CarpFeeling Forum
»
Karpervissen
»
Rigs
»
welke rig is het beste voor kanaal
15 ponder Lid sinds: 18-10-2013(UTC) Berichten: 124 Locatie: Bergeijk Bedankjes: 19 keer Is 17 keer bedankt in 17 post(s)
|
Hallo karpervrienden, Ik ga binnenkort een weekendje op kanaal vissen voor de eerste keer en vraag ik me af welke rig ik het beste kan gebruiken omdat er vast wel wat modder zal liggen en ook omdat er scheepsvaart is. Wat adviseren jullie mij? |
|
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 10-6-2013(UTC) Berichten: 99
Bedankjes: 4 keer Is 11 keer bedankt in 9 post(s)
|
Als je zeker weet dat je op een modderbodem gaat vissen zou ik ga vissen met een rig die iets langer is als normaal. Op het kanaal gebruik ik ook altijd een lange hair.
Als je in de buurt van obstakels denk er dan aan dat je een haak neemt waarmee je de vis kan blokken. Zorg er ook voor dat je een 45/00 voorslag hebt. |
|
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 22-6-2010(UTC) Berichten: 634
Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
|
of een helicopter systeem, kun je mooi met een combirigje vissen :-).
|
|
|
|
5 ponder Lid sinds: 23-10-2013(UTC) Berichten: 32 Bedankjes: 2 keer Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
|
Ik gebruik een standaard rigje van ongeveer een 40 centimeter lang, maar wel sterk genoeg want je weet nooit wat er in het kanaal kan liggen
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 25-9-2012(UTC) Berichten: 544 Bedankjes: 5 keer Is 40 keer bedankt in 39 post(s)
|
stevige haak, iets van voorslag en de rig vrij simpel en lang genoeg houden eenvoudig en robuust zou ik zeggen
|
|
|
|
5 ponder Lid sinds: 23-10-2013(UTC) Berichten: 32 Bedankjes: 2 keer Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
|
Eerst geschreven door: Flo stevige haak, iets van voorslag en de rig vrij simpel en lang genoeg houden eenvoudig en robuust zou ik zeggen Ja dat is het beste! heb al eens vastgehangen en ben erna achter gekomen dat er een zetel in de kanaal lach haha
|
|
|
|
CarpFeeling Forum
»
Karpervissen
»
Rigs
»
welke rig is het beste voor kanaal
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.