45 ponder Lid sinds: 18-11-2010(UTC) Berichten: 1.517 Bedankjes: 18 keer Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
|
Hallo allemaal, Het is weer winter en de temperatuur loopt langzaam terug. Zoals iedereen wel weet gaat bij de karper de knop op winterstand en aast de karper weinig tot niet en trekken ze richting de holdingspots. Het vissen op karper word taaier en zorgt er mede voor dat veel karpervissers (waaronder ik zelf) zich richten op een vissoort die het in de winter beter doet. Namelijk de snoek. Ik ben benieuwd hoeveel forumbezoekers zich net als ik in de winter richten op het snoekvissen en wat voor prachtsnoeken er daarbij gevangen worden. Misschien is het daarbij ook leuk om te vertellen welke technieken je gebruikt om deze snoeken te vangen. En ook je vangsten te posten. Ik ben benieuwd! Bewerkt door de gebruiker maandag 2 december 2013 20:11:42(UTC)
| Reden: Niet aangegeven |
Groeten Peter, Aantal karpers 2015: 26 stuks |
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 19-12-2011(UTC) Berichten: 1.233 Locatie: Zwolle Bedankjes: 81 keer Is 60 keer bedankt in 56 post(s)
|
Leuk idee Peter! Ik ben één van die fanatieke karpervissers die zich in de winter richt op het snoek vissen. Meestal doe ik dat statisch met dood aas. Dit vind ik persoonlijk de mooiste manier van snoek vissen. Ik zal even een paar fototjes in deze post zetten. thimon heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage: |
Doorzetten wordt beloond! |
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 9-8-2012(UTC) Berichten: 595
Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
|
Ik blijf lekker tot er ijs ligt de karpers najagen, maar af en toe doodazen is ook geen probleem hoor! beetje afwisseling kan nooit kwaad |
|
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 18-11-2010(UTC) Berichten: 1.517 Bedankjes: 18 keer Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
|
Vandaag ben ik er weer een middag op uit geweest met de dobber. Helaas wist ik de snoeken niet te vinden of de snoeken mijn dode voorn niet. Een blank voor mij. Hoe zoek jij je snoeken op Thimon? Bewerkt door de gebruiker dinsdag 3 december 2013 23:26:35(UTC)
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 19-12-2011(UTC) Berichten: 1.233 Locatie: Zwolle Bedankjes: 81 keer Is 60 keer bedankt in 56 post(s)
|
peter servais schreef:Vandaag ben ik er weer een middag op uit geweest met de dobber. Helaas wist ik de snoeken niet te vinden of de snoeken mijn dode voorn niet. Een blank voor mij.
Hoe zoek jij je snoeken op Thimon? Je hebt er dagen bij dat niks wil lopen. Zo heb ik ook dagen op oude vertrouwde stekken dat ik gewoon echt geen enkele aanbeet weet te krijgen. Maar daardoor moet je je niet laten afschrikken. De volgende dag kunnen ze er wel weer zin in hebben en kan je je ineens helemaal scheef vangen op die plek. Wat ik meestal doe is met de dieptemeter van mijn voerboot zoeken naar plateautjes en schuine taluds.. meestal ligt de snoek daar op of achter. Dat zijn de plekken waar ik meestal de grotere vissen vang. Voor de dobber zijn gemaaltjes, bruggetjes, stroompjes en obstakels in het water vaak goede plekken waar de snoek ligt. Moet goed komen. Als je echt het fijne wilt weten... stuur maar een PM. b |
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 31-1-2013(UTC) Berichten: 107 Bedankjes: 9 keer Is 7 keer bedankt in 6 post(s)
|
Deze is van vorig jaar maar ben er nog verliefd op haha, lekker met de boot er op uit en verticalen. En anders inderdaad doodazen en lekker struinen naar snoek. En dan pak je zo nu en dan toch nog een leuk karpertje Bewerkt door de gebruiker donderdag 5 december 2013 20:58:26(UTC)
| Reden: Niet aangegeven Ancoes heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage:
|
|
|
|
|
