15 ponder Lid sinds: 15-6-2012(UTC) Berichten: 171
Bedankjes: 12 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
Zo jongens ben momenteel weer een nacht aan het doen op Albertkanaal. Zijn hier nu al van eind oktober bezig 3 tot 4 keer Per week. We zitte nu elk op ongeveer een 500 u. Makkelijk is iets anders. Enigste vangst tot nu toe 10 tallen brassems En nog geen karp uitgekomen op onze stek. Voor de rest over het heel stuk ongeveer een 8 karpers. Voeren doen we dagelijks of om de 2 dagen ongeveer een 2 kg per Keer . Ik met boilies en men Maat met particles . De avond of dag van het vissen zelf word Er alleen instant met Pva bag gevist.ik vis vooral in de eerste Vaargeul op een diepte van 4,2 m begin van het platte stuk. Korte onderlijn , lood drop off 284 Gr. En met een snow man of Een dubbele boilie. Ik veronderstel dat we niet verkeerd bezig Zijn en dat we gewoon moeten doorzette en dan komt het wel. Wat zijn jullie meningen hier over en gedachten?
Mvg nicky En hopelijk deze nacht een Beetje geluk...
|
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 24-7-2011(UTC) Berichten: 790
Bedankjes: 3 keer Is 8 keer bedankt in 8 post(s)
|
Ik vind dat jullie nogal veel voeren.Ik weet dat het Albertkanaal een groot water is maar dan nog,het voer zal vast wel blijven liggen.Ik zou dat eens wat minder maken.En partikels zijn een witvis aantrekken nummer 1.Ze zeggen dat witvis in de winter minder actief is maar jullie bewijzen het tegendeel haha.En ik weet niet of jullie op een vaste plek zitten?maar ik zou dan eens een andere plek proberen instant met boilies en die partikels achterwege laten.Oja en mn hengels op verschillende dieptes leggen.Succes |
Vissen kost je vrienden,vrienden kosten je vissen |
|
|
|
|
Toch minder voeren? K had het gedacht dat dit al vrij weinig Was voor hier...maja proberen kan geen kwaad. Dieptes proberen we eigenlijk altijd. Ik vis 1ste vaargeul en Men maat vist soms in het midden met 1 hengel en ander Hengel aan de overkant daar is het bijna 6m (5,8 ) Of soms anders om .verplaatsen had ik ook al gedacht. Maar we willen proberen dit jaar nog uit te doen en terwijl kijken Voor en ander stek voor volgend jaar. Probleem hier is dat De meeste stekken al bezet zijn en je weet hoe dat gaat aan Het Kanaal... In Gezever hebben we geen zin. Bedankt al vast en mss schiet je nog iets te binnen.
|
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 25-2-2013(UTC) Berichten: 139
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
Er zijn wel enkele redenen op te noemen om wat minder te voeren, zeker met boilies. Particles trekken inderdaad witvis aan, wat jullie ook bewijzen, dus die worden wel vlot weggegeten.
Boilies is een ander verhaal, zeker als je met een grotere maat voert. Die blijven liggen tot ze oplossen (en dat duurt wel even), of tot als vriend karper langskomt. Wetende dat het karperbestand op het AK niet speciaal groot is (weinig, maar grote karpers), zou ik in deze tijd van het jaar toch ook wat minder voeren.
Je wilt in deze tijd van het jaar niet dat op het moment dat de karper langskomt, hij op een gigaplek met een massa boilies terechtkomt. Ze zijn nu snel verzadigd en dat verkleint dan drastisch de kans dat hij net jouw haakaas pakt.
|
Blanken is een kunst. |
|
|
|
5 ponder Lid sinds: 23-10-2011(UTC) Berichten: 32 Locatie: Antwerpen Bedankjes: 4 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
Hoi , ikzelf vis ook veel op het AK . Welke regio zit je ? Ik meer regio Antwerpen en hier is het in de winter niets . Maar je voert idd wel redelijk veel voor de tijd van het jaar . |
|
|
|
|
|
Ja ben nu een stuk minder aan het voeren. Morgen nacht Nog eens vissen. Ik zit tussen sluis Diepenbeek en godsheide.
Bedankt voor de tips alvast
|
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 26-9-2012(UTC) Berichten: 182
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
Blijven volhouden En probeer eens kort in de kant te vissen? Op da stuk is het wel vrij druk (ben er dit weekend nog eens door gereden)
|
|
|
|
|
Blijven volhouden . Daar ben ik nog bij bezig :-) Er zit inderdaad veel volk! We blijven proberen... T zal er wel eens uitkomen. Grtz
|
|
|
|
|
Zo seg, Vandaag na 5 maanden volhouden . Eerst 4 brasems En om 23 u 45 een graskarpje van 3,25 kg!!! Het is niet de grooste . Maar wel ons eerste karpje van dit jaar Op het Albert . Moet zeggen een zeer grote opluchting en De moeite waart. Nu verder vissen tot morgen middag en S'avonds terug. Hopelijk nog meer goeds... De foto van Het grasje volgt.
