10 ponder Lid sinds: 17-11-2013(UTC) Berichten: 62
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
Hoi all, ik zit met een vraag. Ik ben deze morgen vertrokken naar een prachtig water om te proberen een winterkarper te vangen. Nu bleek 's namiddags na wat gesprekken met vriendelijke passanten (franstalige) dat er maar een paar koi karpers en gewone karpers opzitten. Opeens krijg ik telefoon van de vriendin, of ik voor 16u kon thuis zijn sinterklaas/kerst cadeau stond op tafel. Nu bleek dat het een voerboot was . Zo een verrassing is altijd leuk na een dagje blanken Nu komt de vraag: kan iemand mij uitleggen hoe ik een voerstek aanleg en welke ingrediënten ik hier het beste kan voor gebruiken ? Zie wel altijd op de dvd's van fox,korda,etc dat die altijd de olie van blikjes tonijn erbij gooien. Heeft dit echt zoveel nut ? En hoe kan ik zeker weten dat mijn voerstek echt bezocht wordt ?
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 20-9-2010(UTC) Berichten: 521
Is 8 keer bedankt in 7 post(s)
|
Enige manier om zeker te weten is om te kijken. Is dit niet mogelijk blijft het een gok.
Maak het jezelf niet ingewikkelt en voer gewoon een half kilo boilies per dag en werk daarvan uit verder.
|
|
|
|
5 ponder Lid sinds: 24-8-2013(UTC) Berichten: 23
|
Als er niet veel vis zwemt lekker mobiel zijn, beetje attractief voer erin en afvissen. Bommetjes maken met grondvoer en vloeistoffen eraan toegevoegd voor horizontale en verticale uitwasseming/attractie werkt vaak goed in ook de koudere periodes. De witvis is meestal wat passiever en kun je rustig je plekjes afvissen. Lekker bakje koffie erbij en genieten maar! Succes
|
|
|
|
25 ponder Lid sinds: 9-8-2012(UTC) Berichten: 595
Is 3 keer bedankt in 3 post(s)
|
Ik zou beginnen over het hele water heen te voeren en steeds minder te voeren richting je eigen voerstek tot je na 1 / 2 weken alleen nog maar voer op je eigen stekken hebt liggen. succes |
|
|
|
|
5 ponder Lid sinds: 20-12-2012(UTC) Berichten: 36
Bedankjes: 1 keer Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
Eind november een nieuwe voerstek opstarten is onbegonnen werk; Probeer de vissen te localiseren, en dan heb je nog een kans met héél weinig voer.
|
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 24-7-2011(UTC) Berichten: 790
Bedankjes: 3 keer Is 8 keer bedankt in 8 post(s)
|
FisherDaniel schreef:Ik zou beginnen over het hele water heen te voeren en steeds minder te voeren richting je eigen voerstek tot je na 1 / 2 weken alleen nog maar voer op je eigen stekken hebt liggen. succes Waarom perse het hele water bevoeren? volgens mij hoeft het helemaal niet zo moeilijk te zijn, zoals je de afgelopen 2 maanden op de carpcam kon zien toch? |
Vissen kost je vrienden,vrienden kosten je vissen |
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 20-9-2010(UTC) Berichten: 521
Is 8 keer bedankt in 7 post(s)
|
Hoeft ook niet en zonde van je voer. Karper localiceren is veel effectiever en goedkoper.
|
|
|
|
10 ponder Lid sinds: 17-11-2013(UTC) Berichten: 62
Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
|
ferenc schreef:Hoeft ook niet en zonde van je voer. Karper localiceren is veel effectiever en goedkoper. Kan je mij uitleggen hoe ik dit dan het beste doe ?
|
|
|
|
30 ponder Lid sinds: 24-7-2011(UTC) Berichten: 790
Bedankjes: 3 keer Is 8 keer bedankt in 8 post(s)
|
De meeste antwoorden die je hierop zal krijgen zijn waarschijnlijk/bellenplakaten en springende vis. Nou ik heb veel van die onderwater dvd's gezien, maar tijdens het azen kwamen er maar naar weinig bellen naar boven. En al helemaal geen springende vis Hoe je dan kunt zien of je plek bezocht wordt? Gewoon lekker vaak gaan vissen |
Vissen kost je vrienden,vrienden kosten je vissen |
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.