logo
Welkom gast! Om van alle functies gebruik te kunnen maken kun je Inloggen of Registreren.

Mededeling

Icon
Error

Delen
Opties
Ga naar laatste bericht Ga naar het laatste ongelezen bericht
Jarnov  
#1 Gepost : donderdag 7 november 2013 22:29:41(UTC)
Jarnov

5 ponder

Hoi
Ik vis met een fox tribomb inline loodje met PV freefall 75 cm, dat zinkt allemaal wel mooi en daarachter heb ik een glider en dan nog een toploodje maar se lijn blijft niet plat op de bodem hij krult wel erg en staat iets naar boven maar ligt slap , schrikt de karper hiervan bij aanraking?
Sponsor
thimon  
#2 Gepost : donderdag 7 november 2013 23:50:02(UTC)
thimon

50 ponder

Man

Bedankjes: 81 keer
Is 60 keer bedankt in 56 post(s)
Jarnov schreef:
Hoi
Ik vis met een fox tribomb inline loodje met PV freefall 75 cm, dat zinkt allemaal wel mooi en daarachter heb ik een glider en dan nog een toploodje maar se lijn blijft niet plat op de bodem hij krult wel erg en staat iets naar boven maar ligt slap , schrikt de karper hiervan bij aanraking?

Het zou goed kunnen dat een karper dit opmerkt. Een karper beschikt over een zeer goed zijlijn orgaan waarmee hij dingen die niet pluis zijn ontzettend goed kan waarnemen. Kleine veranderingen of onbekende dingen in zijn leefomgeving zijn voor hem erg makkelijk gevonden en wekken zeker argwaan! Enige is wel... Wanneer het natuurlijk beweegt zal het een mindere schrikreactie opwekken dan dat hij tegen een strakke lijn aan zwemt.

Eigenlijk.. Bij het vissen met een slappe lijn moet je helemaal geen toplood gebruiken. Heeft helemaal geen meerwaarde. Als de lijn die jij gebruikt enorm krult en doet. Wordt het tijd voor een lijn die zich voor het slappe lijn vissen goed leent. Denk dan aan 'Subline van korda' 'parralelium fluorcarbon' 'Fox ilusion' Dat zijn de lijnen die er zeer geschikt voor zijn. Dan is het ook nog zo... hoe dikker de lijn, des te harder hij zinkt en de contouren van de bodem volgt.

Succes. Mee eens
Doorzetten wordt beloond!
Maxweasel  
#3 Gepost : vrijdag 8 november 2013 08:46:34(UTC)
Maxweasel

20 ponder

Bedankjes: 9 keer
Is 20 keer bedankt in 18 post(s)
De karper is idd goed in het opmerken van onnatuurlijke dingen, maar ik denk dat een slappe lijn die niet perfect tegen de bodem ligt nog steeds beter is dan een strakke gespannen lijn. Zeker als het dan ook pas op 75cm + onderlijnlengte van je aas is. Want je moet ook niet denken dat die karper meteen ettelijke meters neemt als hij schrikt, vaak is dit slechts een paar meters en keert ie ook heel snel terug naar de plaats waar voedsel ligt als hij merkt dat het niets "ergs" was waarvan hij schrok.
Jarnov  
#4 Gepost : vrijdag 8 november 2013 17:21:04(UTC)
Jarnov

5 ponder

Quote:

Als de lijn die jij gebruikt enorm krult en doet. Wordt het tijd voor een lijn die zich voor het slappe lijn vissen goed leent. Denk dan aan 'Subline van korda' 'parralelium fluorcarbon' 'Fox ilusion'
Succes. Mee eens

Ja maar dan moet ik weer nieuwe lijn kopen, het zinkt wel maar krult wat verder ligt de laatste meter wel perfect is dat goed?
thimon  
#5 Gepost : vrijdag 8 november 2013 17:43:46(UTC)
thimon

50 ponder

Man

Jarnov schreef:
Quote:

Als de lijn die jij gebruikt enorm krult en doet. Wordt het tijd voor een lijn die zich voor het slappe lijn vissen goed leent. Denk dan aan 'Subline van korda' 'parralelium fluorcarbon' 'Fox ilusion'
Succes. Mee eens

Ja maar dan moet ik weer nieuwe lijn kopen, het zinkt wel maar krult wat verder ligt de laatste meter wel perfect is dat goed?

Als de uitrusting die je gebruikt niet 100% goed werkt. Zul je altijd vissen hebben die de dans ontspringen. Wanneer je systeem 100% wel goed is. Dan zul je veel meer aanbeten krijgen. De mensen die vissen bekijken het vaak alleen op de laatste meter. Maar vergeten dat een karper niet alleen aast en zwemt op die ene vierkante meter waar jou systeem ligt. Daar dien je rekening mee te houden. Als ik jou was zou ik nieuwe lijn aanschaffen. Is sowieso toch een terug kerend iets in je visserij. En je hebt er een jaar lang plezier van. Ik vervang mijn lijn soms twee keer per jaar, omdat ik op rivieren vis. Vaak de boel beschadigd en zo.

