logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

2 Pagina's12>
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
gerwin26  
#1 Gepost : dinsdag 27 mei 2014 19:42:37(UTC)
gerwin26

Nieuwe uitzetting

Bedankjes: 2 keer
Ik heb een trend micro voerboot.
Welke visvinder/dieptemeter is daar geschikt voor?

Mvg gerwin

Bewerkt door de gebruiker dinsdag 27 mei 2014 19:47:04(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Sponsor
thimon  
#2 Gepost : dinsdag 27 mei 2014 19:48:18(UTC)
thimon

50 ponder

Man

Bedankjes: 81 keer
Is 60 keer bedankt in 56 post(s)
Eerst geschreven door: gerwin26 Ga naar gequote bericht
Ik heb een trend micro voerboot.
Welke visvinder/dieptemeter is daar geschikt voor?

Mvg gerwin

Wat ik zou doen.... Maar dat is mijn mening! Begrijp me goed...

Even flink sparen en een betere en sterkere boot kopen dan die trend micro.

Het feit is namelijk... dat er in de baitcruiser mini, Trend micro, skarp S60.. enz allemaal chinese electronica verwerkt zit. Wanneer je daar een visvinder in gaat bouwen ben je sowieso met versterker en visvinder rond de 500 euro kwijt. Dat zijn die bootjes in mijn ogen niet waard.. zonde van je geld en 9 van de 10x werkt het na een tijdje al niet meer of helemaal niet naar behoren zelfs.

Koop liever over een tijdje een Navigator, big dropper, dat soort boten.. Die zijn er voor gebouwd om visvinders te dragen en zijn uitgerust met minimaal Graupner electronica. Dat is in verhouding je geld dubbel en dwars meer waard!

Wat jij er mee doet is natuurlijk je eigen keuze. Maar ik zou het je afraden er een dieptemeter op of in te bouwen.

Geloof me.. ik spreek uit ervaring.

Blijb

Doorzetten wordt beloond!
thanks thimon is 1x bedankt voor deze nuttige post.
gerwin26 op 27-5-2014(UTC)
gerwin26  
#3 Gepost : dinsdag 27 mei 2014 19:51:49(UTC)
gerwin26

Nieuwe uitzetting

Bedankjes: 2 keer
Ok dank je wel,
Ik heb al het een en ander gegoogled ,ik kon ook weinig goeds daarover vinden.
Vandaar dat ik het hier probeer om erachter te komen welke goed is.
Dan maar even verder sparen voor een betere boot.

thimon  
#4 Gepost : dinsdag 27 mei 2014 19:57:20(UTC)
thimon

50 ponder

Man

Bedankjes: 81 keer
Is 60 keer bedankt in 56 post(s)
Eerst geschreven door: gerwin26 Ga naar gequote bericht
Ok dank je wel,
Ik heb al het een en ander gegoogled ,ik kon ook weinig goeds daarover vinden.
Vandaar dat ik het hier probeer om erachter te komen welke goed is.
Dan maar even verder sparen voor een betere boot.

Dat is een hele verstandige keuze Gerwin.

Ik kan je ten zeerste de Navigator of Maverick aanraden. Het zijn immers de beste voerboten op de nederlandse markt.

Qua visvinder zou ik dan Humminbird of Lowrance kiezen. Dat spul is ontzettend goed!

Blijb

Doorzetten wordt beloond!
thanks thimon is 1x bedankt voor deze nuttige post.
whitey op 28-5-2014(UTC)
Berster  
#5 Gepost : woensdag 28 mei 2014 08:40:30(UTC)
Berster

15 ponder

Is 6 keer bedankt in 6 post(s)
Meningen vwb Humminbird of lowrance zijn erg verdeeld denk ik,
Ik vind zelf dat deze "omgebouwde" dieptemeters het sowieso qua prijs/kwaliteit verhouding niet halen met bijvoorbeeld een FC90 of FC500 dieptemeter. Sowieso de lowrance zijn erg prijzig voor wat je ervoor terug krijgt (vanaf minimaal 600 euro) krijg je een omgebouwde dieptemeter die alleen diepte weergeeft. Bijvoorbeeld de FC 500 geeft je voor iets meer dan 400 euro, behalve diepte ook vis alarm, hoger resolutie display, temperatuur, accu spanning in de boot, accuspanning van het scherm etc. .
Ander groot voordeel is dat de FC500 bedoeld is voor een voerboot en fabriek af dus al een range van +300m heeft en dus niet omgebouwd is!

