25 ponder Lid sinds: 11-5-2013(UTC) Berichten: 471
Bedankjes: 38 keer Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
|
Ik ben de laatste tijd drie keer gaan vissen . Helaas kreeg ik alleen piepen en soms een kleine run maar stelde eigenlijk niet veel voor . Dit komt natuurlijk door de winter . Iemand tips hoe ik nou een betere run kan krijgen . Wat zelf bij die kleine run was de vis niet gehaakt weet iemand hoe dit komt. ik denk aan een slechte onderlijn die niet snel haakt of dat de vis gewoon de haak nog niet binnen heeft . iemand tips voor in de winter toch wat karpers te vangen .
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 26-2-2012(UTC) Berichten: 495
Bedankjes: 1 keer Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
|
. Een run heeft te maken met hoe hard de vis weg zwemt. Zwemmen ze niet hard weg krijg je ook geen harde run. Misschien paar chilli pepers in je haakaas verwerken? Mvg; Jordy Paauw |
Geniet en drink met je maten! |
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 5-1-2014(UTC) Berichten: 97 Locatie: Hoeksche Waard Bedankjes: 13 keer Is 19 keer bedankt in 17 post(s)
|
Korte onderlijn, met een goede line aligner? |
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 19-12-2011(UTC) Berichten: 1.233 Locatie: Zwolle Bedankjes: 81 keer Is 60 keer bedankt in 56 post(s)
|
Waarschijnlijk waren de piepen en 'kleine runs' gewoon loze piepen. Meestal duid dat op helemaal niets. Wind? Stroming? kunnen allemaal zaken zijn waardoor de boel begint te piepen. Wanneer je in de winter karpers wilt vangen vraagt dat vaak een specifieke aanpak. Hier zul je je goed in moeten verdiepen wil je tot succes komen. Pva zakjes met chrush boilies en klein aas. korte rigjes tussen de 7 en 12 cm. een snel draaiende haak en line aligner. succes! |
Doorzetten wordt beloond! |
thimon is 2 keer bedankt voor deze nuttige post.
|
|
|
|
Eerst geschreven door: Jordy Paauw . Een run heeft te maken met hoe hard de vis weg zwemt. Zwemmen ze niet hard weg krijg je ook geen harde run. Misschien paar chilli pepers in je haakaas verwerken? Mvg; Jordy Paauw dit weet iedereen .
|
|
|
|
|
Eerst geschreven door: thimon Waarschijnlijk waren de piepen en 'kleine runs' gewoon loze piepen. Meestal duid dat op helemaal niets. Wind? Stroming? kunnen allemaal zaken zijn waardoor de boel begint te piepen. Wanneer je in de winter karpers wilt vangen vraagt dat vaak een specifieke aanpak. Hier zul je je goed in moeten verdiepen wil je tot succes komen. Pva zakjes met chrush boilies en klein aas. korte rigjes tussen de 7 en 12 cm. een snel draaiende haak en line aligner. succes! ik zal volgende keer ander aas met pva pakken en andere onderlijnen .
|
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 8-2-2011(UTC) Berichten: 1.050
Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
|
Misschien gaat het verkeerd bij je veronderstelling dat het door de winter komt. Waarom kan je met 100% zekerheid zeggen dat karpers de runs en piepen veroorzaken?
Er zwemmen genoeg andere vissen die piepen en runs kunnen veroorzaken. |
Say hello to my little friend |
|
|
|
5 ponder Lid sinds: 16-7-2013(UTC) Berichten: 27
|
In de winter vis ik met stevig lood +- 80-90gr een onderlijn die perfect indraait en haakt en perfect scherp is , ik laat mijn lijn ook altijd zinken en vis met mijn toppen naar beneden , in de winter zijn de karpers minder actief maar als ze gehaakt zijn zullen ze er toch wel vandoor gaan. Kijk na elke inworp altijd na of je haakpunt nog scherp is ! |
PB spiegelkarper : 21,6 kg PB schubkarper : 18.7 Als er vis zit kan je hem ook vangen ! Blijven doorzetten dus ! |
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 24-7-2011(UTC) Berichten: 790
Bedankjes: 3 keer Is 8 keer bedankt in 8 post(s)
|
Hoe vis je in de zomer dan FP1997?Een haak die perfect indraait dat wil je altijd toch |
Vissen kost je vrienden,vrienden kosten je vissen |
|
|
|
5 ponder Lid sinds: 16-7-2013(UTC) Berichten: 27
|
tuurlijk Ronald , dat moet je altijd hebben maar als je het niet vertrouwt kan je niet meer doen dan zorgen dat alles in orde is ... |
PB spiegelkarper : 21,6 kg PB schubkarper : 18.7 Als er vis zit kan je hem ook vangen ! Blijven doorzetten dus ! |
|
|
|
|
Zal volgende keer extra op die punten letten .
|
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 29-11-2012(UTC) Berichten: 113
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
Eerst geschreven door: thimon Waarschijnlijk waren de piepen en 'kleine runs' gewoon loze piepen. Meestal duid dat op helemaal niets. Wind? Stroming? kunnen allemaal zaken zijn waardoor de boel begint te piepen. Wanneer je in de winter karpers wilt vangen vraagt dat vaak een specifieke aanpak. Hier zul je je goed in moeten verdiepen wil je tot succes komen. Pva zakjes met chrush boilies en klein aas. korte rigjes tussen de 7 en 12 cm. een snel draaiende haak en line aligner. succes! hij kan ook een dvd van korda opzetten hoe kan je nou die jongen zo'n raad geven als je niet eens z'n situatie kent,lekker makkelijk gezegd klein aas en korte onderlijn van 7 en 12 cm,miss zit die wel in de blubber te vissen op een stuk waar het vol zit met brasem b
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 19-12-2011(UTC) Berichten: 1.233 Locatie: Zwolle Bedankjes: 81 keer Is 60 keer bedankt in 56 post(s)
|
Eerst geschreven door: Bennie Eerst geschreven door: thimon Waarschijnlijk waren de piepen en 'kleine runs' gewoon loze piepen. Meestal duid dat op helemaal niets. Wind? Stroming? kunnen allemaal zaken zijn waardoor de boel begint te piepen. Wanneer je in de winter karpers wilt vangen vraagt dat vaak een specifieke aanpak. Hier zul je je goed in moeten verdiepen wil je tot succes komen. Pva zakjes met chrush boilies en klein aas. korte rigjes tussen de 7 en 12 cm. een snel draaiende haak en line aligner. succes! hij kan ook een dvd van korda opzetten hoe kan je nou die jongen zo'n raad geven als je niet eens z'n situatie kent,lekker makkelijk gezegd klein aas en korte onderlijn van 7 en 12 cm,miss zit die wel in de blubber te vissen op een stuk waar het vol zit met brasem b Die jongen vraagt om tips, die krijgt hij toch. Vind niet dat je zo negatief met mijn antwoord om hoeft te gaan. Ik geef je gelijk in het feit dat iedere situatie anders is, maar zijn daardoor mijn tips onbruikbaar? Heb zelfs op wateren gevist met ruim 50 cm drekbodem. Viste gewoon met korte rigjes met een bepaald trucje, en de vissen wisten het feilloos te vinden. Geeft maar weer aan dat je op een harde bodem niet altijd met kort, en op een zachte bodem niet altijd met langere onderlijnen hoeft te vissen. |
Doorzetten wordt beloond! |
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.