30 ponder Lid sinds: 22-6-2010(UTC) Berichten: 634
Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
|
Na afgelopen weekend weer mijn nieuwe (fox) boilienaald afgebroken te hebben bij het bevestigen van zo'n heli-chod rubber op de leadcore aan jullie de vraag: welke boilienaald is volgens jullie geschikt dit soort steviger werk? Ik blijf die dingen maar breken
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 15-2-2010(UTC) Berichten: 207
Bedankjes: 1 keer Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
|
Bekend probleem. Ik gebruik momenteel die van ACE, die is in elk geval een stuk steviger (lees: gaat tot nu toe langer mee!) dan mijn vorige. |
Linkloos |
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 8-1-2009(UTC) Berichten: 7.647 Locatie: Kampen Bedankjes: 71 keer Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
|
Haha, ik dacht tot een paar weken terug dat de versies van korda het wel erg lang volhielden, tot ik ook een nieuwe heli-chod rubber wou bevestigen....
Goeie vraag! Bij mij gaan ze ook vaak stuk.
|
|
|
|
|
Die van fox vind ik ideaal als splicing needle. Die echte splicing dingetjes zijn te klein en te fragiel. Die van fox zijn daar heel geschikt voor. Voor het wat stevigere werk zijn die van fox weer niet geschikt, dus dan moet je er al 2 hebben dus...Als ze overigens niet breken, dan trek ik het stangetje wel uit het houdertje zeg maar.. Nouja als ze nog niet bestaan; bij deze een oproep aan de fabrikanten om te komen met stevige boilienaalden!
|
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 21-6-2010(UTC) Berichten: 103
|
heli chod rubber? was dat dan? en ken je die ni eerst drille met een boilieboortje ? |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 8-1-2009(UTC) Berichten: 7.647 Locatie: Kampen Bedankjes: 71 keer Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
|
He Partick Dat is zo'n rubbertje maar mee je de chod of helicopter vast kunt zetten.
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 3-11-2009(UTC) Berichten: 2.324
|
heb het een keer in frankrijk gehad tijdens een sessie dat mijn 2 boilienaalden braken, heb toen een haak maat 2 helemaal recht gebogen en vast gezet in de houder(met secondelijm) en daar heb ik aardig wat jaartjes mee gevist totdat ik hem kwijt raakte.... |
elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...
sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!
|
|
|
|
35 ponder Lid sinds: 27-8-2009(UTC) Berichten: 879
|
Vis al een hele tijd met die van korda valt ook lekker op |
Groeten,
Jerry |
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 20-11-2009(UTC) Berichten: 4.209
Bedankjes: 4 keer Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
|
tja, en dan mijn tip, koop even zo'n goedkoop naaldje van X2! ik hoor nu al iedereen hard op denken haha. maargoed die zwarte zingen bij mij het langste uit. heb ook Fox, PB. strategy en die gaan allemaal kapot, gaan roesten etc. die dingen van x2 kosten niks. het enigste nadeel is dat de boilienaald weleens uit het handvat wilt knallen. maargoed voor die prijs! verder heb ik natuurlijk vandaag een artikeltje geplaats over een nieuw stoppertjes systeem. het Korum Quickstop systeem. geen boilienaald meer nodig!
gr.
|
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 3-2-2010(UTC) Berichten: 158
|
Ik gebruik de naald van Mika (het vroegere Bifa - Arca) Nooit probleempjes gekent. Trouwens, wist je dat Mika tal van materiaal heeft om de karpervissers te dienen? Zeer degelijk materiaal voor een zeer aangename prijs grtzzz Snowy
|
|
|
|
Nieuwe uitzetting Lid sinds: 19-6-2010(UTC) Berichten: 1
|
Mannen,
Het rubber ff nat maken, evenals de naald. Dan gaat het altijd goed en een stuk soepeler. Sorry voor het dubbelzinnige woordgebruik in mijn eerste posting hier...
Gr. Martin Post
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 15-2-2010(UTC) Berichten: 207
Bedankjes: 1 keer Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
|
Alles wat nat is gaat soepeler Post! |
Linkloos |
|
|
|
|
tja, Martin wat moet ik daar nu van denken! haha. maargoed, even natmaken is idd een tip. @ Snowman, ik ken de producten van mika maar vind de kwaliteit niet heel bijzonder. heb jij goede ervaringen met dit merk?
|
|
|
|
|
timvanzanten schreef:heb jij goede ervaringen met dit merk? de dingen die ik aankoop zijn zeker geen miskoop.... Zoals lood,backlead, onderdeeltjes voor rig ed. zelfs hun leadcore vind ik super (met plastic coating) Is zeker geen minderwaardig materiaal hoor. Enkel de prijs is duidelijk minder
|
|
|
|
|
dat zeg ik ook absoluut niet hoor. heb ooit eens van die denneboom loodjes gehad. vond dat ni veel soeps. wellicht kunnen de andere producten me meer bekoren! waar koop je dit spul als ik vragen mag?
|
|
|
|
|
Bij ons in een plaatselijke winkel te Diepenbeek "Rudy Duck Hengelsport" denk dat het voor jou wat uit de richting is
|
|
|
|
|
oei, iets uit de richting ja, zag de link in je pb. ik ga eens koekeloeren!
|
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 16-2-2010(UTC) Berichten: 169
|
De naalden van Solar zijn ook heel stevig, maar voor zo'n rubber gebruik ik gewoon een leadcore naaldje. Even nat maken en dat gaat prima.
Groeten Ray
|
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 3-8-2010(UTC) Berichten: 149
|
ik gebruik de naald van solar,nooit geen problemen mee. Alleen voor een paar weken terug had ik um vast in m'n wijsvinger zitten tot aan het bot.Daarna 4 uur op ziekenhuis gezeten en de sessie moeten staken. Bewerkt door de gebruiker zaterdag 28 augustus 2010 17:54:54(UTC)
| Reden: Niet aangegeven |
passion for angling
mtcbaits |
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.