Net terug van een instantnachtje op kanaal.
Altijd leuk om veel verschillende watertypes te bevissen.
Gisteren zijn we rond 18u wat beginnen zoeken naar een stek en daarbij vastgereden in de modder, dat begon al goed....
Gelukkig na een drie kwartier sukkelen de auto uit de modder gekregen.
[img=
]vast[/img]
Met ietwat vertraging toch een leuke stek gevonden en beiden onze hengels positioneren.
Na enkele biertjes en wat speculeren gaan we vrij laat gaan slapen.
Er is veel activiteit op het water en uit vorige ervaringen weten we dat het vooral 's nachts te doen is.
Rond 00u30 gaat de eerste hengel effectief af en na een korte dril ligt een schubje (meer staart dan vis) in het net, een goed begin.
[img=
]schb[/img]
Een klein uurtje later is het aan m'n maat zn beurt om een iets grotere op de mat te leggen.
Met elk een vis zijn we voor een instant kanaalnachtje al meer dan tevreden.
Rond half 3 krijg ik opnieuw een run op dezelfde stok.
De vis wordt zonder al te veel moeite naar de kant geloodsd, maar eenmaal daar blijkt deze toch wel wat haar op z'n tanden te hebben.
Na diverse scheppogingen was de grootste van de sessie ook een feit, een hooggebouwde schub. (vrij verschillend van de meer gestroomlijndere vissen die je er vaker vaakt)
[img=
]skb[/img]
Om 4u kreeg ik opnieuw een run, dit keer een spiegeltje met een mooie beschubbing.
Wegens te mottig door de weinige slaap gaat deze zonder foto terug het water in.
Rond 7u krijg ik nog een laatste run, maar deze lost helaas tijdens de dril.
Met 5 runs op een instantnacht kunnen we zeker niet klagen, moe maar voldaan terug naar huis.
Nu de auto wassen...
Bewerkt door de gebruiker woensdag 11 juni 2014 13:38:36(UTC)
| Reden: Niet aangegeven