10 ponder Lid sinds: 11-12-2010(UTC) Berichten: 51
|
hallo ben voorbereidingen aan het treffen voor aankomend jaar maar weet niet eens als je hier mag vissen. stekinfo hoef ik niet maar als je er mag vissen met een vispas van bergentheim??
groetjes rem
ps mag ook via pb |
niet geschoten is altijd mis |
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 9-2-2012(UTC) Berichten: 221
|
Hey Remco, sinds de nieuwe weg naar hoogeveen er ligt is de plas erg moeilijk bereikbaar, met de auto kom je al helemaal niet meer in de buurt en moet je op de carpool p. parkeren en dan met je zwikkie door het bos naar de plas, de enige manier om met de auto bij de plas te komen is via een zandpad, maar die loopt deels over prive grond en ik weet dat de eigenaar van die grond geen mensen op en over zijn terrein wil hebben!..
Verder is een bootje geen overbodige luxe aangezien er gaten tot 13 meter zijn de bodem erg ongelijk is, en er tot 3 meter diep tussen grindplaten beste wierbedden liggen..natuurlijk kun je tegen de kanten vissen en zijn daar best mogelijkheden toe maar enige kennis van bodem verloop is daar wel handig!...
M. |
Als iedereen het anders doet, doen we allemaal hetzelfde..... |
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 11-12-2010(UTC) Berichten: 51
|
bedankt heren dat je er moeilijk kunt komen wist ik ben er al een paar keer wezen kijken. |
niet geschoten is altijd mis |
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 15-2-2010(UTC) Berichten: 207
Bedankjes: 1 keer Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
|
Volgens mij vervalt deze plas in de vergunning en mag je er niet meer vissen. Erg tekenrijk daar trouwens. |
Linkloos |
|
|
|
5 ponder Lid sinds: 23-6-2011(UTC) Berichten: 45
|
Ik woon zelf in ommen en ze zeggen bij de viszaak dat je er gewoon mag vissen als je de pas van de rietvoorn maar hebt !
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 15-2-2010(UTC) Berichten: 207
Bedankjes: 1 keer Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
|
|
Linkloos |
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 17-8-2011(UTC) Berichten: 71
|
Word het dus niet meer ingebracht bij de Federatie en blijft het viswater van de Ruisvoorn ???
|
|
|
|
Nieuwe uitzetting Lid sinds: 4-9-2013(UTC) Berichten: 1
|
iemand nog meerdere informatie over dit water?
|
|
|
|
5 ponder Lid sinds: 11-8-2013(UTC) Berichten: 17
|
ik heb gekeken op visplanner (vispas bergentheim) maar ik zag dat je alleen in de vecht en het ommerkanaal mag vissen and that's it
|
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 17-8-2011(UTC) Berichten: 71
|
Er is daar in de regio viswater zat, dus gewoon de juiste vergunning aanschaffen, en ...........
|
|
|
|
Nieuwe uitzetting Lid sinds: 2-10-2013(UTC) Berichten: 1
|
Hallo, misschien een beetje laat om nog op dit onderwerp te reageren maar misschien kan ik wat duidelijkheid creëren Deze plas STOND inderdaad in de landelijke lijst en je mocht er gewoon vissen met de vispas van ommen en hardenberg. Aangezien de plas slecht bereikbaar was, en je er nu al helemaal niet meer kan komen door de nieuw aangelegde weg, is dit water uit de landelijke lijst gehaald. Staatsbosbeheer wil (begrijpelijk) geen auto's toestaan in dit bos. Het water is eigendom van Staatsbosbeheer en je mag er op dit moment niet meer vissen. Jammer, want het is een mooi water. De kans bestaat dat het water weer terug komt in de landelijke lijst... Ik hoop dat het nu wat duidelijker is.
|
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 28-5-2014(UTC) Berichten: 1.103 Locatie: Lochem Bedankjes: 25 keer Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
|
Het kan nog duidelijker. Het perceel bos en de plas zijn verhuurd aan camping "de klashorst" te Diffelen. Deze camping gaat daar Bushcraft houden. ( met een grote piramide tent gaan een aantal personen daar overleven) Tijdens deze Bushcraft dagen mag je er sowieso niet komen. Het is mogelijk om er te vissen. zelf nachtvissen kan. en je bepaald zelf met hoeveel hengels je wil vissen. Het is dus een privé water geworden. (wel dagelijkse controle door boswachter of campinghouder) Maar dan moet je een vergunning hebben van deze campinghouder. (overigens een heel joviaal type) De prijs is nog niet bekend maar momenteel worden de prijzen van de Bushcraft gerekend (60,00 euro voor een week p.p.) Ik ben persoonlijk nog in onderhandeling over een jaarvergunning voor dagvissen buiten de Bushcraft dagen. Je moet er wel wat voor over hebben om daar te vissen want met de auto kan/mag je er niet komen. Dus deze moet je parkeren op de carpoule plaats en dan ca. 1,5 Km met je spullen door het bos zeulen over een zeer moeilijk en kapot gereden weg. Heb er een paar keer mogen vissen (in ruil voor een globale diepte meting van deze plas) (trok er onderstaande 22 pounder uit) Als het oude bestand er nog steeds in zit moeten er 30 tot 35 pounders zitten. Ook veel brasem, grote brasem, mocht er vorig jaar een paar van 6,5 en 7 pound uit halen. En inderdaad zééér veel teken. Kon er in een paar uur tijds een stuk of 6 van mijn kleding rapen. ben toen maar onder de plu gaan zitten. Bewerkt door de gebruiker maandag 23 juni 2014 13:28:12(UTC)
| Reden: extra aanvulling HarryO heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage: |
geniet aan het water, bewaar de stress voor later. |
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.