30 ponder Lid sinds: 22-6-2010(UTC) Berichten: 634
Is 4 keer bedankt in 4 post(s)
|
Van zo'n beetje alle voedingsmiddelen is het vrij eenvoudig de voedingswaarde te achterhalen, maar die van tijgernoten kan ik zo niet vinden. Kan toch handig zijn als je het bv in je boiliemix wilt verwerken of iets dergelijks. daarnaast: als iets werkt, dan weet ik ook graag waarom het werkt :-). op www.baitcalculator.com vind ik wel de voedingswaarde van tijgernoten meel. Die gaat uit van 4% eiwit, 43% koolhydraten en 24% vet (+ vocht en vezels, die achterwege latend zijn de waarden natuurlijk nog iets anders). Ik was in de veronderstelling dat noten normaal gesproken veel eiwitten en vetten zouden bevatten. Klopt deze verhouding daarom wel? wie o wie
|
|
|
|
CarpFeeling Crew Lid sinds: 20-11-2009(UTC) Berichten: 4.209
Bedankjes: 4 keer Is 10 keer bedankt in 9 post(s)
|
ik weet de verhoudingen ook niet precies Andre maar 24% vet is niet weinig hoor! als ik de verhoudingen zo lees die je beschrijft, denk ik persoonlijk wel dat ze kloppen. over het algemeen hebben noten en zaden een wat hoger koolhydraat gehalte. meestal zijn ze vaak goed verzadigbaar. aangezien tijgers noten zijn, en in noten altijd olie zit (lees: vet) dnek ik dat dit redleijk kan kloppen. wellicht is er nog ene expert in ons midden die dit kan bevestigen (of niet haha)
|
|
|
|
|
timvanzanten schreef:ik weet de verhoudingen ook niet precies Andre maar 24% vet is niet weinig hoor! als ik de verhoudingen zo lees die je beschrijft, denk ik persoonlijk wel dat ze kloppen. over het algemeen hebben noten en zaden een wat hoger koolhydraat gehalte. meestal zijn ze vaak goed verzadigbaar. aangezien tijgers noten zijn, en in noten altijd olie zit (lees: vet) dnek ik dat dit redleijk kan kloppen. wellicht is er nog ene expert in ons midden die dit kan bevestigen (of niet haha) Dat is zeker niet weinig nee, ik richtte me eigenlijk alleen even op de eiwitten met die uitspraak ;-). In bijna alle gevallen hebben noten volgens mij veel eiwitten. Volgens baitcalculator niet, dus vraag ik me af of die klopt. Kan natuurlijk best, maar ik twijfel.
|
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 16-2-2010(UTC) Berichten: 169
|
Deze verhouding klopt inderdaad, in deze link de samenstelling zoals opgegeven door de fabrikant in Spanje (pagina 5) http://www.noixtigrees.c...df/tigernuts.profile.pdfDat ze vet zijn klopt inderdaad. Toen ik in Spanje woonde dronk ik wel eens een drankje gemaakt van tijgernoten (Horchata de Chufa), daar heb je echt aan een glaasje genoeg aan. Heel verzadigend.
|
|
|
|
20 ponder Lid sinds: 27-8-2009(UTC) Berichten: 375
|
als je de laatste karper koopt, staat een kennisdocument in over tijgernoten...ook de exacte voedingswaarde..
|
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 3-2-2010(UTC) Berichten: 158
|
Suiker 11 - 18 % Vet 21 - 31 % Eiwit 7 - 12 % Energetische waarde 400 Kcal/100gr
grtzz Snowy
|
|
|
|
|
Bedankt voor de antwoorden mannen!
|
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.