra het zich volzuigt met water word het elastiek...
ben van plan om ook wat van die dingen te gaan maken maar weet nog niet zo goed wat ik wil en moet halen ervoor....

pb je adres maar dan stuur ik je mijn restant over. genoeg om te testen. Ik was niet tevreden in ieder geval misschien jij wel.

Theo
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (11)
27 Pagina's«<34567>»
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.