15 ponder Lid sinds: 16-4-2012(UTC) Berichten: 114
Is 6 keer bedankt in 6 post(s)
|
Hallo allemaal,
Ik ben opzoek naar een nieuwe voerboot en willen nadat we nu een aantal x een 2e hands hebben aangeschaft eens een nieuwe boot gaan kopen (vooral om garantie ed). Nu is ons oog gevallen op vooral 2 (of eigenlijk 3) boten, namelijk:
- Maverick (of NAvigator, waarom deze ipv. MAverick) - Carp Madness XXL Lipo
Deze icm. een dieptemeter:
- RF15 - Lowrance X4 - Lowrance elite 4-x
Wat en waarom moeten wij voor welke combinatie gaan kiezen?
Ik hoor graag jullie ervaringen + adviezen,
grt
Berry
|
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 15-6-2012(UTC) Berichten: 171
Bedankjes: 12 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
Hey Berry Ik heb verlede week ook een topic geopend over voerboten. Bij aanbod of vraag. Ik heb mij deze week de boboot besteld. Zelf was ik aan twijfelen tussen Maverick , boboot en big dropper. Grtz
|
|
|
|
|
Nicky, ja ik zie het topic nu ook, Ik zelf wil geen boboot vanwege dat het geen onderlader is, want dat vind ik fijner met uitvaren. De big dropper vind ik danweer net te groot.
grt
|
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 15-6-2012(UTC) Berichten: 171
Bedankjes: 12 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
Ja dan moet ge kiezen tussen navigator en maverick. Verschil van de 2 is. Dat de maverick kleiner is en geen rig Beugel heeft. Ik heb pas ook inlichtingen gevraag achter Dees Boten. Ahja en wa ik vooral vond was de prijs ! Ik vond dat voor die prijs je v bij ander meer kreeg.
Grtz
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 22-1-2011(UTC) Berichten: 359
Bedankjes: 5 keer Is 2 keer bedankt in 1 post(s)
|
??? Maverick kleiner dan Navigator?? Dat klopt dus niet. Verschil zit in de zender/bereik, de verlichting op de zender schakelbaar (Navigator) Maverick op de boot zelf en de onderdelen in de boot zijn van een ander merk. Boten zijn qua formaat en ladingscapaciteit (3 kilo totaal) hetzelfde. Verder weet ik niet of je al gevaren hebt met die boboot met veel wind, want daar zit echt een verschil tussen als je dat weg zet tegenover de maverick of navigator. Bewerkt door de gebruiker zondag 10 november 2013 23:00:30(UTC)
| Reden: Niet aangegeven |
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 4-6-2012(UTC) Berichten: 307
Bedankjes: 2 keer Is 5 keer bedankt in 3 post(s)
|
Nicky schreef:Ja dan moet ge kiezen tussen navigator en maverick. Verschil van de 2 is. Dat de maverick kleiner is en geen rig Beugel heeft. Ik heb pas ook inlichtingen gevraag achter Dees Boten. Ahja en wa ik vooral vond was de prijs ! Ik vond dat voor die prijs je v bij ander meer kreeg.
Grtz Je hebt je dan slecht laten informeren. De behuizing en elektro is exact het zelfde (niet kleiner dus). De maverick heeft slechts minder opties. De handzender is anders en de maverick heeft geen knop voor het aan en uit doen van het licht op je voerboot. Je krijgt voor die prijs een boot die je nooit in de steek laat. die bij de milliseconde al reageert. De boot is waterdicht en zal je niet in de steek laten op groot water en veel stroming. Ik heb dit jaar de eer gehad om met een skarp te mogen varen, matige ervaring. Zelf 5 maanden een ultimate baitcruiser xl gehad, grote sterke boot maar de storingen en het slome reageren van de boot stond me niet aan. Nu 2 maanden een Navigator en ik wil echt niks anders meer, ja een rubberboot maar qua voerboten is de navigator het voor mij!! Helaas vind ik het inbouwen van een dieptemeter nog wat duur, vandaag op de beurs zag je ook weer hoe goedkoop die dingen zijn en het inbouwen is gewoon erg prijzig :(
|
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 21-7-2012(UTC) Berichten: 105
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
de maverick heeft nu ook de functie om via de handzender het licht te bedienen, dit is geupdate sinds 1 augustus.
|
|
|
|
|
Michael,
hoe kom je erbij dat het inbouwen van een dieptemeter duur is? Meeste bedrijven bieden de dieptemeter aan incl. gratis inbouw (bijv. fishfun of visvinder oost), Ik denk dat jij het verward met het ombouwen? want een standaard dieptemeter is niet draadloos (of tot max 30m), en men moet dus aanpassingen doen in de zender en ontvanger om het bereik te vergroten.
Want eigenlijk "misbruiken" wij de dieptemeters omdat ze zijn gemaakt voor een normale boot en niet voor voerboten,
Ik ga even kijken of ik ergens een proefvaart kan regelen (iemand suggesties waar ik dat het beste kan doen? in de buurt van apeldoorn?),
grt
Berry
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 17-2-2013(UTC) Berichten: 203
Bedankjes: 9 keer Is 20 keer bedankt in 18 post(s)
|
ivm de visvinder Lowrance Elite 4-X!!! Is de enige die er wat bovenuit steekt zonder extreem duurder te zijn.
|
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 8-2-2011(UTC) Berichten: 1.050
Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
|
Ik heb een Microcat MKI en een Anatec Mono met dieptemeters (RF15) gehad. Gaven verschillende dieptes aan van dezelfde stukken water.
