15 ponder Lid sinds: 1-3-2011(UTC) Berichten: 140
Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
|
Voor mijn Frankrijk trips heb ik tot nu toe een tent gedeeld en geleend. Nu ben ik zelf op zoek naar een tent. Aangezien ik hem toch alleen voor Frankrijk trips gebruik (1x 1 week per jaar). En heel misschien in de toekomst sporadisch in Nederland aan de waterkant, hoeft hij voor mij niet al te duur te zijn maar toch een beetje kwaliteit bezitten. Het liefst wil ik er een wrap bij ivm condens vorming en comfort daar het in het voorjaar nog eens nachtvorst in de voorspelling kan zijn. Ook zal het een 2 persoons worden, aangezien ik graag van de ruimte hou in de tent. Nu heb ik zelf 3 opties gevonden. Persoonlijk denk ik dat ze alle 3 wel gelijkwaardig zijn. Ook qua prijs zijn ze gelijkwaardig. Ik zou dus willen weten hoe u er over denkt en welke tent u zal nemen (in die prijscategorie). Dit natuurlijk ook graag onderbouwd of het liefst met ervaring resultaten. Mocht u een andere optie weten, dan hoor ik deze ook graag. Alvast bedankt voor uw reactie. JRC Contact 2 man Bivvy (2014 model) met wrap Hierbij is het dus dat dit in vergelijking met het oude model, je een heavy duty groundsheet bij krijgt. http://www.henkkoster.nl...1932441/Products/1294344http://www.henkkoster.nl...1932441/Products/1294345Proline Ultra-Lite 2 man Dome (Wrap zit erbij)http://www.db-hengelspor...ne-Ultra-Lite-2-Man-DomeB.Richi Multi Dome 2 man + Winterskin Ik ken het merk niet heel goed en kan er ook geen recensie van vinden. http://www.markerworld.n...i-dome-2-man-winterskin/Bewerkt door de gebruiker maandag 9 juni 2014 23:17:07(UTC)
| Reden: Niet aangegeven
|
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 2-2-2014(UTC) Berichten: 176 Locatie: Flevoland Bedankjes: 12 keer Is 10 keer bedankt in 10 post(s)
|
ik heb zelf geen ervaring maar mag ik een tip geven: ga langs een karperspeciaalzaak (als de mogelijkheid ertoe is) zoals de tacklebox of vught, en vraag wat hun jou zullen aanraden, ook zou ik kijken welke net ietsjes groeter is, kan toch net 20 cm verschil zijn, en toch ook wel naar de kleine prijsverschillen, want met het kleinste verschil kan de grootste lol pplaatsvinden |
CarpRespect! |
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 28-5-2010(UTC) Berichten: 635 Locatie: Axel, Zeeland, Netherlands Bedankjes: 27 keer Is 55 keer bedankt in 45 post(s)
|
Heb zelf een JRC Contact 2 man (oud model, gekocht begin 2010), en vind dat je voor het geld een heel mooi tentje krijg. Heeft bij mij al in heel wat weer gestaan en nooit problemen gehad (afgelopen zondag/maandag nogmaals een enorme onweersbui met harde windstoten en stortregens overleeft). Ruimte is wel wat beperkt, passen net twee strechers in en dan heb je er naast en boven in in de tent nog wat ruimte voor je tassen. Maar verwacht dat dit bij de meeste tenten in de wat lagere prijs klasse zo is, maar als je er alleen in ga liggen heb je meer dan ruimte zat. En hij staat ook recht in enkele minuten. Ik ken de andere niet maar voor het geld heb je een erg mooie en degelijke tent, daar ga je geen spijt van krijgen.
|
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 10-6-2014(UTC) Berichten: 74 Locatie: Breda
|
Ik heb eerst samen met mijn karpermaat de Trakker armo MK2 gehad. Ook deze tent vindt ik voor 2 personen aan de kleine kant. Mijn vismaat heeft de tent overgenomen omdat hij andere plassen wilde bevissen dan mij.
Nu staat er een tripje gepland naar België voor een weekend. Hiervoor wilde ik ook weer een eigen 2 persoons tent aanschaffen. Ik zat te twijfelen tussen de JRC Contact 2 man en Prologic Firestarter 2 man. Gezien de ruimte ben ik uitgekomen op de Prologic Firestarter 2 man. Voor de prijs van €175 euro inclusief wrap vond ik dit het proberen waard. Gezien de tent enkele keren per jaar gebruikt wordt, moet dit goed genoeg zijn. Wellicht ook iets om naar te kijken?
Ik vond zelf de Contact 2 man aan de kleine kant voor 2 personen.
Ohja, ik heb hem besteld bij hengelsport Spakenburg.. daar vond ik via Marktplaats dat de tent in actie was.
|
|
|
|
|
De prologic firestarter heb ik ook naar gekeken. Mooie schappelijke prijs en ben persoonlijk fan van het merk. Echter kwam ik er wel achter dat het doek 2000mm waterdruk kan bevatten. Met de overwrap zal (als dat zo is) komen op 2x 2000mm = een waterdruk van 4000mm. Echter mijn genoemde tenten kunnen zonder wrap al een waterdruk van minimaal 5000mm hebben. Of dit echt veel zal uitmaken weet ik niet, maar heb wel het idee dat het doek van prologic wat dunner zal zijn (lees scheurgevoeliger).
