25 ponder Lid sinds: 25-9-2012(UTC) Berichten: 544 Bedankjes: 5 keer Is 40 keer bedankt in 39 post(s)
|
Deze avond na het werk nog even naar het thuiswater geweest. Daar het een korte sessie ging worden ging er gewoon een PVA bag aan elke hengel en zo in een gat in het wier. 3de vis dit jaar op dit water is een feit. Geen slecht jaar [img= ]kpt118[/img]
|
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 15-5-2012(UTC) Berichten: 1.962 Locatie: West-Vlaanderen Bedankjes: 100 keer Is 254 keer bedankt in 229 post(s)
|
Eerst geschreven door: Flo Deze avond na het werk nog even naar het thuiswater geweest. Daar het een korte sessie ging worden ging er gewoon een PVA bag aan elke hengel en zo in een gat in het wier. 3de vis dit jaar op dit water is een feit. Geen slecht jaar Mooie dikkerd Flo! |
Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd. "Show respect, only then you (can) earn respect!!" |
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 25-9-2012(UTC) Berichten: 544 Bedankjes: 5 keer Is 40 keer bedankt in 39 post(s)
|
Net iets leuks ontdekt Vorige vis was een terugvangst, blijkt dat ik deze 3 jaar geleden al eens had maar dan een 3,5 kg lichter Ferme groei en goed om te weten dat ze bijkomen op een gezonde manier. Leuk voor de database [img= ]kpt83[/img] [img= ]kpt118[/img]
|
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 25-2-2011(UTC) Berichten: 1.024 Locatie: Scheldewindeke Bedankjes: 13 keer Is 12 keer bedankt in 12 post(s)
|
|
"Carpfishing it's a way of life, my life!" |
|
|
|
5 ponder Lid sinds: 23-10-2013(UTC) Berichten: 32 Bedankjes: 2 keer Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
|
Eerst geschreven door: Flo Net terug van een instantnachtje op kanaal. Altijd leuk om veel verschillende watertypes te bevissen. Gisteren zijn we rond 18u wat beginnen zoeken naar een stek en daarbij vastgereden in de modder, dat begon al goed.... Gelukkig na een drie kwartier sukkelen de auto uit de modder gekregen. [img= ]vast[/img] Met ietwat vertraging toch een leuke stek gevonden en beiden onze hengels positioneren. Na enkele biertjes en wat speculeren gaan we vrij laat gaan slapen. Er is veel activiteit op het water en uit vorige ervaringen weten we dat het vooral 's nachts te doen is. Rond 00u30 gaat de eerste hengel effectief af en na een korte dril ligt een schubje (meer staart dan vis) in het net, een goed begin. [img= ]schb[/img] Een klein uurtje later is het aan m'n maat zn beurt om een iets grotere op de mat te leggen. Met elk een vis zijn we voor een instant kanaalnachtje al meer dan tevreden. Rond half 3 krijg ik opnieuw een run op dezelfde stok. De vis wordt zonder al te veel moeite naar de kant geloodsd, maar eenmaal daar blijkt deze toch wel wat haar op z'n tanden te hebben. Na diverse scheppogingen was de grootste van de sessie ook een feit, een hooggebouwde schub. (vrij verschillend van de meer gestroomlijndere vissen die je er vaker vaakt) [img= ]skb[/img] Om 4u kreeg ik opnieuw een run, dit keer een spiegeltje met een mooie beschubbing. Wegens te mottig door de weinige slaap gaat deze zonder foto terug het water in. Rond 7u krijg ik nog een laatste run, maar deze lost helaas tijdens de dril. Met 5 runs op een instantnacht kunnen we zeker niet klagen, moe maar voldaan terug naar huis. Nu de auto wassen... haha uwe auto heb je veel plezier aan als je thuis bent.
|
|
|
|
|
na de sessie die erop volgde was ik het al allemaal vergeten als er vooraf gesukkeld wordt is dat al een paar keer een de proloog van een goede trip geweest
|
|
|
|
5 ponder Lid sinds: 23-10-2013(UTC) Berichten: 32 Bedankjes: 2 keer Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
|
Eerst geschreven door: Flo na de sessie die erop volgde was ik het al allemaal vergeten als er vooraf gesukkeld wordt is dat al een paar keer een de proloog van een goede trip geweest Na regen komt zonneschijn he misschien is het toch waar
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 29-6-2012(UTC) Berichten: 489
Bedankjes: 2 keer Is 25 keer bedankt in 24 post(s)
|
Cadeaus van een Franse rivier! En afgelopen nacht een mooie vis uit een kanaal. |
Door JOU drang om kilo 's te knallen op een BTW ben ook JIJ schuldig aan KARPERDIEFSTAL van openbare wateren! z2h-productions |
|
|
|
|
Prachtige slanke vis! en de andere ook prachtige vissen natuurlijk!