Daarbij komt ook nog dat de hummingbird niet meer gemaakt wordt en dus binnenkort van het toneel verdwijnt en als je die nu zou kopen denk ik dat wanneer je er over 1 jaar problemen mee krijgt er niemand is die hem voor je kan servicen oid omdat ze niet meer gemaakt worden en omdat hij omgebouwd is hij ook niet terug kan naar de leverancier.

Ik heb alle 3 de dieptemeters gehad (RF15, elite 4x en FC500) en kan je zeggen dat naar mijn idee de FC500 de andere 2 makkelijk de baas kan (en de FC90 ook alleen heeft die een kleiner scherm).

grt

Berry
thanks Berster is 1x bedankt voor deze nuttige post.
whitey op 28-5-2014(UTC)
dreamcatcher  
#6 Gepost : woensdag 28 mei 2014 15:15:10(UTC)
dreamcatcher

25 ponder

Bedankjes: 4 keer
Is 12 keer bedankt in 10 post(s)
Kan je 1 ding zeggen, ga niet voor een RF15Niet eens Heb er inmiddels 4 gehad van verschillende modelbouwers, en er was er niet 1 die voldeed aan mijn verwachtingen.
De belofte's over de afstand van 300 meter is een fabeltje en daarbij ook nog eens ernstig storingsgevoelig. Bv een delkim txi zend uit op dezelfde freq net als een walkietalkie. Bij het ontvangen van een anders signaal is de rf van slag

Kan er nog veel meer over zeggen, maar zou lekker voor een lowrange gaan. Die heeft meer zendvermogen en zend uit op een andere freq.
Courage, above all things, is the first quality of a warrior.
thanks dreamcatcher is 1x bedankt voor deze nuttige post.
whitey op 28-5-2014(UTC)
whitey  
#7 Gepost : woensdag 28 mei 2014 15:20:05(UTC)
whitey

45 ponder

Man
België

Bedankjes: 100 keer
Is 254 keer bedankt in 229 post(s)
Ik wacht tot ik het nodige budget heb samen gebedeld (aan een of ander station) om een FC500 te kunnen kopen.........of ik vraag ieder CF lid om 1 symbolische euro....Schamen Silenced

Das toch deze hé? http://www.rcvoerboten.n...meters/fishfinder-fc500/
Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd.
"Show respect, only then you (can) earn respect!!"
Tim Eelsing  
#8 Gepost : woensdag 28 mei 2014 16:03:17(UTC)
Tim Eelsing

10 ponder

Bedankjes: 1 keer
Eerst geschreven door: dreamcatcher Ga naar gequote bericht
Kan je 1 ding zeggen, ga niet voor een RF15Niet eens Heb er inmiddels 4 gehad van verschillende modelbouwers, en er was er niet 1 die voldeed aan mijn verwachtingen.
De belofte's over de afstand van 300 meter is een fabeltje en daarbij ook nog eens ernstig storingsgevoelig. Bv een delkim txi zend uit op dezelfde freq net als een walkietalkie. Bij het ontvangen van een anders signaal is de rf van slag

Kan er nog veel meer over zeggen, maar zou lekker voor een lowrange gaan. Die heeft meer zendvermogen en zend uit op een andere freq.

Zo erg met de RF15 ? ik ben zelf in het bezit van de Navigator en had contact gehad met Remco die vertelde mij dat de X4 niet meer ingebouwd word alleen de elite X4. Aangezien ik alle toeters en bellen van de elite X4 niet nodig heb kwam ik bij de RF15 die hij voor me wou inbouwen. Deze berichten brengt me weer zwaar aan het twijfelen

dreamcatcher  
#9 Gepost : woensdag 28 mei 2014 19:08:36(UTC)
dreamcatcher

25 ponder

Heb zelfs de zogenoemde EXPORT versie gehad en deze zou een bereik moeten hebben van 300m onder de juiste omstandigheden. Ik heb hem op div wateren getest en kwam zelf niet verder dan 200 meter. Nu kan je zeggen .....ik vis nooit op 200meter, maar het houd wel in dat wanneer je bereik 200m is onder de juiste omstandigheden het bereik bij bewolking en regen max 120meter is.
Nog een minder positief puntje is dat de weergave op grote afstand ook heel slecht is. 50-80 meter uit de kant geeft de rf15 bv een mooie strakke bodem aan. Als je dan 120meter uit de kant ben ga je al merken dat de weergave erg grillig word.