@ Ancoes, Zo die Karper had honger, dat zijn nou leuke bijvangsten voor een snoekvisser b @ Thimon, dan doe ik de dingen nu niet heel veel anders als dat jij ze omschrijft. Ik struin vaak ook het liefst de kades af en leg de dobber dan neer bij obstakels of plekken waarvan ik denk dat ik er snoek kan verwachten. Ik ben deze winter aan het vissen op een kanaal, een water waar veel en grote snoeken te vinden moeten zijn. Ik zoek de vissen dan in de nabijheid van boten, aftakkingen, bij de sluis (in de stroming en net buiten de stroming) Verder laat ik de dobber ook vaak afdrijven met de stroming/ wind om zo het water af te vissen. Thimon, als jij met de dobber vist, op wat voor hoogte van de bodem lood jij je dobber uit? Bewerkt door de gebruiker donderdag 5 december 2013 23:32:44(UTC)
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 31-1-2013(UTC) Berichten: 107 Bedankjes: 9 keer Is 7 keer bedankt in 6 post(s)
|
Dat had hij zeker Peter, bij de derde aanbeet hing hij pas. (Ff wat anders ) hij pakt weer 2 x de zelfde foto , dan maar zo. Dit is me mooie snoekbaars Bewerkt door de gebruiker donderdag 5 december 2013 23:47:40(UTC)
| Reden: Niet aangegeven Ancoes heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage:
|
|
|
|
|
peter servais schreef:@ Ancoes, Zo die Karper had honger, dat zijn nou leuke bijvangsten voor een snoekvisser b @ Thimon, dan doe ik de dingen nu niet heel veel anders als dat jij ze omschrijft. Ik struin vaak ook het liefst de kades af en leg de dobber dan neer bij obstakels of plekken waarvan ik denk dat ik er snoek kan verwachten. Ik ben deze winter aan het vissen op een kanaal, een water waar veel en grote snoeken te vinden moeten zijn. Ik zoek de vissen dan in de nabijheid van boten, aftakkingen, bij de sluis (in de stroming en net buiten de stroming) Verder laat ik de dobber ook vaak afdrijven met de stroming/ wind om zo het water af te vissen. Thimon, als jij met de dobber vist, op wat voor hoogte van de bodem lood jij je dobber uit? Peter, Als jij alles zo'n beetje hetzelfde doet dan ik, is het gewoon een kwestie van slechte visdagen gehad waarbij de factoren niet optimaal waren. Je bent immers van veel dingen afhankelijk. Als ik met de dobber vis dan doe ik meestal één hengel vlak boven de bodem uitgelood, dat komt dan neer op een centimeter of 10. De andere hengel vis ik dan half water. Zeg even als het twee meter diep is, vis ik op één meter water met de aasvis. Vaak is op verschillende dieptes vissen wel goed, dan heb je ze vaak sneller gevonden. b |
|
|
|
|
Ancoes, dat is een mooie flinke snoekbaars! Dat zijn toch ook prachtvissen hoor.
Inmiddels heb ik al een mooie snoek van 91cm mogen vangen en nog wat kleinere snoeken. Het is dus wachten op een big mama... |
|
|
|
|
Eerst geschreven door: peter servais Ancoes, dat is een mooie flinke snoekbaars! Dat zijn toch ook prachtvissen hoor.
Inmiddels heb ik al een mooie snoek van 91cm mogen vangen en nog wat kleinere snoeken. Het is dus wachten op een big mama... Zo te zien heb je het begin gevonden Peter! De grotere vissen komen vanzelf. Een dikke van 91 cm is al een hele mooie b Succes verder! |
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 8-1-2009(UTC) Berichten: 7.647 Locatie: Kampen Bedankjes: 71 keer Is 57 keer bedankt in 52 post(s)
|
Ook ik mag in de winter graag een snoekhengeltje uitgooien. Het is ook een tak van sport die 'even tussendoor kan'. Hier wat foto's van winterbuffels. Erwin heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage:
|
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 21-6-2010(UTC) Berichten: 1.793
Is 7 keer bedankt in 6 post(s)
|
Na vele winters zitten te verkleumen aan de waterkant van de kou ben ik afgelopen 2 winters ook volop beginnen te vissen op snoek! Leuke afwisseling en zeker als je met een simpele spinner op pad gaat!
Je blijft lekker warm omdat je wat kan rondlopen en na 2 uur als je jouw ronde hebt gelopen de hengel terug in de kast en morgen weer proberen! Ideaal als tijdverdrijf! |
Me...myself...and my rods! |
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 9-8-2012(UTC) Berichten: 595
Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
|
Klein maar fijn! FisherDaniel heeft deze afbeelding(en) toegevoegd als bijlage: |
|
|
|
|
|
Prachtvis Daniel! hoe klein ze ook zijn, het zijn pure rovers..
@Erwin, jij hebt ook een hoop mooie snoeken gevangen! |
peter servais is 1x bedankt voor deze nuttige post.
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.