20 ponder Lid sinds: 5-7-2012(UTC) Berichten: 283
Bedankjes: 9 keer Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
|
Hallo allemaal, ik gebruik nu een inline lood die loskomt als de vis gehaakt wordt, nu merk ik wel dat mijn onderlijn snel om het lood heen slaat en dus niet goed op de bodem word gepresenteerd. Ik vis met een kwik link en daar past dus geen anti tangle sleeve, iemand alternatieven? *De foto laat zien wat ik nu gebruik. carp1996 heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage:
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 10-8-2012(UTC) Berichten: 511 Locatie: stekene city Bedankjes: 4 keer Is 16 keer bedankt in 15 post(s)
|
zit het lood over de wartel heen ?
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 10-8-2012(UTC) Berichten: 511 Locatie: stekene city Bedankjes: 4 keer Is 16 keer bedankt in 15 post(s)
|
volgens mij is dat rubbertje voor de ander kant van het lood . er zijn en paar manieren die je kan toepassen even beginnen bij het begin . je hooft lijn MOET geknoopt worden aan het LUSJE NIET AAN DE WARTEL ! dus je schuift het lood op de leader en trekt deze over de WARTEL (is deze nog niet aanwezig kan je de leader stropen aan de wartel ) vis je NIET met en pva stick, kan je het lusje van je onderlijn door het oog van de wartel één steken vervolgens trek je de haak en de onderlijn door het oog van je onderlijn zo heb je en strop . trek deze aan en klaar je onderlijn zit dan gestropt aan de wartel en redy to go . HOE IK HET DOE = ik gebruik de nash QUICK CHANGE RIG SWIVEL (zoek maar even op ) inplaats van en gewone wartel, door het ringetje kan je onderlijn er niet af !. ik maak en lusje op het einde van mijn rig ( 8 knoop) en deze kan ik dan bevestigen met of zonder en pva stick . zo hoef je ook niet al je onderlijnen te vermaken en zo kan je MET OF ZONDER anti tangle sleeve vissen,( de anti tangle sleeve dient op voorant op de onderlijn geplaats te worden ) je pikt het oogje van de onderlijn aan het haakje rengetje er over en dan de tangle sleeve over de beentjes van de rig swivel en klaar ik denk dat er niet makkelijker bestaat dan dat ... TIP: druk even ANTI TANGLE SLEEVE IN OP GOOGEL AFBELDINGEN staat er in geur en kleur bij
|
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 20-4-2013(UTC) Berichten: 66
Bedankjes: 1 keer Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
|
Gwn heel je onderlijn inpakken met pva wokkels.
|
|
|
|
|
Hoi, bigcarp. Ik gebruik geen wartel maar gewoon een kwik link die direct aan de leader zit. Ik weet ook dat het rubbertje eigenlijk aan de andere kant hoort maar ik heb dit gedaan zodat de onderlijn nog een klein beetje wordt afgehouden. En ik gebruik die kwik link inplaats van een Quick change swivel omdat de swivel naar mijn idee te snel loskomt. Dus mijn vraag is wat ik dan kan gebruiken, want de meeste anti tangle sleeves zijn inderdaad gewoon alleen voor de swivels en passen dus niet op de kwik link.
Alvast dank,
Roland.
|
|
|
|
|
wat is dan de bedoeling ? wil je met en anti tangle sleeve vissen of wil je niet in de knoop geraken met je rig ? dus je wil met los schuif loof vissen ? als je nu de leader vast neemt met de rig naar beneden zal je zien dat door het gewicht van het lood de kwik link schuin kan komt te zitten en zo ook je rig . ik weet dat avid carp zulke rubbertjes heeft die wel over en kwik link passen maar dan heb je niet het effect van en tangle sleeve ! avid carp heeft verschillende lood en lijn clips die aangepast zijn aan kwik links ... ik vind het altijd fijn dat er toch iets van en scharnier punt in zit achter het lood ...
|
|
|
|
|
Ik wil gewoon dat het niet in de war wordt gegooid haha, dit kan denk met een anti tangle sleeve?
|
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 2-2-2014(UTC) Berichten: 176 Locatie: Flevoland Bedankjes: 12 keer Is 10 keer bedankt in 10 post(s)
|
in mijn idee is een anti tangle sleeve om je onderlijn van je lood weg te duwen, om hem niet in de war te gooien moet je er naar mijn idee een PVA of een foampje op de haak die, dat voorkomt in mijn ogen ook het in de war gooien van je onderlijn |
CarpRespect! |
|
|
|
|
idd wat TYCHO LEUSHUIS zegt is ook en zeet goede optie wand met en anti tangle sleeve bestaat het gevaar dat die schuin naar boven komt te staan door en klein luchtbelletje in de sleeve !! . zorg dat er en scharnier punt achter het lood zit ,en rig loodje op de rig en het zal al en pak schillen hou ook in je achterhoofd hoe goed je montage en rig is afgesteld door en slechte uitgooi manier kan je zelf de beste montage in de war gooien ! of door brasem of rivier kreeften ... er zijn 101 manieren om zo iets samen te stellen en denk dat je die even via googel VIDEO doorneemt van merken zoals KORDA , AVID CARP , FOX , NASH , ... OF al samen gestelde montages kopen das 1 pakje waar alles in zit dat je nodig hebt om die bepaalde montage te maken die goed werkt . het is moeilijk om te zeggen deze is de beste of nee deze dat is en straatje zonder einde dat is voor iedereen verschillend natuurlijk TIP: hou het simpel
|
|
|
|
|
bv van een van de 100 000 filmpjes : hier zie je ook mooi het scharnier punt achter het lood wat ik bedoel
|
|
|
|
|
Ik zal het morgen proberen, tijdens een sessie. Alvast bedankt
|
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.