logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

2 Pagina's12>
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
pduivenb  
#1 Gepost : zondag 8 december 2013 15:15:24(UTC)
pduivenb

10 ponder

Hier meer eens wat meningen vragen. Welke van de twee zou jullie keuzen zijn en waarom? Ik heb zelf geen ervaring met de baitrunner spool en twijfel daar ook over. Zeker ook omdat ik meerdere filmpjes en verhalen hoor die elkaar tegenspreken. Zover ik begrijp werkt de baitrunner spool alsvolgt:
- De grote knop gebruik je voor het vrijloopsysteem (baitrunner). Dit doe je door een kwart of halve slag. Als je deze knop terug draaid zal de molen op gevechtsstand terecht komen. De slip.
- De kleine knop is de slip. Deze zet je vooraf natuurlijk al in de stand in de wilt hebben. Maar nu is de vraag, als je tijdens de dril moet bijstellen. Hoe doe je dat dan? De grote knop of de kleine knop? Als de kleine de slip is dan zou dat volgens mij de kleine zijn, toch? De informatie die ik kan vinden geeft hier geen duidelijk antwoord op.

Als iemand dit weet, liefst uit ervaring dan hoor ik dat graag.
Andere vraag aangaande de baitrunner spool. Deze is open van boven. Is dit niet veel gevoeliger voor vuil wat je molen binnen kan dringen?

welke van de twee gaat het worden?......
Sponsor
Maxweasel  
#2 Gepost : zondag 8 december 2013 20:32:45(UTC)
Maxweasel

20 ponder

Bedankjes: 9 keer
Is 20 keer bedankt in 18 post(s)
Ikzelf heb omwille van net dezelfde redenen als jij zeer lang getwijfeld tussen de Ultegra XTC 14000 en de XTA Big LC.

Buiten het feit dat de Ultegra iets goedkoper is, zit daar ook nog eens een reserve spoel reeds bij! Toch heb ik uiteindelijk voor de XTA Big LC gekozen en heb daar nog geen seconde spijt van gehad!
pduivenb  
#3 Gepost : zondag 8 december 2013 21:17:30(UTC)
pduivenb

10 ponder