logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

2 Pagina's12>
Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
CarpAlicious  
#1 Gepost : zondag 24 november 2013 17:33:30(UTC)
CarpAlicious

5 ponder

Het is vandaag weer koud weer!

Toch is de drang om te vissen groter als het afzien in de kou.
Het is mischien leuk om hier stukken neer te zitten van mensen die nog in de kou langs de kant zitten.
Eventueel leuke verhalen en foto's over mooie koude vissen.
Of gewoon tips en tricks voor het vissen in de kou of met manieren om jezelf warm te houden.

Ik zelf zit in een tentje langs het water, dikke kleren aan en een heatertje gekocht op de beurs in Utrecht
Zelf doe ik een Pva zakje eraan met 3 à 4 Bollies en wat bolliekruim.
Aan de rig een 16 mm bollie dicht bij de haak met een krimpkousje
De delkim wat gevoeliger afgesteld zodat hij voorzichtige aanbeeten makkelijker registreerd en vissen maar!

Hopelijk komen er veel leuke verhalen, foto's en tips

Gr Merijn

Soms lijkt het of mijn delkims gewoon uitstaan!? Just keep fishing
Sponsor
thimon  
#2 Gepost : zondag 24 november 2013 20:01:14(UTC)
thimon

50 ponder

Man

Bedankjes: 81 keer
Is 60 keer bedankt in 56 post(s)
Leuk en interessant topic heb je geopend. Ik heb op dit moment nog weinig te bieden maar heb wel wat sessies in de planning staan. Zodra ik wat aan te leveren heb zal ik het laten zien. Blij

Mee eens
Doorzetten wordt beloond!
luukcarp  
#3 Gepost : zondag 24 november 2013 21:38:25(UTC)
luukcarp

30 ponder

Bedankjes: 7 keer
Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
De muts van carpfeeling aanschaffen doet wonderen, en als ik het koud heb en ik krijg een run ben ik gelijk weer warm

tight lines and wet nets
Luuk Zomerhuis
CarpAlicious  
#4 Gepost : zondag 24 november 2013 21:54:31(UTC)
CarpAlicious

5 ponder

Dat is waar luuk van een mooie run krijgt iedereen het warm, maar een wollen muts helpt zeker!
Thimon succes met de sessies en ik hoor het snel!

Gr
michiel hoeybergs  
#5 Gepost : zondag 24 november 2013 22:55:02(UTC)
michiel hoeybergs

10 ponder

Is 2 keer bedankt in 1 post(s)
warme kleren
heater
warme chocomelk met rum (de favoriet)
schapermichael  
#6 Gepost : zondag 24 november 2013 23:15:22(UTC)
schapermichael

5 ponder

Bedankjes: 3 keer
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
Tja, wintervissen. Vandaag de skibroek aan, regenbroek er over heen, handschoenen en een thermoskan koffie.
Daarmee kom ik de dag wel door. Dat fijn afstellen van de optonics is wel een must ja. In dit filmpje van vandaag zie je waarom:

Succes winterbikkels!
Oh, the sea is so full of a number of fish, If a fellow is patient, he might get his wish!
- Dr. Seuss

http://pendingen.blogspot.nl/
CarpAlicious  
#7 Gepost : zondag 24 november 2013 23:48:51(UTC)
CarpAlicious

5 ponder

Mooie spiegels heb je gevangen!

Mooi om te zien met wat voor een rust je de vis binnen drilt!

Succes allemaal!
Ron van Houtum  
#8 Gepost : maandag 25 november 2013 09:09:12(UTC)
Ron van Houtum

50 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 12 keer
Is 14 keer bedankt in 11 post(s)
ik vind het heerlijk aan de waterkant nu
Lekker rustig aan de waterkant
Goed weer visser bye bye
in koudere tijden vis ik alleen met soepele rigs 10 a 12 cm
met net zinkende aas
aas 0.5cm tot 1cm van de haak
Semi vast lood systeem

als het kouder word lijkt het wel dat je vissen vangt die je in de zomer niet vangt.
nadeel is dat het wel koud is als je gedrild hebt in je tshirt

Heel vaak lees ik berichten waar men zich negatief uitspreekt over vissen laten zakken, terwijl ik nooit eens hoor over die zakken die men laat vissen.
stift  
#9 Gepost : maandag 25 november 2013 14:21:58(UTC)
stift

Nieuwe uitzetting

goeie info ron daar heb je iets aan, ik heb een vraag als dat kan? vaak hoor je dat het makkelijker is om een voerstek in het najaar op te bouwen, en dan in de winter makkelijker kunne score, maar wat als de vis er niet zit en je genoodzaakt ben te verkasse en je overnieuw moet beginne op een opbenbare stek . nu nog ?
stift  
#10 Gepost : maandag 25 november 2013 14:22:40(UTC)
stift

