Klasse vissen hierboven! zeker die van jannick, petje af!
Deze week is een erg drukke voor mij, maandag en dinsdag heb ik school en woensdag,donderdag,zaterdag en zondag moet ik stage lopen. De enige dag die ik vrij ben is vrijdag en op die dag heb ik een sessie gepland.
Ik besluit 2 dagen voor te voeren om zo het beste uit de sessie te halen. Ik begin woensdag en als ik bij het water aan kom ziet het er allemaal maar 'dood' uit, geen teken van leven en erg veel vuil dat op het water drijft. Ik besluit het toch maar aan te voeren omdat deze stek al verschillende vissen heeft opgeleverd dit jaar voor mij.
Als ik donderdag terug kom ziet het er al wat levendiger uit, het vuil op het water is verdwenen en ik kan zelfs al teken van leven spotten op de stek! Het vertrouwen stijgt en ik krijg steeds meer zin om te vissen, helaas moet ik nog een avonddienst lopen op stage maar morgen ben ik weer terug om te vissen!
Als ik vrijdag aankom op de stek is er verder geen visser te zien, het is windstil en de stek ziet er goed uit. Eerst me shelter maar opgezet want de eerste regendruppels raakt het wateroppervlakte al. Ik kan niet wachten om te gaan vissen en positioneer zorgvuldig mijn rigs. Een hengel gaat tegen de rietkraag en die andere leg ik midden in de kom.
De hengels worden zorgvuldig gepositioneerd.
Als de hengels in liggen drink ik eerst nog een bakkie koffie en ga daarna op mijn strechter liggen. Voordat ik het weet ben ik vertrokken en strijken de eerste uren van de sessie voorbij.
Totdat ik gewekt wordt door 2 piepen op de rechter stok die in het midden van de kom ligt. De piepen zetten zich helaas niet door in een fluiter, maar ik ben klaar wakker en kijk op mijn telefoon die aangeeft dat het al 12 uur is.
Als ik naar mijn stek langs het riet kijk zie ik dat een waterhoen mijn stek leeg aan het vreten is, wat een rot beesten zeg! Ik volg de waterhoen en na enige tijd verdwijnt deze gelukkig van mijn stek. Ik schiet nog wat bollen bij en daarna is het tijd voor een kop koffie.
Onder het genot van een kop koffie tuur ik over het water...
Als ik een half uurtje over het water heb gekeken heb ik nog geen teken van leven gezien, ik vraag me af of de vis wel aast tegen de rietkraag. Over die vraag hoef ik niet lang na te denken want binnen een kwartier buigt de hengel tegen de rietkraag door! Als ik geen snag-ears had gehad lag de hengel denk ik zowat in het water!
Ik grits de hengels uit de steun en ik zie een aantal rietstengels bewegen, ik hou zoveel mogelijk tegen druk en na een paar zenuwslopende minuten krijg ik meer grip op de vis. De bladeren dwarrelen rond mijn oren en de vis gaat naar het open water waar ik hem kan af drillen, na 10 minuten ligt er een mooie donkere najaarsspiegel in het netje!
Yeah, it's in!
Ik zak de vis een poosje om alles op de stek weer een beetje netjes en overzichtelijk te maken, de lijn gaat weer tegen de rietkraag en dan kan ik de vis vastleggen op de foto!
Niet groot, maar wat een power!
De uren daarna verstrijken en ik wist nog een slijmjurk bij te vangen, dan is het tijd om naar huis te gaan.
Ik ben tevreden met de spiegel maar had er misschien nog iets meer in gezeten?
Dat is de vraag die ik me eigen stel, misschien kan de volgende sessie daar antwoord opgeven?!