Nu heb ik de Maverick zonder dieptemeter want die gebruikte ik nauwelijks. - De (navigatie) verlichting is erg fel want je moet de boot nog kunnen zien op 250 meter afstand. Dat ik dat niet snap, ligt aan mij. De koplamp heb ik weggewerkt onder een dop van een telescopische hengel. - Beetje groot maar wat voor mij groot is, kan een ander niet zo groot vinden. - Ligt mooi hoog op het water. - Vaart goed rechtdoor met golven.
Qua vaareigenschappen de beste boot die ik tot nu toe heb gehad. Dit is een blijvertje tot er een kleinere versie komt.
Tas van Saber kost je €100. |
Say hello to my little friend |
|
|
|
Nieuwe uitzetting Lid sinds: 3-12-2013(UTC) Berichten: 2
|
Ik heb een anatec mono dit is immers mijn eerst boot maar heb al met veel andere boten gevaren van vrienden. De boot doet het na 2,5 jaar nog steeds goed en is nog zo goed als nieuw Hier een link naar een video over de boot van mij ! Zeer geschikt om te kijken als je twijfelt tussen voerboten !!
|
|
|
|
|
Bedankt voor alle reacties, maar de keus is gevallen op een Maverick incl. Lowrance X4 dieptemeter, waarschijnlijk wordt hij ergens half januari geleverd!
We zijn bij remco langs gegaan en alles zag er goed uit qua robuustheid e.d. (bijv. geen solderingen alles met stekkers, dus alles is ook modulair te vervangen wanneer nodig, en de snelheid/wendbaarheid viel ook 100% ook al is hij maar 1 motorig en met roer!).
grt
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 22-1-2011(UTC) Berichten: 359
Bedankjes: 5 keer Is 2 keer bedankt in 1 post(s)
|
topkeuze, ga je geen spijt van krijgen |
|
|
|
|
5 ponder Lid sinds: 17-3-2011(UTC) Berichten: 32
|
ik sta ook op twijfel tussen 2 voerboten. ik twijfel tussen de navigator en de carplounge rt4 het enige wat mij beetje afschrikt bij de navigator is het roer (is de draaicirkel kort?) zal ook met dieptemeter lowrance elite x4 worden. 2 degelijke boten als ik zo hoor. heb net mijn big dropper van 2 maand oud verkocht. was voor mij te lomp +10 kg
|
|
|
|
|
Ik heb een test vaart gemaakt en hij kon nagenoeg om zijn eigen as draaien (als het al niet om zijn as was), dus dat viel mij ook 100% mee! Dus denk dat dat je keuze niet zou kunnen beinvloeden,
grt
Berry
|
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 15-5-2012(UTC) Berichten: 1.962 Locatie: West-Vlaanderen Bedankjes: 100 keer Is 254 keer bedankt in 229 post(s)
|
Berster schreef:Bedankt voor alle reacties, maar de keus is gevallen op een Maverick incl. Lowrance X4 dieptemeter, waarschijnlijk wordt hij ergens half januari geleverd!
We zijn bij remco langs gegaan en alles zag er goed uit qua robuustheid e.d. (bijv. geen solderingen alles met stekkers, dus alles is ook modulair te vervangen wanneer nodig, en de snelheid/wendbaarheid viel ook 100% ook al is hij maar 1 motorig en met roer!).
grt Wat is het exacte type van die dieptemeter aub? (ik vind 4X en X4)? draadloos toch? http://www.fishinn.nl/karper/dieptemeters.htmldank u. Bewerkt door de gebruiker vrijdag 3 januari 2014 17:57:09(UTC)
| Reden: Niet aangegeven |
Wie het kleine niet eert, is het grote niet weerd. "Show respect, only then you (can) earn respect!!" |
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 15-1-2012(UTC) Berichten: 91
Bedankjes: 4 keer Is 5 keer bedankt in 4 post(s)
|
De maverick zal wel een goede boot zijn, maar voor de prijs zou ik voor een microcat mk3 gegaan zijn, vier jetpomps in plaats van een schroef waar al dat vuil tussen komt. en daarbij is de microcat zo geruisloos, niet voor niets varen veel Engelse er mee, hebben altijd voordeel op een betaal water.
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 10-2-2010(UTC) Berichten: 2.857 Locatie: in een huis Bedankjes: 12 keer Is 14 keer bedankt in 11 post(s)
|
sjaak de lange schreef:De maverick zal wel een goede boot zijn, maar voor de prijs zou ik voor een microcat mk3 gegaan zijn, vier jetpomps in plaats van een schroef waar al dat vuil tussen komt. en daarbij is de microcat zo geruisloos, niet voor niets varen veel Engelse er mee, hebben altijd voordeel op een betaal water. Ligt eraan Sjaak wat voor jetpumps Viper maakt behoorlijk wat herrie. Ik heb gelukkig in mijn boot nog 2 720BB van Graupner. Nu gebruiken de bouwers de Robbe 755 omdat de graupner motor niet meer leverbaar is die robbe maakt meer toeren en ook meer herrie bij de mijne hoor je alleen het waterverplaatsing |
Heel vaak lees ik berichten waar men zich negatief uitspreekt over vissen laten zakken, terwijl ik nooit eens hoor over die zakken die men laat vissen. |
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 15-2-2010(UTC) Berichten: 207
Bedankjes: 1 keer Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
|
Waarom niet de black pearl of de instant pearl? Heb je iets van NL bouw en weet je zeker dat het goed is (vanwege de bouwer!). |
Linkloos |
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 10-2-2010(UTC) Berichten: 2.857 Locatie: in een huis Bedankjes: 12 keer Is 14 keer bedankt in 11 post(s)
|
kijk anders voor een monster baitboat NL bouwer ook veel verkocht in belgie |
Heel vaak lees ik berichten waar men zich negatief uitspreekt over vissen laten zakken, terwijl ik nooit eens hoor over die zakken die men laat vissen. |
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.