Nieuwe uitzetting

stift schreef:
goeie info ron daar heb je iets aan, ik heb een vraag als dat kan? vaak hoor je dat het makkelijker is om een voerstek in het najaar op te bouwen, en dan in de winter makkelijker kunne score, maar wat als de vis er niet zit en je genoodzaakt ben te verkasse en je overnieuw moet beginne op een opbenbare stek . nu nog ?
Ron van Houtum  
#11 Gepost : maandag 25 november 2013 14:46:01(UTC)
Ron van Houtum

50 ponder

Man
Nederland

Bedankjes: 12 keer
Is 14 keer bedankt in 11 post(s)
in het najaar een stek opbouwen zou zeker kunnen helpen
maar in de winter moet je gewoon meer uren observeren om een visje te pakken te krijgen
Heel vaak lees ik berichten waar men zich negatief uitspreekt over vissen laten zakken, terwijl ik nooit eens hoor over die zakken die men laat vissen.
PatricS  
#12 Gepost : maandag 25 november 2013 14:55:22(UTC)
PatricS

30 ponder

Man
Nederland

Is 8 keer bedankt in 6 post(s)
@Stift,

Voor mij is het in de winter vaak op mijn spreekwoordelijke bek gaan.

Dat houd in:
Voer op een stek waar jij denkt dat wel karpers zullen hangen in de winter. Ga hier lekker kleine beetjes voeren. En ga hier vervolgens een winter vissen. Vang je niets moet je een andere stek zoeken. Wel de hele winter deze stek blijven bevissen he! 1 blank houd niet gelijk in dat er geen vis zal zitten.

Aangezien je normaal een voerstek van 1kg per dag onderhoud en in de winter maar 250gr. kun je dus ook 4 stekken onderhouden met 1kg. (slim he) Dus ken je een watertje waarvan je weet dat er karper zit, zoek hier dan 4 mogelijke winterstekken en voer deze aan. Vis deze stekken af en je weet zo welke plek welk tijdstip vangstmogelijkheden geeft.

Ik zou persoonlijk eerst 1 water aanhouden per jaar. Waarvan je weet dat er natuurlijk karper zit.

Zo doe ik het iig.

Succes!

PS. vaak is: eens een winterstek volgendjaar ook een winterstek. Onthoud deze en keer rustig weer terug Like
Groeten Patric

-Tijgernoten-
http://patricskarper.blogspot.nl/
schapermichael  
#13 Gepost : maandag 25 november 2013 16:08:00(UTC)
schapermichael

5 ponder

Bedankjes: 3 keer
@ Stift,
Hele goede vraag.
Hier kan je lezen hoe ik het momenteel aanpak pendingen.blogspot.nl

Ik geloof er in dat je een stek vanaf eind oktober kunt blijven aanvoeren, zodat dit een winterstek kan worden. Daarbij denk ik wel dat het alleen nut heeft op stekken waar je de vis rond eind oktober nog regelmatig hebt kunnen waarnemen.

Staar je niet blind op de diepe stekken. Vorige week nog ving ik een karper op 30cm water. Dit terwijl de rest van het water 80cm+ is.

Verder zijn zoete aassoorten en partikels doorgaans een beter idee dan de vismeel aassoorten. Deze maand heb ik gekgenoeg de beste vangstmaand van het hele jaar (visuren/vangsten). Alles heb ik gevangen op kikkererwten of zelfgedraaide boilies (check naar behoefte in het logboek op 1-11-2013 het recept). Op ander aas kreeg ik geen aanbeten.

Groeten

PS. Mijn excuses voor de dubbele promotie van mijn blog. Hierin documenteer ik nou eenmaal alles. Vandaar de links voor een klare uitleg.

Bewerkt door de gebruiker maandag 25 november 2013 16:10:28(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Oh, the sea is so full of a number of fish, If a fellow is patient, he might get his wish!
- Dr. Seuss

http://pendingen.blogspot.nl/
PatricS  
#14 Gepost : maandag 25 november 2013 16:51:33(UTC)
PatricS

30 ponder

Man
Nederland

Is 8 keer bedankt in 6 post(s)
Ja dat kan echt niet hóór!!!
Je bent er te goed mee bezig hehe.Like

Groeten Patric

-Tijgernoten-
http://patricskarper.blogspot.nl/
Frank Avezaat  
#15 Gepost : maandag 25 november 2013 16:54:12(UTC)
Frank Avezaat

CarpFeeling Crew

Nederland

Bedankjes: 6 keer
Is 14 keer bedankt in 13 post(s)
Michael,

zou eens naar andere piepers gaan kijken Knipoog
Leuke blog!
stift  
#16 Gepost : maandag 25 november 2013 20:04:21(UTC)
stift

