Nieuwe uitzetting Lid sinds: 1-6-2014(UTC) Berichten: 2 Locatie: Hombeek
|
Als beginnend karpervisser ben ik op zoek naar hengels, welke zijn momenteel in de middenklasse prijs de betere? Hoor veel over fox warrior en/of shimano tribal en beastmaster Kan iemand mij helpen?
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 10-8-2012(UTC) Berichten: 511 Locatie: stekene city Bedankjes: 4 keer Is 16 keer bedankt in 15 post(s)
|
tis te zien wat de max prijsklasse is dat je wild gaan en of der nog molens bij moeten ?
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 29-6-2012(UTC) Berichten: 489
Bedankjes: 2 keer Is 25 keer bedankt in 24 post(s)
|
Ik zou eens naar de nash entity gaan kijken! Zijn in mijn oog veel fijner en hebben geen problemen met een grote molen! |
Door JOU drang om kilo 's te knallen op een BTW ben ook JIJ schuldig aan KARPERDIEFSTAL van openbare wateren! z2h-productions |
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 15-5-2012(UTC) Berichten: 1.962 Locatie: West-Vlaanderen Bedankjes: 100 keer Is 254 keer bedankt in 229 post(s)
|
@RonFox: Hopelijk heb je hier iets aan? Ik heb de Tribal XS 1- 12ft - 3,25lb: ik heb bewust voor die uitvoering gekozen, omdat ten eerste ik meestal met pva bags vis, en ten tweede omdat ik niet meteen een stok wilde die drilde/plooide tot in het handvat, ieder zijn keuze hé, de stok werpt formidabel, mede door het 50 mm 3 benig startoog, ook het tweede oog is 3 benig, de rest niet, zal ook wel een reden hebben veronderstel ik, de afwerking is ook heel goed, met in het handvat een soort lip zodat de hengel bij het schuin omhoog/omlaag plaatsen niet meteen uit de steunen valt. PS. ik zou je aanraden als je toch de XS1 gaat bezien voor je hem koopt, kijk ook es naar de shimano tribal EXtreme 12ft - 3lb: ik heb er ook 2 van, die heeft een prachtige rvs reelhouder en ook een rvs handvat, waar je een tube kan overplaatsen om iets makkelijker te werpen, is daardoor minder glad dan de rvs, de tubes worden erbij geleverd. (is wel iets duurder) Qua uitzicht is dat wel de meest mooie hengel dat ik tot op heden heb gezien, en zoals zovelen ben ik een "modebewuste" karpervisser, niet iedereen gaat dit toegeven, maar als je dan hun systeemopstellingen ziet, 3 identieke hengels, 3 identieke molens, allen evenwijdig naast elkaar, alle drie de molenslingers staan ook identiek......enz.... shimano tribal XS1: |
Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd. "Show respect, only then you (can) earn respect!!" |
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 15-5-2012(UTC) Berichten: 1.962 Locatie: West-Vlaanderen Bedankjes: 100 keer Is 254 keer bedankt in 229 post(s)
|
|
Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd. "Show respect, only then you (can) earn respect!!" |
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 5-1-2014(UTC) Berichten: 97 Locatie: Hoeksche Waard Bedankjes: 13 keer Is 19 keer bedankt in 17 post(s)
|
Shimano Tribal Velocity 2,75 lbs. Fijne hengel. Genoeg body om een flink eind mee te kunnen werpen, 100 meter is prima haalbaar, en drilt ook goed. Zeker geen slappe hengel maar ook geen pook. Ziet er super uit. Je kan kiezen tussen een 50 mm of een 40 mm startoog. En ook nog eens erg mooi geprijsd!!! |
|
|
|
|
|
Ik zou je afraden om met 3,25lb te gaan vissen.. Het is minder allround! Mijn vismaat gooit ook gewoon 200gr+ lood weg met pva bags eraan met een 2,75 sportex! Ik zelf gooi met gemak 300gr lood het oneindige in met pva bags met een 3 lb!! Zwaarder is echt onnodig en ja het drillen is anders met een 3,25lb en niet te vergelijken met een minder kaliber. Ik vis zelf alleen op rivieren met veel stroming en het gebeurd vrij vaak dat ik over de 100M heen vis. Met mijn 3lb kan ik nog steeds prima de haak zetten.
|
Door JOU drang om kilo 's te knallen op een BTW ben ook JIJ schuldig aan KARPERDIEFSTAL van openbare wateren! z2h-productions |
|
|
|
|
Eerst geschreven door: remon v wanrooij Ik zou je afraden om met 3,25lb te gaan vissen.. Het is minder allround! Mijn vismaat gooit ook gewoon 200gr+ lood weg met pva bags eraan met een 2,75 sportex! Ik zelf gooi met gemak 300gr lood het oneindige in met pva bags met een 3 lb!! Zwaarder is echt onnodig en ja het drillen is anders met een 3,25lb en niet te vergelijken met een minder kaliber. Ik vis zelf alleen op rivieren met veel stroming en het gebeurd vrij vaak dat ik over de 100M heen vis. Met mijn 3lb kan ik nog steeds prima de haak zetten.
