zo ik ben weer terug en een beetje bijgekomen.
Wat een hel! gelukkig was ik goed voorbereid, maar dan nog.
eerst eindeloos wachten tot de regen stopte.
Rond een uur of 12 fietse ik thuis weg.
half 1 kwam ik aan en toen begon het net een beetje te miezeren.
Dus ik heb eerst de hengels en pod klaargemaakt zodat ik die meteen kon uitvaren.
De wind begon al aan te trekken en ik besluit als allereerst een chodrig als single hookbait in te werpen ergens op het schuin aflopende talud waar de wind op staat.
Toen de 2e hengel te water ging kreeg de boot ineens kuren, waarschijnlijk omdat de wind flink aan het aantrekken was en mijn kleine cruisertje flink door elkaar geschud werd zo tegen de wind in.
De lichten viele tot 3x toe uit op een afstand van 100+meter en geloof me dan zie je hem niet meer.
toen ik met de 3e hengel bezig was begon het dermate te regenen en te waaien dat ik de hengel waar ik het meest vertrouwen in had eigenlijk een beetje afgeraffeld heb... SUKKEL!!!
Maar vergeet niet dat ik eigenlijk al best beroerd was toen ik thuis wegfietste
(die-hard he)
alles ging niet zoals ik het wou enb ik moest de tent ook nog opzetten want mn spullen werden nat.
tot overmaat van ramp had de fishfinder zonder statief niet de benodigde range om het beoogde plateau te vinden.
Ik heb de hengel op goed geluk onderaan dat talud gedropt met een dikke halve kilo boilies. Met de gedachte dat ik het nog een keer zou proberen als de regen wat minder werd.
Daarna snel de tent opgezet en alle spullen eronder... ik was kapot..
receiver aangezet, plannetje gemaakt, leader klaargemaakt om de chodrig mee te vervangen...
en toen ben ik in slaap gevallen haha... ik was gesloopt.
ik heb niet eens meer een peukie gerookt of een bakkie gedronken.
Maarja heel grappig allemaal.. maar ik lig wel met 2 hengels niet zoals ik het zou willen en dat nog wel met windkracht 6 op eigen kant!!!!SUKKEL!!!!!!
Ook de volgende dag zou zich geen mogelijkheid meer aanbieden om redelijk een rig te plaatsen met de boot. alhoewel ik steeds hoop bleef houden door die verrekte buienbradar die maar neerslag bij bleef tekenen.. kansloos was ik.
ik voelde me echt beroerd en mijn tentje verweerde zich kranig tegen de harde windstoten. Eigenlijk had ik het wel gehad,
Of ik wou die 2 hengels nog goed uitvaren...
Of ik wou gewoon droog naar huis als de mogelijkheid er niet meer was om scherp te vissen.
Uiteindelijk heeft het de hele dag gestormd en ik heb niets gevangen.
Voor mijn gevoel heb ik echt mijn tijd lopen verspillen.
Om 18:00 ben ik maar gaan opruimen omdat de wind iets ging liggen.
Alhoewel het lichtjes miezerde had ik er echt schijt aan.
Ik wou gewoon naar huis.. mn kop gloeide, mn neus zat verstopt en mn ogen branden.
eenmaal op de iets ging alles in een waas.. tering wat was fietsen ineens zwaar.
thuisgekomen werd ik meteen begroet door een lieve munchkin kat die luidkeels miauwde om zijn weekendvlees. Maar eerst moest ik alle spullen nog naar binnen sjouwen om ze droog te zetten.
Inmiddels had ik het echt stervenswarm in mn warmtepak...
toen ik alles binnen had en het pak uitdeed ging mn lampje echt bijna uit.
ik moest gewoon even liggen...
en daar lag ik dan op de houten vloer in de huiskamer.. pijnlijk brandende raspende ademhaling.. een kat die kopjes staat te geven vol ongeduld.
even niets..
uiteindelijk is alles nog goedgekomen na een bakkie koffie, een trachytol en een saffie.
De betreffende kat ligt ook alweer uit te buiken op mijn getrekte benen.
Missie niet geslaagd, maar ik ben nog nooit zo blij geweest om thuis te komen van het vissen.
storm is aan een grote put ECHT storm... niet voor de zwakkere harten onder ons.
En al helemaal niet voor als je met je door de regen verzwaarde spullen terug moet fietsen..:(
gr SF
Bewerkt door de gebruiker dinsdag 15 oktober 2013 19:08:09(UTC)
| Reden: Niet aangegeven