5 ponder Lid sinds: 8-7-2012(UTC) Berichten: 24
|
hallo, ik was benieuwd of iemand gebruikt maakt van een 3.50lb hengel. en wat jullie er van vinden, en wat een goede keus is een 3.00 of 33n 3.50lb en is www.ahoywinkelonline.nl betrouwbaar. Bewerkt door de gebruiker donderdag 2 januari 2014 18:52:00(UTC)
| Reden: Niet aangegeven
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 20-9-2010(UTC) Berichten: 521
Is 8 keer bedankt in 7 post(s)
|
Heb jaren met 3,5lbs hengels gevist. Maar met 3 lb kom je al een heel eind. Lekker allround en je kan er overal mee terecht. Wat wil je met de hengels gaan doen? Wat voor afstanden en wateren wil je gaan bevissen?
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 21-1-2010(UTC) Berichten: 2.371
Bedankjes: 10 keer Is 34 keer bedankt in 33 post(s)
|
Zelf heb ik 3 lbs en daar kan je overal mee vissen. Het is wel zo dat de blank per hengel wel verschillend is want de ene blank is veel soepeler/stugger dan de andere blank van bijvoorbeeld 3 lbs. Of de webwinkel van ahoy betrouwbaar is weet ik niet nooit wat bestelt maar de winkel zelf is wel betrouwbaar ben er vaak zat geweest. |
Wind op de kant is vis in de hand.
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 27-1-2010(UTC) Berichten: 2.275 Bedankjes: 7 keer Is 9 keer bedankt in 9 post(s)
|
Ik vis overal en altijd met 2,75 Lbs, in mijn ogen voldoende boddy om overal mee te kunnen vissen. De ene blank zal als 2,75 meer vertrouwen geven als de andere en natuurlijk hebben vissers zelf ook voorkeuren. Ik heb 1 x 3 Lbs hengels gekocht maar heb daar weinig mee gevist, ik pakte steeds weer mijn 2,75 Lbs. Succes met je keus en neem waar jij vertrouwen in hebt. Zwolle komt eraan, dan kun je ze ook allemaal voelen e.d., succes ermee |
Give a man a fish and he has food for a day................... Teach a man to fish and he has to buy; rods, reels, lines, lead, tubes, tackle box, boilies, fishfinder, boats, banksticks, rodpod...................coolers and six packs.
|
|
|
|
5 ponder Lid sinds: 8-7-2012(UTC) Berichten: 24
|
bedankt voor jullie antwoorden.
ik ga denk voor de Shimano alivio DX 3.00lb.
|
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 8-2-2011(UTC) Berichten: 1.050
Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
|
De ene 3 lbs is de andere niet. 3 lbs zegt alleen maar dat de het topje van de blank 3 lbs nodig heeft om een hoek van 90 graden te maken. Je kan dus een 3 lbs hengel hebben waarbij alleen de laatste 20 cm buigt maar in theorie ook een 3 lbs hengel die al bij de hengelhouder begint te buigen.
Voordat je iets aanschaft, kan je beter eerst zoveel mogelijk informatie over je eigen visserij op een rijtje zetten en je verdiepen in de materie wat een hengel nou eigenlijk een hengel maakt.
Vervolgens naar een winkel gaan en het één en ander gaan vergelijken. |
Say hello to my little friend |
|
|
|
5 ponder Lid sinds: 24-8-2012(UTC) Berichten: 34
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
Het hangt er maar van af waar je vist.. Zelf vis ik met hengels van 2 lb en bij het penvissen zelfs nog lichter (1,75 lb). Ze hebben genoeg kracht voor de wateren die ik bevis en bieden meer plezier bij het drillen! Zwaardere hengels zijn naar mijn mening alleen nodig op echt grote wateren of de sterk stromende rivieren waar je met zwaar lood vist.
|
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.