Wat er vaak gezegt word door bv een modelbouwer agh......hij geeft tog de diepte aand'oh! Maar je wil natuurlijk als je €550 uitgeeft ook zien hoe de bodem daadwerkelijk is.

Het schijnt dat er ook boosters te verkrijgen zijn voor de RF15 om het signaal te versterken. Als de basis zowiezo al niet goed is bij een Rf dan schiet je met een booster ook niets op en versterk je juist de storing die in het signaal zit.

Leg er iets meer dan €100 bij en je heb een dieptemeter die ergens uitzend in de 800mhz iets in die richting. Deze freq is veel minder druk waardoor eventuele signaalonderdrukkingen uitblijven.
thanks dreamcatcher is 1x bedankt voor deze nuttige post.
Tim Eelsing op 30-5-2014(UTC)
dreamcatcher  
#10 Gepost : woensdag 28 mei 2014 19:13:03(UTC)
dreamcatcher

25 ponder

Ik heb ook vaak genoeg meegemaakt dat er mensen met alle lof spreken over de rf15, en wanneer ik dit met eigen ogen wil zien is er toevallig ineens een storing of het apparaat haalt nog maar net de 130 meter met een giga grillige bodem.

Ben inmiddels wel benieuwd hoe de FC500 isNiet eens
whitey  
#11 Gepost : woensdag 28 mei 2014 19:21:40(UTC)
whitey

45 ponder

Man
België

Ik hoor hier afstanden van 200 tot wel 500 meter, hebben jullie allen dan arendsogen? Een telegeleide boot besturen die je niet eens kan zien......lijkt me niet makkelijk toch?
Als een bootje nu een voetbalveld (in de lengte) ver is, dus ongeveer 100 meter, zie je dat bootje dan nog?, en als het dan nog es 10 meter meer naar links of rechts ligt??
De enige manier (volgens mij) om altijd op dezelfde plaats uw voer te droppen, is een dieptemeter met gps, en hoevelen hebben dat?d'oh! Dus...
dreamcatcher  
#12 Gepost : woensdag 28 mei 2014 19:28:47(UTC)
dreamcatcher

25 ponder

Ik zie me bootje op 130 meter ook haast niet meer, maar een groot bereik houd wel in dat je een krachtig signaal heb. Dit is natuurlijk een uitkomst wanneer je last heb van bv bewolking en veel regen.
dreamcatcher  
#13 Gepost : woensdag 28 mei 2014 19:30:18(UTC)
dreamcatcher

25 ponder

Een rf ontvangt op 200m nog wel signaal, alleen kan dit gewoon niet goed meer omgezet worden in een juiste weergave.
Tim Eelsing  
#14 Gepost : vrijdag 30 mei 2014 09:36:31(UTC)
Tim Eelsing

10 ponder

Bedankjes: 1 keer
Een rf ontvangt op 200m nog wel signaal, alleen kan dit gewoon niet goed meer omgezet worden in een juiste weergave.

Thanks voor je uitleg/bevindingen Like
HarryO  
#15 Gepost : vrijdag 30 mei 2014 20:16:31(UTC)
HarryO

