Nieuwe uitzetting Lid sinds: 7-5-2014(UTC) Berichten: 4 Locatie: meppel
|
hallo karpervissers,
Ik ben bezig met een stek aan het opbouwen op een klein kanaal met klein bestand aan karper, er zitten een paar 30+ in er wordt miss maar 1x pr jaar op dit water gevist het ligt 10 meter van me huis af, het water is ongeveer 5 meter breed met een schone harde bodem.
Ik heb 20kg duivenvoer in gekocht en wil daar me stek mee opbouwen duivenvoer laat ik 48u weken en dan even een half uurtje laten koken daarbij voer ik ook wat bolies.
Maar ik ben opzoek naar wat tips van jullie..? -voerstrategieen -rigs- -aas -pop up?
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 4-6-2012(UTC) Berichten: 307
Bedankjes: 2 keer Is 5 keer bedankt in 3 post(s)
|
Die vragen kan je zelf beantwoorden over een aantal weken als je wat sessies gedraaid hebt. De rest kan je overal op het internet vinden. Tegen 't kantje aanvissen is vaak een aanrader, op 't kanaal wordt vaak goed gegeten dus voeren kan geen kwijt. Let wel: boilies zijn veel voedzamer dus ik raad altijd aan meer partikles te voeren met wat boilies erbij. Aas, tijgernootje of een boilie? Ik zou persoonlijk niet snel voor een pop up gaan op een kanaal maar wie weet, gewoon proberen is eigenlijk t enige goede antwoord. vang je veel brasem dan zou ik even stoppen met voeren..maar andere denken hier weer anders over! (alles draait om je eigen gevoel) Bewerkt door de gebruiker woensdag 7 mei 2014 10:37:53(UTC)
| Reden: Niet aangegeven
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 6-4-2011(UTC) Berichten: 1.053
Bedankjes: 10 keer Is 25 keer bedankt in 22 post(s)
|
Het is maar 5 meter breed? En hoe diep is het? Als het toch maar 10 meter van je huis af is zou ik eerst even goed observeren wat er gebeurt als je een tijdje af en toe een handje voer er in gooit, zeker gezien het geringe bestand zou ik niet te veel voeren!
|
|
|
|
Nieuwe uitzetting Lid sinds: 7-5-2014(UTC) Berichten: 4 Locatie: meppel
|
|
|
|
|
Nieuwe uitzetting Lid sinds: 8-5-2014(UTC) Berichten: 4
|
ik ben net nieuw hier en ik weet nog niet zo veel van karpervissen maar dat duiven voer had ik nog niet aan gedacht zo snel... TANXs b
|
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 18-11-2010(UTC) Berichten: 1.517 Bedankjes: 18 keer Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
|
@HeesX7, laat je het wel eerst minimaal 24 uur voor weken en kook je het daarna een halfuur tot een uurtje af? |
Groeten Peter, Aantal karpers 2015: 26 stuks |
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 7-5-2014(UTC) Berichten: 86 Bedankjes: 20 keer Is 5 keer bedankt in 4 post(s)
|
Ik vis zelf ook op een kanaal met voor voeren heb ik niet echt ervaring maar in kanaal zoek dan vooral obstakels zoals peilers en dergelijke op want daar zitten mosselbanken op wat voedsel voor de karper is. Hopelijk ga je vangen op dat kanaal want kanaal karpers zijn meestal beresterk . Succes ermee!
|
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.