Ik gebruik de tent niet als 2 persoons maar gewoon voor mijzelf waar ik in frankrijk ook wat ruimte over hou om spullen op te slaan.
|
|
|
|
|
Ik had van een mede-lid begrepen dat het doek inderdaad iets dunner is dan bijvoorbeeld een JRC tent. Wat betreft de ruimte heb ik inderdaad verkeerd gelezen dat het maar voor één persoon is. In dat geval zou ik ook voor de JRC contact 2 man gaan, voor 1 persoon heb je een kwalitatief goede tent met voldoende ruimte.
Wat betreft de waterdruk zal een flinke regenbui zo'n 1500 mm waterdruk geven per cm² waardoor, naar mijn mening, 2000 mm ruim boven de gevarenzone van scheuren zit. Buiten dat, met 5000 mm zit je wellicht meer op je gemak in de koudere maanden.
|
|
|
|
|
Eerst geschreven door: deleur076 Ik had van een mede-lid begrepen dat het doek inderdaad iets dunner is dan bijvoorbeeld een JRC tent. Wat betreft de ruimte heb ik inderdaad verkeerd gelezen dat het maar voor één persoon is. In dat geval zou ik ook voor de JRC contact 2 man gaan, voor 1 persoon heb je een kwalitatief goede tent met voldoende ruimte.
Wat betreft de waterdruk zal een flinke regenbui zo'n 1500 mm waterdruk geven per cm² waardoor, naar mijn mening, 2000 mm ruim boven de gevarenzone van scheuren zit. Buiten dat, met 5000 mm zit je wellicht meer op je gemak in de koudere maanden.
Erg bedankt voor je eerlijke aanvulling!
|
|
|
|
|
Graag gedaan, succes met je keuze!
|
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 15-5-2012(UTC) Berichten: 1.962 Locatie: West-Vlaanderen Bedankjes: 100 keer Is 254 keer bedankt in 229 post(s)
|
@Dior: ik weet niet of je reeds hebt beslist/gekocht, al"webbend" heb ik deze tent toevallig gevonden: (problemen op hun website, daarom post ik het zo maar: Echt veel info vind ik er niet over, ook (nog) niet op de website van de maker http://www.jc-carpproducts.co.uk/ , maar je krijgt er alleszins een overwrap bij en tent zou in 30 seconden van 2 naar 1 persoons worden omgebouwd, en omgekeerd, wat een leuke optie is...vind ik toch. Ik heb es iets gekocht op die website, ik zag iets op hun webstek die nogal onduidelijk overkwam, meteen daarna hebben ze realtime foto's genomen van het product en mij doorgemaild, dus misschien kunnen ze u indien nodig ook meer info/foto's geven. J.C. Two Man Master Bivvy - Nu met GRATIS Overwrap! Merk: James Cook Soort: Tent Model: Two Man Master Hoeveelheid: 1 Stuk Alle eisen die een moderne karpervisser aan zijn bivy kan stellen, zijn samen gekomen in dit nieuwe ontwerp. Funktioneler kan een bivy niet zijn: Deze Master Force MK4 kan van 1 man naar 2 man opgebouwd worden, en dat in 30 seconden...... Het gehele voorpanneel kan 40 cm naar voren worden verplaats door de aanwezigheid van 2 zware heavy-duty 10mm ritssluitingen over de gehele breedte van de bivy. Daarnaast wordt er een muskietenpanneel bijgeleverd die, ook op 2 manieren kan worden geplaatst. Bewerkt door de gebruiker vrijdag 13 juni 2014 14:29:50(UTC)
| Reden: !!aanvulling!! whitey heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage: |
Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd. "Show respect, only then you (can) earn respect!!" |
|
|
|
|
Whitey, dank u voor uw aanvulling. Het is zeker een tent om in mijn achterhoofd te houden. Echter zou ik het systeem om hem om te vormen naar 2 persoons in het echt moeten bekijken. Toch wel een interessante optie.
|
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 15-5-2012(UTC) Berichten: 1.962 Locatie: West-Vlaanderen Bedankjes: 100 keer Is 254 keer bedankt in 229 post(s)
|
Eerst geschreven door: DioR Whitey, dank u voor uw aanvulling. Het is zeker een tent om in mijn achterhoofd te houden. Echter zou ik het systeem om hem om te vormen naar 2 persoons in het echt moeten bekijken. Toch wel een interessante optie.
ze wordt verkocht bij Hertog Hengelsport, hun website lijkt "plat", dan maar hun facebook: https://m.facebook.com/h...ww.google.be%2F&_rdrSuc6 alvast! |
Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd. "Show respect, only then you (can) earn respect!!" |
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 10-2-2010(UTC) Berichten: 2.857 Locatie: in een huis Bedankjes: 12 keer Is 14 keer bedankt in 11 post(s)
|
|
Heel vaak lees ik berichten waar men zich negatief uitspreekt over vissen laten zakken, terwijl ik nooit eens hoor over die zakken die men laat vissen. |
|
|
|
|
Nu werd ik ook gewezen door een collega op deze tent. (Chub Cyfish Super bivvy 2 man) http://www.chubfishing.c...ange/super-cyfish-bivvy/ Er zou een advertentie in de spiegel magazine van deze maand staat waar hij word aangeboden bij hengelsport vught voor 349 euro. Nu ken ik Chub niet zo heel goed, maar weet wel dat ze kwalitatief goede producten hebben. De prijs is ook niet geheel verkeerd. Echter op de site van hengelsport vught staat deze er nog niet op.
|
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.