Nieuwe uitzetting

Ron van Houtum schreef:
in het najaar een stek opbouwen zou zeker kunnen helpen
maar in de winter moet je gewoon meer uren observeren om een visje te pakken te krijgen
[/quote ok dank heb ik opzich niet heel veel aan maar de reactie stel ik prijs ik vis nu ruim 3 jaar op het water is een water van ruim 40hectare en kraakhelder, ik heb er 1x een vis zien springen voorderest is het altijd rustig qua activiteit, ik vang vaak ook wanneer er een hoop meerkoeten zitte (natuurlijke voedsel)natuurlijk maar op de stekke waar ik zit is 3a 5 meter en blank er nu sinds eind september niet elk weekend gevoerd en gevist maar toch het zou vis op moete leveren nu gaan we van het weekend op een stuk zitte tegen een talud van 8 meter zat een hoop vis of fisfinder al weet ik dat ook niet heilig is maar bedanktBlijb
stift  
#17 Gepost : maandag 25 november 2013 20:08:18(UTC)
stift

Nieuwe uitzetting

schapermichael schreef:
@ Stift,
Hele goede vraag.
Hier kan je lezen hoe ik het momenteel aanpak pendingen.blogspot.nl

Ik geloof er in dat je een stek vanaf eind oktober kunt blijven aanvoeren, zodat dit een winterstek kan worden. Daarbij denk ik wel dat het alleen nut heeft op stekken waar je de vis rond eind oktober nog regelmatig hebt kunnen waarnemen.

Staar je niet blind op de diepe stekken. Vorige week nog ving ik een karper op 30cm water. Dit terwijl de rest van het water 80cm+ is.

Verder zijn zoete aassoorten en partikels doorgaans een beter idee dan de vismeel aassoorten. Deze maand heb ik gekgenoeg de beste vangstmaand van het hele jaar (visuren/vangsten). Alles heb ik gevangen op kikkererwten of zelfgedraaide boilies (check naar behoefte in het logboek op 1-11-2013 het recept). Op ander aas kreeg ik geen aanbeten.

Groeten

PS. Mijn excuses voor de dubbele promotie van mijn blog. Hierin documenteer ik nou eenmaal alles. Vandaar de links voor een klare uitleg.

he bedannkt voor je reactie ik ga zo is ffe op je blog kijken, ja met wintervisse zou je zegge die gaan op t diepe ligge maar een winterstek hoeft niet elk jaar hetzelfde te zijn het water waar ik vis is 40 hectare en kraakhelder dus ze kenne kante op en merk dit jaar dat ze heel trekke en vis vanaf de kant dus lastig opgave!
Infamous  
#18 Gepost : maandag 25 november 2013 22:50:19(UTC)
Infamous

10 ponder

Ipv met voerstek aan te leggen, ik ben vandaag begonnen met n stek aan te leggen.
Eerst een rondje of 2 rond de vijver gewandeld, niks zien springen of blazen gezien.
Wel snoek n baarsjes zien jagen tussen de eilandjes in.
Verschillende plaatsen ook gepeild voor een dieper stuk te zoeken, bleek overal rond de 1m 1m20 diep te zijn.
Dus heb ik maar de kant gekozen waar de wind op de kant slaat. Tegen het tegenoverliggend eiland meerdere (echt wel 20-25 plaatsen)
gepeild. Blijkt dat er daar een gat is van 2 op 3 meter wat toch zeker 60 cm dieper ligt. Dus enkele 15'ers(peach) en kapotte 25'ers(mulberry) en mais uit blik in het voerbootje gekapt, uitgevaren naar het midden (ongeveer) van het gevonden gat.
Marker en voer gedropt onder de takken. (nog n voordeel naar mijn mening)
Dit nog twee dagen doen en donderdag zal de stek bevist worden, met 3 hengels.
De penhengel iets er vanaf met enkele maiskorrels op de hair + n drijvend korreltje en de andere 2 met n 15'er peach.
Euforisch Hopen dat het iets oplevertEuforisch
CarpAlicious  
#19 Gepost : maandag 25 november 2013 23:06:40(UTC)
CarpAlicious

5 ponder

Benieuwd naar de resultaten! Klinkt goed in ieder geval!
Infamous  
#20 Gepost : woensdag 27 november 2013 22:07:16(UTC)
Infamous

10 ponder

Heb nu 3 dagen na elkaar gevoederd op dezelfde plaats met mais n crunched bollen.
Morgen ga k niet voederen en vrijdag morgen ga ik proberen een karpertje te vangen.
Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (9)
2 Pagina's12>
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.