10 ponder Lid sinds: 7-5-2014(UTC) Berichten: 86 Bedankjes: 20 keer Is 5 keer bedankt in 4 post(s)
|
Beste karpervissers,
Ik wil binnenkort op een plas in de buurt gaan vissen en wil daar eerst gaan peilen om te kijken als ik een mooie plek kan vinden. Je mag er niet op met een bootjes weet niet zeker als het wel mag met een voerboot maar dat maakt niet zo veel uit want een voerboot heb ik niet. Nu is mijn vraag weet iemand welk materiaal ik nodig heb om met een marker te vissen. Ik heb hier wel informatie over opgezocht alleen begrijp het systeem nog niet helemaal. Kan iemand hier mij wat meer over vertellen?
Alvast bedankt!
Roeland.
|
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 5-1-2014(UTC) Berichten: 97 Locatie: Hoeksche Waard Bedankjes: 13 keer Is 19 keer bedankt in 17 post(s)
|
Een markerfloat, een grote dobber eigenlijk, een flink lood en een stevige hengel. Kijk maar eens bij een online hengelsport winkel, daar kun je de markerfloats kopen. Eventueel een spod/marker hengel, of een strandhengel. Wil je alleen markeren dan kun je het ook met je "gewone" hengels doen. Het enige is dat je dit het beste met gevlochten draad kan doen, aangezien je hier goed mee kan voelen wat voor bodem structuur aanwezig is. En dit is wel belangrijk voor het bepalen van je stek. Persoonlijk zou ik niet te dure floats (systeem) kopen want mocht je draad breken.... Ik had dat dus met het systeem van Korda, pruik in de draad na een flinke zwiep met een lood van 100 gram, en de float was weg. Dag €17,95.... Heb nu veel goedkopere en dit werkt ook. Je kan ff op youtube bij Korda kijken, daar wordt het een en ander perfect uitgelegd. |
|
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 7-5-2014(UTC) Berichten: 86 Bedankjes: 20 keer Is 5 keer bedankt in 4 post(s)
|
Oke bedankt voor de tip! Ik heb nog een karper hengel liggen met een extra spoel met gevlochten draad dus dat komt mooi van pas .
|
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.