10 ponder Lid sinds: 20-2-2013(UTC) Berichten: 70
|
Ik heb een voerboot aangeschaft met dieptemeter. Ik wil van het voorjaar op een water gaan vissen van circa 5 ha groot. Nu is mijn vraag als ik twee potentiële plekken heb gevonden waar ik wil gaan vissen en voor voeren, maar hoe onthou ik die plekjes die bijvoorbeeld 70 meter uit de kant liggen. Heeft iemand tips voor mij. Groetjes Jeroen Bewerkt door de gebruiker donderdag 19 december 2013 00:16:52(UTC)
| Reden: Niet aangegeven |
Elke karper die je vangt is er één hoe groot of klein hij ook is.
30+ mijn grootste |
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 8-2-2011(UTC) Berichten: 1.050
Is 38 keer bedankt in 28 post(s)
|
Neem een richtpunt aan de overkant en een vast punt op de kant waar je staat. Uitvaren bij daglicht en je lijn markeren met een stuitje, bijvoorbeeld tussen de molen en startoog. Fox heeft een mooi doosje met markerbraid. Het knoopje blijft goed zitten als je de juiste knoop gebruikt. Als je dan in het donker moet uitvaren, is het alleen een kwestie van het richtpunt in de gaten houden en varen tot het stuitje zich weer tussen de molen en startoog bevindt. Bewerkt door de gebruiker woensdag 18 december 2013 17:51:58(UTC)
Say hello to my little friend |
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 28-8-2012(UTC) Berichten: 725
Bedankjes: 8 keer Is 83 keer bedankt in 76 post(s)
|
Zoals Davidt aanheeft richtpunt aan de overkant een boom of lantaarnpaal dan lukt het zelf snachts indien helder weer. Om de afstand te bepalen gebruik ik zo een fluo draadje (te vinden in de hengelsportwinkel) om telkens op de zelfde afstand te droppen. Ik doe het zo drop de rig op gewenste stek daarna de lengte van de diepte van de molenspoel trekken en fluo draadje er aan binden en je komt telkens op de zelfde afstand te liggen. MVG Lorenzo
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 20-9-2010(UTC) Berichten: 521
Is 8 keer bedankt in 7 post(s)
|
Voerboot aan de kant gooien en een spodhengel gebruiken. Richtpunt, lijnclipje erop en klaar.
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 15-7-2010(UTC) Berichten: 405
Bedankjes: 4 keer Is 33 keer bedankt in 33 post(s)
|
Als het niet te diep en te ver is kun je er ook een staafmarker op varen, je moet dan wel een lijn naar de kant hebben om hem weer binnen te halen.
Een tip die ik tijdens het uitvaren kreeg van een Belg op een groot meer in Fr, zet een kruisje op de rand van de boot, weet je later altijd precies waar het is.
|
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 28-8-2012(UTC) Berichten: 725
Bedankjes: 8 keer Is 83 keer bedankt in 76 post(s)
|
Hallo Bert Wil je dat eens uitleggen met dat kruisje op je boot ik ben ook Belg en vis veel op groot water in frankrijk maar ik snap het niet van dat kruisje . Markers op grote wateren gebruik ik zelden teveel meegemaakt dat den eerste de beste er lol in heeft dat te verleggen of meenemen . Meestal zijn dat snoek of snoekbaarvissers of toeristen met een roeiboot die totaal niet weten wat het is en trekken het maar een eindje mee . MVG Lorenzo
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 19-7-2012(UTC) Berichten: 553 Is 7 keer bedankt in 7 post(s)
|
bertkamp schreef:
Een tip die ik tijdens het uitvaren kreeg van een Belg op een groot meer in Fr, zet een kruisje op de rand van de boot, weet je later altijd precies waar het is.
|
Mvg Klerk.
Als je thuis blijft vang je zeker weten niks. |
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 14-11-2010(UTC) Berichten: 1.385 Bedankjes: 74 keer Is 16 keer bedankt in 14 post(s)
|
l-o-r-e-n-z-o schreef:Hallo Bert Wil je dat eens uitleggen met dat kruisje op je boot ik ben ook Belg en vis veel op groot water in frankrijk maar ik snap het niet van dat kruisje . Markers op grote wateren gebruik ik zelden teveel meegemaakt dat den eerste de beste er lol in heeft dat te verleggen of meenemen . Meestal zijn dat snoek of snoekbaarvissers of toeristen met een roeiboot die totaal niet weten wat het is en trekken het maar een eindje mee . MVG Lorenzo Of zo'n marker ligt daar gewoon een paar dagen vreselijk in de weg te liggen voor andere vissers op het water terwijl de plaatsers ervan nergens te bekennen zijn.. Huppakee lood erachter en binnenhalen en wegflikkeren die hap. PS: Dat kruisje op de boot, dat werkt echt niet hoor Bewerkt door de gebruiker woensdag 18 december 2013 23:32:44(UTC)
| Reden: Niet aangegeven
|
|
|
|
|
Die met dat kruisje snap ik ook niet zo goed, een staaf marker gaat niet echt in mij voerboot denk ik. Maar bedankt voor de tips alvast mensen. Groetjes Jeroen Bewerkt door de gebruiker donderdag 19 december 2013 00:12:52(UTC)
30+ mijn grootste |
|
|
|
40 ponder Lid sinds: 14-11-2010(UTC) Berichten: 1.385 Bedankjes: 74 keer Is 16 keer bedankt in 14 post(s)
|
jeroen1980 schreef:Die met dat kruisje snap ik ook niet zo goed, een staaf marker gaat niet echt in mij voerboot denk ik. Is net zoiets als tegen een lifter zeggen "waar moet je naartoe? ; naar huis ; stap maar in, want daar moet ik ook naartoe ;-) )
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 15-7-2010(UTC) Berichten: 405
Bedankjes: 4 keer Is 33 keer bedankt in 33 post(s)
|
Jeroen, je legt het zinklood in de bak en sleept de marker achter de boot aan. Het is niet de bedoeling om een marker te laten staan, neerzetten als je begint te vissen en binnenhalen als je weer weggaat. Op een putje van 5ha zal het met andere bootjes op het water wel meevallen, op groot water loop je inderdaad het risico van verslepen maar daar valt ook wel wat op te verzinnen.
|
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 24-7-2011(UTC) Berichten: 790
Bedankjes: 3 keer Is 8 keer bedankt in 8 post(s)
|
gps is ook een optie |
Vissen kost je vrienden,vrienden kosten je vissen |
|
|
|
|
Gps is een optie maar wel een dure optie |
30+ mijn grootste |
|
|
|
|
ferenc schreef:Voerboot aan de kant gooien en een spodhengel gebruiken. Richtpunt, lijnclipje erop en klaar.
|
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 29-11-2012(UTC) Berichten: 113
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
ferenc schreef:ferenc schreef:Voerboot aan de kant gooien en een spodhengel gebruiken. Richtpunt, lijnclipje erop en klaar. volgens mij gaat het erom dat die z'n rig op de zelfde plek wil terug brengen waar die heeft gevoerd,volgens mij gaat het niet over het bevoeren van die stek dan is een spotje wel makkelijk zo doe ik het zelf ook altijd. Bewerkt door de gebruiker maandag 23 december 2013 08:53:53(UTC)
| Reden: Niet aangegeven
|
|
|
|
|
Spodhengel uitloden, andere hengel ernaast. Lijnclip erop. Gooien richting richtpunt aan de overkant en plop. Je ligt bovenop je voerstek alleen uitvaren tegen een marker is nauwkeuriger.
|
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.