Ik heb toch niet gezegd dat hij moet met een 3.25lb hengel vissen?? Deze set van 3 was in promo, en was 50euro/hengel goedkoper, daarom ook heb ik ze gekocht, mijn tribal extreme's zijn 3lb, en eerlijk......ik voel/zie/hoor/ruik dat verschil niet, misschien omdat ik nog nooit een 20kg vis heb mogen vangen, ik voer ook geen tonnen en ga ook (nog) niet op betaalwaters vissen. Komt er nog bij dat ik geen stok wil die plooit tot in het handvat, is toch elk zijn vrije keuze, niet? Bewerkt door de gebruiker maandag 2 juni 2014 18:09:28(UTC)
| Reden: Niet aangegeven |
|
|
|
|
Klopt, maar ik geef hem wel een tip |
|
|
|
|
Eerst geschreven door: remon v wanrooij Klopt, maar ik geef hem wel een tip ik ook |
|
|
|
5 ponder Lid sinds: 5-11-2013(UTC) Berichten: 35
Bedankjes: 3 keer Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
|
Misschien zijn de Chub Outkast hengels wel iets voor jouw. Voor de prijs van rond de 100€/stuk vind ik ze prima hengels. Ik ben er alleszins tevreden over.
Mvg, Thierry
|
|
|
|
5 ponder Lid sinds: 9-6-2013(UTC) Berichten: 23 Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
|
zou ook voor chub gaan is familie van hardy/greys die bouwen al heel lang hengels Shimano heeft goede hengels maar dan moet je wel voor de duurdere serie gaan de goedkopere vertrouw ik niet kevin nash entity heeft een serie gehad waar de toppen van braken was een productiefout als je alround wil vissen wat niet optimaal is in iedere omstandigheid zou ik een hengel van 2.5lb kiezen optimaal werpgewicht 60 tot 70 gram
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 24-12-2010(UTC) Berichten: 462
Bedankjes: 4 keer Is 12 keer bedankt in 10 post(s)
|
Ik ben zelf ook in het bezit van de chub outkast plus hengels en ben zeer te spreken over de afwerking en de aktie van de hengels. De Nash entity hengels zou ik persoonlijk niet aan beginnen, want bij mij brak de eerste 10cm van de top af. Daarbij ging de reelhouder ook nog eens loszitten. Schijnt een bekend probleem te zijn. Dus ga voor Chub |
Courage, above all things, is the first quality of a warrior.
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 19-12-2011(UTC) Berichten: 1.233 Locatie: Zwolle Bedankjes: 81 keer Is 60 keer bedankt in 56 post(s)
|
Zijn alle drie goede types en hengels die jij benoemt. Het zal nu aankomen op jou eigen persoonlijke keuze! b |
Doorzetten wordt beloond! |
|
|
|
|
Eerst geschreven door: dreamcatcher Ik ben zelf ook in het bezit van de chub outkast plus hengels en ben zeer te spreken over de afwerking en de aktie van de hengels. De Nash entity hengels zou ik persoonlijk niet aan beginnen, want bij mij brak de eerste 10cm van de top af. Daarbij ging de reelhouder ook nog eens loszitten. Schijnt een bekend probleem te zijn. Dus ga voor Chub Dat heeft alleen de eerste serie gehad van die hengels! De nieuwe heeft een dikkere blank en is echt top! Super mooie actie in de top en een goede rug voor het zware werk! |
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 24-12-2010(UTC) Berichten: 462
Bedankjes: 4 keer Is 12 keer bedankt in 10 post(s)
|
Klopt, alleen zijn de oude versies bij sommige winkeliers nog steeds in omloop. De top van de nieuwe versie is 1,5cm korter en voor je het weet heb je de oude variant gekocht. |
Courage, above all things, is the first quality of a warrior.
|
|
|
|
|
Eerst geschreven door: dreamcatcher Klopt, alleen zijn de oude versies bij sommige winkeliers nog steeds in omloop. De top van de nieuwe versie is 1,5cm korter en voor je het weet heb je de oude variant gekocht. Bedankt voor de tip, maar ik wil/koop niks van Cash......ik bedoel Nash natuurlijk |
|
|
|
|
@RonFox: geraak je er nog wijs aan uit? Ps. Ik heb ook 3 shimano's beastmaster 12ft, 3lb |
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 29-3-2013(UTC) Berichten: 137 Locatie: Limburg Bedankjes: 87 keer Is 8 keer bedankt in 8 post(s)
|
Je moet niet per see duur te gaan voor een goede hengel. Ikzelf heb een hengel van Sert en 1 van Peson & Michel gekocht alle twee rond de 45 euro+molen. En ik vind ze goed genoeg voor een beginner zoals ik. Ik weet ook wel dat duurdere hengels van een echt merk meestal wel lichter zijn en een betere actie hebben, maar als je goed rondkijkt vind je wel goedkope hengels met een goede actie enzo. (en als ze zwaarder zijn, dan is dat toch goed voor de armspieren ;o) ) |
Vissen is zoeken!! |
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.