Groeten
|
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 15-5-2012(UTC) Berichten: 1.962 Locatie: West-Vlaanderen Bedankjes: 100 keer Is 254 keer bedankt in 229 post(s)
|
Ik heb ook nog op het Albert kanaal gevist (omgeving Mol, wel op witvis met vaste stok dus, ik weet dat daar behoorlijk veel stroming is, maar 284gram lood? Met welk kanon schiet je dat af? Ik denk dat de vissen een omweg rond uw lood moeten maken om uw voer te zien/ruiken, ik ken wel vissers die tot 180 gram lood gebruiken (op de Maas), maar 284 gram heb ik nog nooit gehoord, tuurlijk is dit maar mijn bescheiden oordeel, maar wat is de reden om dergelijk gewicht te gebruiken?
suc6 |
Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd. "Show respect, only then you (can) earn respect!!" |
|
|
|
|
Zwaar lood tegen stroming en valse piepen S'nachts bij scheepvaart. Tegenwoordig kan je in plaats van je lijn uit te gooien Je lijn uitvaren.( kanon heb je dan niet nodig) en met ne stevige Hengel geraak je met gemak 30 m met zo zwaar lood en verder Ook... Het lood blijft achter na een fatsoenlijke aanbeet en de karper Heeft er dus geen last van na het opnemen van het aas. Dit systeem Noemt drop off moes je het niet weten. Als je mss op termijn ook Zo zwaar lood zoekt , fox maakt ze en ze noemen kling on loden . Gewichten tusse 35 en 284 Gr moes je intressen hebben. Bewerkt door de gebruiker zaterdag 22 maart 2014 02:24:40(UTC)
| Reden: Niet aangegeven
|
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 18-11-2010(UTC) Berichten: 1.517 Bedankjes: 18 keer Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
|
Kan je niet beter grote kiezels gebruiken als dropofflood ipv echt lood? Het zou, als je het mij vraagt, een beter alternatief zijn. |
Groeten Peter, Aantal karpers 2015: 26 stuks |
|
|
|
|
Dat is waar maar maken ze dat in inline lood? Anders mss is overschakelen naar swivel lood. Gebruik het liefst inline daarmee.
Grtz
|
|
|
|
|
Deze morgen om 7 u speigeltje van 8,5kg gepakt op de Snowman! Hier nog de mooiste foto waar men vismaat en ik er samen Opstaan b Bewerkt door de gebruiker donderdag 27 maart 2014 00:27:42(UTC)
| Reden: Niet aangegeven Nicky heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage:
|
|
|
|
|
Hoppa goed bezig mannen |
ronald308 is 1x bedankt voor deze nuttige post.
|
|
|
|
Eerst om half 7 run en gelost en half uur er na gaat de linker stek Af en resultaat dit spiegeltje!
Grtz
|
|
|
|
|
Hebben jullie de voertactiek nog veranderd,waar je laatst naar vroeg? |
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 5-1-2014(UTC) Berichten: 97 Locatie: Hoeksche Waard Bedankjes: 13 keer Is 19 keer bedankt in 17 post(s)
|
Als je 284 gram lood nodig hebt vanwege de stroming, waar blijft je voer dan? |
|
Ener is 1x bedankt voor deze nuttige post.
|
|
|
|
We voeren nog voor om de 2 dagen 500 Gr verspreid. Wanneer we gaan vissen dan voer ik de avond zelf op De 2 stokken elk 1 of 2 kg boilies of noten.
Of het nu daarmee te maken heeft is natuurlijk een groot Vraagteken. Maar als het zo kan gaan , dan ga ik er Toch niet vanaf stappen. Ik denk ook wel dat de karp stilletjes is aan het wegtrekken Van de sluizen...
Groeten en mijn dag kan allesinds niet stuk vandaag.
|
|
|
|
|
Kijk of ik nu lood van 100 of 300 aanhang. Het zwaar blijft Beter op zen plek als er veel scheepvaart is. lood van 135 Gr gebruik ik ook . Zwaar haakt ook gewoon Dadelijk in en na 2 keer kop schudden heb ik 0 Gr aanhangen. Voeren inderdaad er zal veel voer van links naar rechts Geslingerd worden en omgewoeld enz... Maar er zal ook Blijven liggen bv: achter een inham of kuiltje of beton blokken ext. Als je nu voeierd vooraan op kanaal dan rolt het eerst de vaargeul Af en dan slingerd het rond . We proberen ook maar wat te vangen en als het zo lukt. Waarom dan niet? Er zijn hier ook anderen die wel een beetje Mee denken en wel is iets nuttigs zeggen. Maar ook vele met alleen negatief commentaar .
Zo alvast bedankt voor uw nuttige meening
|
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.