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 26-2-2012(UTC) Berichten: 495
Bedankjes: 1 keer Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
|
Nadat het de afgelopen weken erg goed liep op de diepe put, had ik al ruim 3 weken stille hoop op dat de enige spiegel van het water, een stokoude vis van rond de 18 pond op de mat zou komen. Na sovonds met mijn vismaat er nog over te hebben gesproken gierde na svonds al een mooie schub te hebben gevangen van 18 pond, om 3 uur snachts een pieper af, waarna het drillen kon beginnen. Een maal in het net deed ik een sprong van blijdschap in de lucht. Eindelijk had ik hem. Hij woog precies 18 pond. Mvg; Jordy Paauw Bewerkt door de gebruiker maandag 16 juni 2014 08:21:03(UTC)
| Reden: Niet aangegeven |
Geniet en drink met je maten! |
|
|
|
5 ponder Lid sinds: 1-10-2013(UTC) Berichten: 39 Locatie: Enschede Bedankjes: 3 keer
|
|
PB 2015: 33 pondjes
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 21-1-2010(UTC) Berichten: 2.371
Bedankjes: 10 keer Is 34 keer bedankt in 33 post(s)
|
Vorig weekend mocht ik deze lange schub landen van 31 pond. Bewerkt door de gebruiker woensdag 18 juni 2014 04:50:45(UTC)
| Reden: Niet aangegeven griend heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage: |
Wind op de kant is vis in de hand.
|
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 15-5-2012(UTC) Berichten: 1.962 Locatie: West-Vlaanderen Bedankjes: 100 keer Is 254 keer bedankt in 229 post(s)
|
Eerst geschreven door: griend Vorig weekend mocht ik deze lange schub landen van 31 pond. Mooie torpedo griend! |
Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd. "Show respect, only then you (can) earn respect!!" |
|
|
|
|
Woensdag werk ik niet, dus gisterenavond na de werk richting thuiwater getrokken. De vorige nachten in april waren blank, maar de dagsessies in juni hebben me ondertussen al ankele mooie vissen opgeleverd. Rond 18u30 ligt alles op z'n plaats en is het chilltijd. Met 5 beaufort is er echter teveel wind om lekker buiten te zitten en ik heb het gevoel dat de vis door de stevige noorderwind wel eens in een andere sector van het water zou kunnen vertoeven. Waar er normaal activiteit te bespeuren valt zie ik 0,0 beweging ( behalve de meerkoeten die druk bezig zijn mijn plaatsjes tussen het wier te zoeken.) Rond 2u krijg ik dan toch een volle fluiter. De dril verloopt probleemloos en een schub van een 7-tal kg wordt geland. Niet de bakken waar ik op hoop, maar toch zeer mooi meegenomen want iedere vis daar is een cadeau. Tevreden kon ik terug in mijn slaapzak kruipen [img= ]kpt70[/img]
|
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 16-9-2012(UTC) Berichten: 164
Bedankjes: 4 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 21-1-2010(UTC) Berichten: 2.371
Bedankjes: 10 keer Is 34 keer bedankt in 33 post(s)
|
Thanks whitey. Mooie vangsten aircooled. |
Wind op de kant is vis in de hand.
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 26-2-2012(UTC) Berichten: 495
Bedankjes: 1 keer Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
|
Gaat weer lekker zie ik wel, Vannacht ving ik deze compleet afgepaaide schub samen met nog een mooie zeelt. Mvg; Jordy Paauw |
Geniet en drink met je maten! |
|
|
|
Nieuwe uitzetting Lid sinds: 24-4-2014(UTC) Berichten: 12 Locatie: Purmerend Bedankjes: 1 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 10-2-2010(UTC) Berichten: 2.857 Locatie: in een huis Bedankjes: 12 keer Is 14 keer bedankt in 11 post(s)
|
wie het kleine niet eert Too much?? |
Heel vaak lees ik berichten waar men zich negatief uitspreekt over vissen laten zakken, terwijl ik nooit eens hoor over die zakken die men laat vissen. |
|
|
|
|
Eerst geschreven door: Ron van Houtum
Prachtige bakken Ron, vooral die onderste, we zijn ook niet anders gewoon hé van jou! b |
whitey is 1x bedankt voor deze nuttige post.
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.