Nieuwe uitzetting Lid sinds: 14-10-2013(UTC) Berichten: 6
|
Hallo Mensen,
Ik ben een beginnende karpervisser die graag eerst een periode overdag wil leren karpervissen (in plaats van alles aan te schaffen zoals tent etc om 's nachts te gaan vissen). Hierbij dan ook mijn vraag of er bij overdag op karper vissen verschil in zit als nachtvissen.
Ik begrijp dat dit afhankelijk is van veel verschillende factoren maar aast een karper in principe de hele dag wel of is dit vooral 's nachts? En zijn karper 's nachts überhaupt actiever? Of is hier ook weinig over te zeggen.
Alvast bedankt!
Groeten, Berno
|
|
|
|
5 ponder Lid sinds: 23-9-2013(UTC) Berichten: 21
|
De ochtend en avonduren zijn zeker top! maar laatst zelfs tussen half 12 en half 1 2 karpers gevangen, het is niet zo dat ze door de dag gaan slapen. Maar hett actieve azen is iets zwakker dan s'nachts
|
|
|
|
50 ponder Lid sinds: 6-4-2011(UTC) Berichten: 1.053
Bedankjes: 10 keer Is 25 keer bedankt in 22 post(s)
|
Kijk eens naar de Carpcam, zolang er voer ligt zijn de karpers actief! Denk dat het vooral met de stek en je eindmontage zal liggen.
Mijn maat heeft zijn beste sessies bij ons op het kanaal gewoon overdag gehad (beide keren 19!! runs van 5 uur s'ochtends tot 10 uur s'avonds).
|
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 26-12-2011(UTC) Berichten: 130
|
Het hangt veelal af van water tot water! Op sommige wateren wordt er overdag aardig wat gevangen, andere wateren dewelke 's avonds aangevoerd worden zullen vooral 's avonds en 's nachts vis opleveren. Ga gewoon lekker zelf eerst aan de slag overdag, na een tijdje kan je dan overschakelen op het vissen in het donker. Je zal zelf de conclusie kunnen maken achteraf. Ga zelf niet over één nacht ijs en maak veel verschillende sessies (tijds-, seizoens- en weersgebonden), zo kan een water in het voorjaar of najaar meer of minder opleveren! Bewerkt door de gebruiker dinsdag 15 oktober 2013 15:36:36(UTC)
| Reden: Niet aangegeven
|
|
|
|
45 ponder Lid sinds: 18-11-2010(UTC) Berichten: 1.517 Bedankjes: 18 keer Is 22 keer bedankt in 20 post(s)
|
Ik denk dat je je visserij aan moet passen op wat jij wilt. Omdat veel karpervisser 's nachts hun vissen vangen hoeft dat niet te zeggen dat jij ze overdag niet kan vangen.
Het is kan van water tot water heel verschillend zijn. Er zijn ook wateren waar 's nachts bijna niets gevangen word omdat iedereen daar 's nachts vist. Ik denk dat de karpers het meest actief zijn op de momenten waarop ze zich het veiligst voelen. Ik denk vooral dat als je de hotspots op jouw water weet te vinden, dat je ze ook overdag gaat vangen. Ik vis ook overdag, zonder voorvoeren, en merk het altijd in mijn vangsten als ik mijn rigje op de juiste plek heb neergelegd. Het is het verschil tussen vangen en niet vangen.
Mogelijke hotspots voor karpervissen kan je ook vinden hier op de site, ik denk dat dat je zeker gaat helpen. |
Groeten Peter, Aantal karpers 2015: 26 stuks |
|
|
|
5 ponder Lid sinds: 16-7-2013(UTC) Berichten: 27
|
Hangt bijna allemaal af van het water waar je op vist. Ik en mijn vismaat mogen op een privévijver vissen waar nog bijna nooit op gevist is geweest en daar azen de karpers alleen maar snachts... Wel lastig omdat ik 16 jaar ben en nog naar school moet... Maar ik denk dan - de aanhouder wint ! Als je veel uren aan het water klopt en als er steeds voer ligt zullen ze (misschien na zeer lange periode ) zelfs ook overdag wel een bolletje meeslurpen |
PB spiegelkarper : 21,6 kg PB schubkarper : 18.7 Als er vis zit kan je hem ook vangen ! Blijven doorzetten dus ! |
|
|
|
15 ponder Lid sinds: 14-8-2013(UTC) Berichten: 110
|
het is gewoon uitproberen zoals de vorige reacties al zeggen is het per water, seizoen en weersomstandigheid verschillend qua vangst en blank. ik zou wel een logboekje bijhouden en vooral in het begin ook de sessies opschrijven waarin je niets gevangen hebt.
succes. |
Beter 1 karper op de kant Dan 10 runs zonder resultaat |
|
|
|
Nieuwe uitzetting Lid sinds: 14-10-2013(UTC) Berichten: 6
|
Bedankt voor de nuttige reacties! Ik ga het gewoon proberen. Eerst een stek uitzoeken en dan gewoon een tijdje overdag vissen (en dan vroeg in de ochtend beginnen).
Groeten, Berno
|
|
|
|
Spring naar forum
Je kunt hier geen nieuwe berichten plaatsen.
Je kunt hier niet antwoorden op berichten.
Je kunt hier geen eigen berichten verwijderen.
Je kunt hier geen eigen berichten bewerken.
Je kunt hier geen Polls creëren.
Je kunt hier niet stemmen op Polls.