Blijb
Jarnov  
#6 Gepost : vrijdag 8 november 2013 17:50:52(UTC)
Jarnov

5 ponder

Ok, hij werkt wel want ja als de lijn iets opkrult maakt toch niet zo heel veel of wel? tis wel natuurlijker
thimon  
#7 Gepost : vrijdag 8 november 2013 20:05:00(UTC)
thimon

50 ponder

Man

Jarnov schreef:
Ok, hij werkt wel want ja als de lijn iets opkrult maakt toch niet zo heel veel of wel? tis wel natuurlijker

Ik heb net helemaal uitgelegd waarom het wel of niet zou uitmaken. Doe er je voordeel of nadeel mee zou ik zeggen.

Mee eens
Jarnov  
#8 Gepost : vrijdag 8 november 2013 20:28:12(UTC)
Jarnov

5 ponder

Oke bedankt!

Zou je deze krulling eruit kunnen halen door bijv aan je lijn te gaan trekken ofzo??:Angel
thimon  
#9 Gepost : vrijdag 8 november 2013 20:50:08(UTC)
thimon

50 ponder

Man

Jarnov schreef:
Oke bedankt!

Zou je deze krulling eruit kunnen halen door bijv aan je lijn te gaan trekken ofzo??:Angel

Dan trek je er alleen maar meer rek uit. En als je rek uit de lijn trekt... wil de lijn terug in zijn oorspronkelijke 'vorm' maar dat kan niet. Dus gaat de lijn alleen maar meer krullen en ellende veroorzaken. Sowieso krul uit de lijn krijgen lukt niet. Gewoon nieuwe lijn kopen. Een andere optie heb je niet.

Mee eens
Jarnov  
#10 Gepost : zaterdag 9 november 2013 21:30:04(UTC)
Jarnov

5 ponder

en wat nou als ik de laatste 5 mtr zwart verf , want het is een bodem met veel bladeren he, zou dat opvallen?
thimon  
#11 Gepost : zaterdag 9 november 2013 23:44:41(UTC)
thimon

50 ponder

Man

Jarnov schreef:
en wat nou als ik de laatste 5 mtr zwart verf , want het is een bodem met veel bladeren he, zou dat opvallen?

ga even fijn iemand anders vervelen Pinokkio
Jarnov  
#12 Gepost : zondag 10 november 2013 10:17:04(UTC)
Jarnov

5 ponder

thimon schreef:
Jarnov schreef:

ga even fijn iemand anders vervelen Pinokkio

Ik stel gwn een normale vraag, geef een zinnig antwoord of geef geen antwoord.
Boe  
#13 Gepost : zondag 10 november 2013 10:21:50(UTC)
Boe

10 ponder

Bedankjes: 1 keer
Is 2 keer bedankt in 2 post(s)
Thimon geeft zinnig antwoord. Alleen jij vraagt onzinnige dingen. Lees eerst eens het antwoord op de vraag voordat je een ander stelt.
PascalP  
#14 Gepost : zondag 10 november 2013 12:46:01(UTC)
PascalP

30 ponder

Nederland

Lijn zwart verven....??
Vraag me af met welke verf je dat wil doen en denk dat je dan helemaal niks meer vangt,
verft stink namelijk behoorlijk hard. Karpervissen is een dure hobby (als je het goed wil doen) en zo
moet je ook je lijn geregeld vervangen, toch een van de belangrijke dingen.
Het maakt niet uit groot of klein,
als ze maar mooi zijn
Jarnov  
#15 Gepost : zondag 10 november 2013 14:35:51(UTC)
Jarnov

5 ponder

Ok zal btr opletten bij vraagkeuze.
Denk zelf dat het allemaal wel goed is.
Jordy Paauw  
#16 Gepost : zondag 10 november 2013 16:51:31(UTC)
Jordy Paauw

25 ponder

Bedankjes: 1 keer
Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
Denk dat het hier gaat om een beginnende karpervisser.
Vaak hebben ze nog niet zoveel geld om dingen als lijn te vervangen.
Zo was het bij mij een aantal jaren geleden ook.
Ik had liever een zakje boilies als een nieuwe lijn.
Denk dat je het probleem een beetje kan tackelen door 50 m van je spoel af te halen en vervolgens even een paar keer goed ver en hard te werpen.
Denk dat het krullen dan wel mee zal vallen.

Succes

Geniet en drink met je maten!
thimon  
#17 Gepost : zondag 10 november 2013 22:47:48(UTC)
thimon

50 ponder

Man

Boe schreef:
Thimon geeft zinnig antwoord. Alleen jij vraagt onzinnige dingen. Lees eerst eens het antwoord op de vraag voordat je een ander stelt.

Juist !!

Thanks man Blijb
Bennie  
#18 Gepost : zondag 10 november 2013 23:52:05(UTC)
Bennie

15 ponder

Is 1 keer bedankt in 1 post(s)
De proline X-treme HQ invisible Clear is ook geen verkeerde lijn hier voor! en is ook redelijk betaalbaar!

Bewerkt door de gebruiker zondag 10 november 2013 23:52:56(UTC)  | Reden: Niet aangegeven

Gebruikers aanwezig in dit topic
Guest (5)
Spring naar forum  
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.