logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Chupachup  
#1 Gepost : maandag 12 mei 2014 19:51:23(UTC)
Chupachup

Nieuwe uitzetting

Nederland

Bedankjes: 1 keer
Hallo iedereen Blij

Ik zit er hard aan te denken om een voervijzel op mijn Baitliner te kopen.
Is er hier toevallig iemand die daar reeds ervaring mee heeft?

Mijn bootje heeft reeds een upgrade gehad , ik vaar dus al met de dubbele accu's.
Ik ben geintereseerd in antwoord op de volgende vragen :

- De vijzel zelf lijkt mij vrij grof van spoed , dat hij bijvoorbeeld 24 mm bollen er goed uit gooit geloof ik wel , maar met bijv 16mm ? Of kleiner spul zoals pellets? Werkt dat ook ?

- Hoe beinvloed de voervijzel het vaargedrag van de boot ?

- Heeft het extra gewicht van de voervijzel de draagcapaciteit van de voerbak erg veel veranderd?

- Nu vaar ik met een zonnepaneeltje ipv afdekplaat op de boot , mijn vaarafstand is ongeveer 375 meter , maal 3 hengels heen en terug, komt neer op +/- 2,2 km , voerbak is altijd tot rand gevuld.
Mijn accu's zakken dan tot het rode lampje , na +/- 45 minuten heb ik wederom oranje en zou ik weer 3 hengels kunnen uitvaren zonder extra voer , en na ongeveer 2 uur is hij weer vol. Dit betekend dat ik dus geen accu's wissel. Gaat de voervijzel en het extra gewicht hier erg veel aan korten?

http://www.bernsvoerbote...-Baitliner-voerboot.html

Ik ben benieuwd of ik reactie's hier op krijg Blij
Sponsor
l-o-r-e-n-z-o  
#2 Gepost : maandag 12 mei 2014 21:38:28(UTC)
l-o-r-e-n-z-o

30 ponder

Bedankjes: 8 keer
Is 83 keer bedankt in 76 post(s)
Hallo Chup
Ik heb de ook een voervijzel op men bt III zitten het ziet er dezelfde uit boilies van 24 mm gaan prima 16mm ook hennep heb ik nog nooit geprobeerd dat doe ik in de achterste bak wel heb ik nog kemppellets en mapels erin gedaan en dat hing prima.
Het extra gewicht van de vijzel heeft geen invloed bij het varen en ook niet van de stabelitiet van de boot.
Ik denk dat er ergens iets niet klopt met je accu-indicator je kan toch nooit 2 accus opladen in 2 uur met zo een klein zonnepaneeltje verder vind ik dat je wel weinig vaartijd hebt met 2 3.2 ah accus ik haal het dubbele 1.30u met 2 accus.
Verder zijn die indicators niet zo presies als de mijne op rood staat en ik men accus laat wat afkoelen gaat hij na 10 min weer oranje branden het beste dat je kan doen is eens na het varen 10 min de boot afleggen en dan eens kijken met een multimeter wat er nog opzit das trouwens de meest betrouwbare manier.
MVG Lorenzo
thanks l-o-r-e-n-z-o is 1x bedankt voor deze nuttige post.
Chupachup op 13-5-2014(UTC)
Chupachup  
#3 Gepost : dinsdag 13 mei 2014 09:24:29(UTC)
Chupachup

Nieuwe uitzetting

Nederland

Hallo Lorenzo Blij

Dank je voor de reactie ! Nu ben ik niet zo'n uitgelezen elektricien , maar ga mij daar toch eens even wat in verdiepen want 1,5 uur vaartijd haal ik echt niet , of misschien haal ik dat wel maar stop ik te snel omdat ik (onterecht?) het rode lampje al zie branden.

Dan wil ik ook wel eens gemeten zien wat mijn zonnepaneeltje oplaad , want ik heb daar toch ff 200 eurie voor neergeteld na een heel mooi verkooppraatje dat dit juist wel hele goede laders zijn....zelfs zo goed dat ik moet opletten wanneer mijn accu's "groen" aangeven omdat ik ze met het paneeltje kan overladen wat weer nadelig voor mijn accu's zou kunnen zijn.

En aangezien ik natuurlijk straks niet met vijzel en paneel tegelijk kan varen moet ik dat toch eens even uitpluizen...

Ik bezit zelf geen multimeter , ook geen idee hoe ik zo'n ding aflees dus zal eens even bij de vriendenkring moeten rondinformeren wie ik daar voor kan ritselen , maar tegen de tijd dat ik gemeten waarden heb zal ik die ook eens even posten. Voor nu staat de boot aan de lader en als hij straks echt vol is dan zal ik hem in bad eens op volle kracht laten proberen de rand van het bad weg te drukken....kijken hoe lang mijn accu's nu echt meegaan voordat hij stopt met varen.

