10 ponder Lid sinds: 11-7-2009(UTC) Berichten: 72
|
Jochem IJmker schreef:Ik heb afgelopen seizoen op een water gevist waar ook erg veel grote brasems zitten. Hoeveel ik ook voer, 18, 20, 25 mm, het maakt niet uit. Ik blijf brasem op mijn stek houden. Ook al ga ik dieper vissen, verder van de voerstek af, ze zijn gewoon erg actief op dit water.
Heeft iemand voor mij een tip om dit te omzeilen?
Jochem Hallo Jochem, Misschien ligt het niet aan je aas of de grootte hiervan maar aan het voer tactiek die je daar toepast. Volgens jou geplaatste reacties vis je volgens mij bovenop je voerstek. Misschien een aanrader om dit te veranderen? Voerplek aanhouden. Haakaas niet op de voerplek maar zoveel meter er van af. Als de school brasem te groot is dan zal de karper de brasem naar mijn mening nooit kunnen verjagen. Bij vangsten zal je nooit helemaal kunnen voorkomen. Veel succes, Reclin Bewerkt door de gebruiker woensdag 30 december 2009 00:32:21(UTC)
| Reden: Niet aangegeven |
Groetjes
Reclin |
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 25-12-2009(UTC) Berichten: 126
|
Brasem pffff. Dit jaar heb ik er zeker en wel genoegt gehad , ik vis altijd samen met sander , en alle 4 onze hengel (2 sander ) ( 2 K3nny ) werden met het zelfde aas bevestigd en telkens waren het mijn 2 hengels die brasem opleverden ! ik kwam bijna gek ! en op sander zijn hengels kwam er geen brasem ... dus kwa aas tja ... je moet een beetje geluk hebben denkek ook . sander vangt wel een bliek op een 20 mm hahaha Grtz K3nny.
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 3-11-2009(UTC) Berichten: 2.324
|
Brasems zijn vaak een probleem, maar als je daar door heen kan vissen komen meestal dan de karpers...... |
elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...
sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!
|
|
|
|
5 ponder Lid sinds: 28-2-2010(UTC) Berichten: 31
|
Ik had afgelopen jaar ook erg veel brasems gevangen ,werd er egt helemaal gek van. |
Een dag niet gevist,is een dag niet geleefd |
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 27-9-2009(UTC) Berichten: 338
|
En wat heb je er tegen kunnen doen Gert? |
des te harder des te gaat ie...
|
|
|
|
5 ponder Lid sinds: 28-2-2010(UTC) Berichten: 31
|
Helemaal nix tis een groot water en gelijk een natuurgebied dus ja wat kan je dan nog doen. Heb gewoon door gevist en niet meer gevoerd. |
Een dag niet gevist,is een dag niet geleefd |
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 27-9-2009(UTC) Berichten: 338
|
oké, maar geen innovatieve oplossingen om de brasem te omzeilen? Die horen we graag! |
des te harder des te gaat ie...
|
|
|
|
Nieuwe uitzetting Lid sinds: 8-7-2010(UTC) Berichten: 2
|
Arnold schreef:30 mm is behoorlijk pittig, maar een beetje karper zal er geen moeite mee hebben volgens mij. ik had pas op het kanaal een schub van 27,4 pond en die bek was de grote van een appel! ik zou niet eens bang wezen een 40 mm te gebruiken. kijk maar eens naar de bek van een 10 pond dat is ook al vrij groot. Suc6;-)
|
|
|
|
55 ponder Lid sinds: 17-3-2010(UTC) Berichten: 4.290
Bedankjes: 2 keer Is 3 keer bedankt in 1 post(s)
|
ik heb een zeelt probleem sta dit jaar al op 11 :/ |
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest' |
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 3-11-2009(UTC) Berichten: 2.324
|
loedel je kan beter zeelt dan slijmjurken vangen |
elke karper telt, niet alleen de grote karpers tellen maar ook de kleine karpers(knolletjes)!!!! Het belangrijkste is dat je maar geniet van de dril en de vangst van de karper...
sinds mijn ongeluk heb ik een nieuwe bijnaam scar head!!!!!!
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 20-6-2010(UTC) Berichten: 332
|
@ Jochem: Jawel, brasems houden van alles wat spicy is .. |
I swore I'd never fall again in love. But this don't even feel like falling.* |
|
|
|
Nieuwe uitzetting Lid sinds: 20-7-2010(UTC) Berichten: 7
|
je haak andersom op je hair monteren
|
|
|
|
|
@t steef jawel maarja wil nu ook wel is een karper op dat water haha 3 sessie's en 11 zeelten en 1 karper...... ik vind het slecht |
'Wie zich verliest in zijn passie, is minder verloren dan wie de passie verliest' |
|
|
|
|
iedere platte in de kliko bak zo blijven dr steeds minder over haha |
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 13-7-2010(UTC) Berichten: 50 Locatie: Drachten
|
Persoonlijk ook wel eens last van, denk dat het idee om je hair langer te maken, het beste is. Wat voor aas je ook gebruikt, die brasems komen wel. De bek van een brasem is heel wat kleiner dus, bij een langere hair heb je minder kans, dat ie er vandoor gaat met je boilie...
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 8-1-2009(UTC) Berichten: 7.647 Locatie: Kampen Bedankjes: 71 keer Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
|
Maar in mijn ogen ook minder kans om karper te haken. Ik ben niet zo van de lange hair.
|
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 13-7-2010(UTC) Berichten: 50 Locatie: Drachten
|
Helemaal mee eens Erwin, maar als je er echt last van hebt, moet je toch wat! Mss is een bordje op de bodem ook wel wat..."Verboden voor brasem"
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 8-1-2009(UTC) Berichten: 7.647 Locatie: Kampen Bedankjes: 71 keer Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
|
Helaas werkt dat niet Ik denk dat spicy aas, tijgernoten en een grotere diameter de beste oplossingen zijn voor dit probleem. Helaas gaat ook dit niet overal op. Ik heb op wateren gevist waar bijvoorbeeld tijgernoten de oplossing boden, maar naar enige tijd vraten ze ook tijgers. Wateren waar ze zelfs 24 mm zonder enige moeite naar binnen kregen... Spicy voer schijnt te werken.... Heb het alleen nog nooit echt gemerkt (ook nooit echt op gelet).
|
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.