CarpFeeling Crew Lid sinds: 28-5-2010(UTC) Berichten: 635 Locatie: Axel, Zeeland, Netherlands Bedankjes: 27 keer Is 55 keer bedankt in 45 post(s)
|
Mijn coleman brander (model 533) vertoond kuren. Ik kan gewoon druk opbouwen maar als ik het ventiel opendraai komt er niks uit. Ik gok dus dat er iets verstopt zit, maar roekeloos de boel opendraaien lijkt me geen strak plan. Iemand ervaring hier mee? (en/of andere tips om hem weer werkende te krijgen)
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 15-7-2010(UTC) Berichten: 405
Bedankjes: 4 keer Is 33 keer bedankt in 33 post(s)
|
Je kunt proberen de generator heet te stoken met een brander. Als hij het daarna nog niet doet, de generator demonteren en voorzichtig het draadje eruit halen en schoonmaken, het buisje in een pannetje water met een een beetje zeep uitkoken. Voor het monteren goed laten drogen Als dat allemaal niet helpt, een nieuwe generator kopen.
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 10-2-2010(UTC) Berichten: 2.857 Locatie: in een huis Bedankjes: 12 keer Is 14 keer bedankt in 11 post(s)
|
|
Heel vaak lees ik berichten waar men zich negatief uitspreekt over vissen laten zakken, terwijl ik nooit eens hoor over die zakken die men laat vissen. |
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 21-1-2010(UTC) Berichten: 2.371
Bedankjes: 10 keer Is 34 keer bedankt in 33 post(s)
|
Ik heb het vermoede dat die gewoon euro 95 gebruikt. Zelf gebruik ik gewoon feul van coleman en heb er nog nooit last van gehad. Misschien geluk dat weet ik niet, maar feul is schonere brandstof dan euro 95 dus minder kans op verstoppingen. |
Wind op de kant is vis in de hand.
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 28-5-2010(UTC) Berichten: 635 Locatie: Axel, Zeeland, Netherlands Bedankjes: 27 keer Is 55 keer bedankt in 45 post(s)
|
Heb hem nu een jaartje denk ik, heeft idd een paar keer op euro gebrand (ook op coleman fuel). Ik ga hem eens proberen schoon te maken, anders een andere generator halen. Toch voortaan alleen op coleman fuel dus.
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 8-1-2009(UTC) Berichten: 7.647 Locatie: Kampen Bedankjes: 71 keer Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
|
Hey Edwin De branders van Coleman werken altijd en wanneer er iets niet werkt kom je er vrij snel achter wat er mis is. In jou geval kun je gewoon druk opbouwen dus met het pomp-mechanistme en de tank is waarschijnlijk niets mis. Aangezien je ook stookt met euro 95 (ik ook hoor ) is het meestal zo dat de generator verstopt is geraakt. Deze is heel gemakkelijk te vervangen (http://www.qvist.nl/generatorassembly-cs-400-cs-508.html) Omdat er door de generator een minuscuul pinnetje loopt wil het ook wel eens helpen het kraantje heel vaak open en dicht te draaien. Op deze manier veeg je hem als het ware een beetje schoon van binnen. Good luck!
|
|
|
|
|
Iedereen bedankt voor de tips. Inmiddels een reserve generator binnen en de oude gemaakt:-)
|
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.