Mocht je toevallig weten welke gemeten waarden er bij een gezond accuverbruik horen dan houd ik mij daar nog voor aanbevolen Blij

Nog 1 vraagje over de voervijzel, stel je gooit je voervijzel vol bollen , hoe lang duurt het eer de bak leeg is?

Greez Chupa Blij

l-o-r-e-n-z-o  
#4 Gepost : dinsdag 13 mei 2014 18:32:25(UTC)
l-o-r-e-n-z-o

30 ponder

Chupa
Ik weetnatuurlijk niet hoe oud je accus zijn maar mijn nieuwe zijn volgeladen 13.18volt een multiemeter kost in de lidl of aldi nog geen 10 euro en is altijd handig om mee te hebben altijd accus koud meten natuurlijk.
Verder weet ik ook niet welke accus jij er hebt inzitten maar ik gok op 2 maal 3.2 ah en welke moter zit er van jou in bij mij graupner 720bb torque 12 volt.
Kortere vaartijd kan verschillende redenen hebben niet prefect uitgelijndeschroefas ,oudere accus het is niet omdat je ze helemaal vol kan laden dat ze nog in optimale staat zijn .
Als je ooit nieuwe accus koopt kan ik uw battery street aanraden goed en goedkoper dan andere winkels ik koop de mijne daar ook .
Vijzel en zonnepaneel kan op een btIII ik veronderstel dat het ook zal lukken op de baitliner de tijd dat de vijzel nodig heeft hangt af van de diameter van de boillies hoe groter de bollen hoe vlugger die leeg is ik schat met 24 mm 2mon met 16 mm 3 min ik weet natuurlijk niet hoe vlug de vijzel van bernsvoerboten draait maar ik denk dat het de zelfde vijzel als bij de btIII is
MVG Lorenzo
Berster  
#5 Gepost : woensdag 14 mei 2014 10:53:15(UTC)
Berster

15 ponder

Is 6 keer bedankt in 6 post(s)
kijk eens naar dit filmpje ik denk zelf dat dit veel beter is dan een standaard voervijzel!

Je kan deze via mij RCVoerboten bestellen, en zeg dan even dat je via Berry komt ;-)!

Ik hoor graag wat je ervan vind?!

grt

Berry
l-o-r-e-n-z-o  
#6 Gepost : woensdag 14 mei 2014 16:02:53(UTC)
l-o-r-e-n-z-o

30 ponder

Hallo Berry
Ik had dat al eens gezien op een andere voerboot jaar of 2 geleden maar ik heb wel men bedenkingen kwa robustheid van dat ding wat kost het trouwen ik vind het niet op hun website.
MVG Lorenzo
Berster  
#7 Gepost : woensdag 14 mei 2014 16:44:20(UTC)
Berster

15 ponder

Nou robuustheid is goed te noemen ik heb hem gezien, en er zit natuurlijk gewoon garantie op.
hij kost volgens mij 175 euro (incl. inbouw, alleen is het wel afhankelijk van je zender of die nog genoeg kanalen overheeft).
En hij lanceert alles echt in een straal tot een meter of 10 (afhankelijk van het gebruikte aas) om je boot heen.
Dit zou je nooit met een vijzel kunnen bereiken want daar kun je alleen een spoor mee leggen en is naar mijn idee helemaal niet nuttig op die manier.

Je kan mij ook even PBen en bestellen via mij,

grt

Berry

l-o-r-e-n-z-o  
#8 Gepost : woensdag 14 mei 2014 20:57:22(UTC)
l-o-r-e-n-z-o

30 ponder

Berry hoeveel voer kan daar ongeveer in.
MVG Lorenzo
Berster  
#9 Gepost : donderdag 15 mei 2014 12:09:29(UTC)
Berster

15 ponder

Ongeveer een halve kilo aan 20mm boilies,

grt

Berry
Chupachup  
#10 Gepost : woensdag 4 juni 2014 12:06:12(UTC)
Chupachup

Nieuwe uitzetting

Nederland

Berry , op het filmpje ziet het er goed uit, maar ik vis op zo'n 125 meter minimaal en vrees toch dat het dan nauwelijks meer zichtbaar is waar je nu gaat rondslingeren....dus dan word het of te ver van de kant of de helft van je bollen diep in het riet... laat staan dat je snachts vaart.....

Of valt dat allemaal wel mee ?
Berster  
#11 Gepost : woensdag 4 juni 2014 12:30:51(UTC)
Berster

15 ponder

@chupachup: maar dat zelfde probleem heb je toch ook met een voervijzel, alleen daar ben je er zeker van dat het alleen een spoor is.
Met deze oplossing weet je zeker dat het echt verspreid is, en je kan toch eerst zelf testen hoever jouw boilie komt en op die manier inschatten? Je vist toch nooit precies midden in je voerbed?

grt

Berry
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.