40 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 25 keer
Is 84 keer bedankt in 80 post(s)
Ik zou mij haast gaan schamen als ik hier lees wat er allemaal verwacht word van een fishfindder.
Ik bedoel zijn het allemaal miljonairs hier.Blij Er word over voerboten gesproken van ca. 1000,- euro alsof
alsof het zo hoort.
Ik ben geen miljonair, ik moet het doen met een A.O.W. uitkering en een pesioen.
Dan gaat mijn prioriteit uit naar andere dingen.
Vissen (Karper) kun je ook vangen met een stokje van Spro (10,- euro.(al lijkt zo'n stokje van 2/300 euro natuurlijk veel mooier)
Hetzelfde zie ik voor voerbootjes. Als je het er voor over hebt moet je het doen.
Ik neem genoegen met een Viper icon 2 en heb er een Lucky fishfindder achter gehangen.
Eitje aangepast en heb nu een bereik die groter is dan het bereik van het bootje.
Ik zie diepte temperatuur en vis (als die er is) groot en klein symbool.
Ook zie ik het bodemverloop.
Het zal dan best allemaal minder zijn dan met de boten die hier besproken worden maar die zijn voor mij onbetaalbaar.
begrijp mij goed, als ik bij iemand sta met een top uitrusting loop ik ook te watertanden, maar die persoon vangt meestal niet meer dan ik.
Je kunt je hobby net zo duur maken als je zelf wil, maar ik zou achter die trend micro gewoon een Lucky hangen met omgebouwd eitje
Kosten Lucky 50,- euro en ombouw eitje ca 25,- euro.

HarryO
geniet aan het water, bewaar de stress voor later.
thanks HarryO is 2 keer bedankt voor deze nuttige post.
gerwin26 op 1-6-2014(UTC), casper179 op 7-11-2018(UTC)
Berster  
#16 Gepost : zaterdag 31 mei 2014 11:22:58(UTC)
Berster

15 ponder

De FC-500 kun je ook op www.baitstar.nl krijgen met nog een aantal andere typen voor redelijke prijs!

grt
Ron van Houtum  
#17 Gepost : zaterdag 31 mei 2014 11:37:19(UTC)
Ron van Houtum

50 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 12 keer
Is 14 keer bedankt in 11 post(s)

Ik heb geen last gehad met mijn Rf15 door boboot ingebouwd.
haalde gewoon op zijn sloffen 300m werd alleen zeer lastig om te zen wat nu dde voor en achterkant is van je voerboot

Heel vaak lees ik berichten waar men zich negatief uitspreekt over vissen laten zakken, terwijl ik nooit eens hoor over die zakken die men laat vissen.
whitey  
#18 Gepost : zaterdag 31 mei 2014 13:45:17(UTC)
whitey

45 ponder

Man
België

Eerst geschreven door: Berster Ga naar gequote bericht
De FC-500 kun je ook op www.baitstar.nl krijgen met nog een aantal andere typen voor redelijke prijs!

grt

Redelijke prijs? is wel 70 euro duurder dan het adres dat ik hierboven eerder had gepost! en blijkbaar zelf eenvoudig in te bouwen, dan weet ik het wel.

nog es dat adres, heb ik van Lorenzo: http://www.rcvoerboten.n...meters/fishfinder-fc500/

Berster  
#19 Gepost : zaterdag 31 mei 2014 13:51:12(UTC)
Berster

15 ponder

@Whitey: Als ik op http://www.baitstar.nl/o...fishfindersdieptemeters/ kijk zijn ze net zo duur hoor?
Op de andere pagina's staan de prijzen incl. inbouw!

grt

Bewerkt door de gebruiker zaterdag 31 mei 2014 13:52:59(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

whitey  
#20 Gepost : zaterdag 31 mei 2014 13:55:58(UTC)
whitey

45 ponder

Man
België

Eerst geschreven door: Berster Ga naar gequote bericht
@Whitey: Als ik op http://www.baitstar.nl/o...fishfindersdieptemeters/ kijk zijn ze net zo duur hoor?
Op de andere pagina's staan de prijzen incl. inbouw!

grt

Ja ik heb gezien dat het 499 INclusief inbouw was, Ik ben van België en ga geen 300 of misschien wel 400 km rijden om dat spul te laten inbouwen, zo moeilijk kan dat toch niet zijn?, dit staat op hun website: "Met voorsprong de beste dieptemeter voor voerboten van dit moment, geen ombouw nodig, geen versterker nodig en eenvoudig in te bouwen en te gebruiken."

De nodige aansluiting is voorzien op mijn bootje, nu nog budget zien te vinden, tips??

Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest
2 Pagina's12>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.