Na een blank vorige week, zijn mijn broer en ik vrijdag 9 mei 2014 opnieuw gaan vissen. Door het stormachtige weer vertrokken we met weinig vertrouw richting het water. Bij aankomst bleek dat er geen enkele andere visser te bespeuren was. Alles uitladen en de lijnen klaarmaken. Na een half uurtje lagen alle lijnen in het water. Na een kwartier liep de eerste lijn reeds af. Na een korte maar krachtige dril, kon mijn broer deze karper verwelkomen.
Nadat de lijn terug op zijn plaats lag kregen we na 10 minuten een snoeiharde fluiter op de stok waarop we een nieuwe dip uitprobeerden. Nu was het mijn beurt om de vis te drillen aangezien we hebben afgesproken om vis om vis te drillen. Helaas heeft deze karper de haak gelost.
Na een half uur een nieuwe run en aangezien de vorige karper had gelost is het nogmaals mijn beurt om de vis te drillen. Bij het onthaken van de vis loopt een andere lijn af, dus mijn broer slaat deze aan. Daar stond ik dan met de karper. Ik heb deze karper dan maar even in een bewaarzak gestoken (dit proberen we altijd tot een minimum te beperken). Na een stevige dril van 20 minuten mocht mijn broer een mooie spiegel karper verwelkomen, waarna deze vis rap werd teruggezet om de eerder gevangen karper uit de bewaarzak te halen.
Hierna kregen we echter geen rust aangezien we bijna onmiddellijk na het terugzetten van de 2 vissen opnieuw een run kregen op de hengel met de nieuwe dip. Na een mooie dril, mocht ik deze karper begroeten.
Hierna de 3 hengels opnieuw op zijn plaats gelegd. Nu kregen we toch wat rust, maar na 45 minuten opnieuw een fluiter op de hengel met dip. Mijn broer was wederom aan beurt en na een toffe dril mocht hij opnieuw een mooie spiegel karper op de mat verwelkomen.
Nadat de lijn opnieuw in op zijn plaats lag, kregen we op dezelfde hengel een nieuwe run en kon ik deze karper op de mat brengen.
Hierna hadden we wederom geen tijd om de lijn op zijn plaats te leggen aangezien de volgende vis zich reeds melde, ditmaal op een popup. Na een korte maar krachtige dril konden we deze karper begroeten.
Na een half uurtje nogmaals een run, waarna ik na een lastige maar korte dril deze mooie karper op de kant kon brengen.
Hierna besloten we deze hengel op te ruimen alsook te beginnen met het opruimen van de bedchairs en de tent. Toen de tent half opgeruimd was opnieuw een fluiten waarna mijn broer na een korte dril deze vis kon vangen.
Toen we bezig waren een foto te maken van deze karper, kregen we opnieuw een run. Na opnieuw een korte dril konden we deze karper verwelkomen.
Hierna hebben we verder opgeruimd. Wat we dachten een moeilijke sessie te worden door het stormachtige weer, bleek een sessie te worden waarvan we alleen maar konden dromen.
Op onderstaande link is het filmpje te vinden van deze sessie.
Bewerkt door de gebruiker zondag 11 mei 2014 15:06:38(UTC)
| Reden: Niet aangegeven